Strona 1 z 2

RP czasem nie chce zapalic jak cieply

: czw kwie 17, 2008 19:27
autor: zajac
witam ostatnio dwa razy mi sie zdarzylo ze cieply silnik nie chcial zapalic , po oodczekaniu ok 15 min zapala normalnie

moze mi ktos podpowiedziec w czym moze byc problem


jesli bylo to sorry ae szukajka nie dziala w tym momencie

: pt kwie 18, 2008 10:40
autor: guti
zajac, kumpel mial tak w polo , ciezko odpalał ciepły a jak juz odpalil to zdarzało mu sie ze zawiesił obroty na 1500-2000, winny byl niebieski czujnik ssania. Mysli ze auto ciepłe to auto zimne i mu podlewa PB tak ze zdazy przepalic :)
Moze u Ciebie bedzie ta sama przyczyna.

: pt kwie 18, 2008 10:59
autor: oldstaszek
Kolega powyżej ma rację:czujnik temperatury - on podając błędne info powoduje że sterownik wzbogaca skład mieszanki poza górną granicę palności...

: pt kwie 18, 2008 12:23
autor: zajac
tyle ze byloby to dziwne bo czujnik mam nowy moze z 10 dni temu go wlozylem a sytuacja zdarzyla sie wczoraj i ze 3 tyg temu , czyli na dwoch roznych czujnikach

chyba ze cos z kabelkami od czujnika

: pt kwie 18, 2008 12:26
autor: gailbraith
Po włączeniu zapłonu powinno być 12V na kablu o ile dobrze pamiętam, sprawdź.

: pt kwie 18, 2008 12:29
autor: oldstaszek
To tak dla przypomnienia:czujnik który pokazuje na desce i czujnik pracujący ze sterownikiem
- jaki wymieniałeś...

: pt kwie 18, 2008 17:55
autor: guti
gailbraith pisze:Po włączeniu zapłonu powinno być 12V
5 V :)

: pt kwie 18, 2008 18:23
autor: Bandzir
a moze to juz ostatnie tygodnie zywotnosci silnika i juz na cieplym ma taka kompresje licha ze nie chce zapalic. mialem taki przypadek za czasow posiadania f 125p

: pt kwie 18, 2008 18:27
autor: zajac
Bandzir pisze:a moze to juz ostatnie tygodnie zywotnosci silnika i juz na cieplym ma taka kompresje licha ze nie chce zapalic. mialem taki przypadek za czasow posiadania f 125p
takiej mozliwosci nie ma bo silnik ma 50 tys przebiegu i kompresje ma prawie po 12 na cylinder
oldstaszek pisze:To tak dla przypomnienia:czujnik który pokazuje na desce i czujnik pracujący ze sterownikiem
- jaki wymieniałeś...
niebieski

jutro sprawdze prad

mam tez taki problem ze auto jak wskazówka od temp sie podniesie po ok 1 kilometrze auto przestaje jechac na benyznie zjawisko jest takie ze tak jakby odcina wtrysk (jak mam wcisniety gaz) odpusze gazu to cos jedzie

: pt kwie 18, 2008 21:22
autor: dan_25
witam. mój kolega tak miał w swoim aucie i okazało sie że to rozrusznik (zużyte tulejki) Rozrusznik ciężej kreci i przy tym bierze dużo prądu robi sie spadek napięcia i jest słabsza iskra. Sprawdz czy ma ciepłym silniku słabiej kręci. Ja miałem też podobnie u siebie i miałem za wczesny zapłon ale wtedy przy odpalaniu tak choćby silnik blokowało opużniłem zapłon i jest cacy pozdrawiam !!!!!!!!!!!!!!!

: pt kwie 18, 2008 22:56
autor: zajac
rozrusznik zamiata bo jest nowy ze sklepu

: pt kwie 18, 2008 23:07
autor: sle
a gdyby tak ECU coś szwankowało to ... mogło by to być? , nie masz przypadkiem jakiegoś RPka żeby zrobić podmianę?
Właściwie to by się przydało, żebyś drogą eliminacji inne rzeczy wykluczył bo coś od dłuższego czasu nie możesz dojść do ładu z nim.

: pt kwie 18, 2008 23:25
autor: eidos
moze czujnik hala

: pt kwie 18, 2008 23:57
autor: zajac
eidos pisze:moze czujnik hala
nie mam pojecia czym sie moze objawiac jego uszkodzenie , bo auto na gazie chodzi idealnie

sle czekam na drugi komputer to sie sprawdzi

bo jakos wydaje mi sie ze uklad paliwowy jest ok bo auto jedzie przez chwile a potem przestaje