Strona 1 z 1

Ładowanie akumulatora

: śr kwie 16, 2008 22:19
autor: luksIV
Witam.

Czy mogę bez żadnych konsekwencji (w stylu rozstrojenie komputera pokładowego itp.) wyjąć akumulator i podładować go ?

Obrazek Obrazek Obrazek

: śr kwie 16, 2008 22:23
autor: grandi
Tak tylko potem trzeba zrobić restart kompa co tam masz jaki silnik?

: śr kwie 16, 2008 22:41
autor: giecu
wyciagnij,naladuj a przed podlaczeniem klem polacz kleme + i - przekrec stacyjka tak jak bys chcial zapalic kontrolki,wylacz kluczyk i podlacz akumulator.

: śr kwie 16, 2008 22:43
autor: luksIV
1,4 16V
Dobra, a jak się robi restart kompa?

: śr kwie 16, 2008 22:46
autor: prezesik25
zdejmij klemę + na kilka minut, później załóż, następnie zapal silnik, niech pochodzi do monentu włączenia się wentylatora, wtedy komputer zostanie dostrojony.

: sob lip 19, 2008 21:02
autor: Tarkosz
Obrazek Obrazek

Są 2 rodzaje akumulatorów?
Z możliwością doładowywania bez?
Do którego zalicza się ten na zdjęciu i po czym to poznać?
Po tym że nie mogę zdjąć listwy wierzchniej? Wydaje się jakby była przyklejona.

: sob lip 19, 2008 21:09
autor: norek111
luksIV pisze:1,4 16V
Dobra, a jak się robi restart kompa?
tylko VAGiem

[ Dodano: 19 Lip 2008 21:10 ]
prezesso pisze:zdejmij klemę + na kilka minut, później załóż, następnie zapal silnik, niech pochodzi do monentu włączenia się wentylatora, wtedy komputer zostanie dostrojony.
ale nie w tym golfie kolego

: ndz lip 20, 2008 08:23
autor: slaweek25
Tarkosz pisze:[url=http://images24.fotosik.pl/252/69068737cdea9247med.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images24.fotosik.pl/252/4eaf3935e2c5c2dfmed.jpg]Obrazek[/URL]

Są 2 rodzaje akumulatorów?
Z możliwością doładowywania bez?
Do którego zalicza się ten na zdjęciu i po czym to poznać?
Po tym że nie mogę zdjąć listwy wierzchniej? Wydaje się jakby była przyklejona.
Tego sie ładuje ale niedolewa plynu poniewaz ma zaklejone korki.

: ndz lip 20, 2008 11:01
autor: Jarowo
grandilodz pisze:Tak tylko potem trzeba zrobić restart kompa co tam masz jaki silnik?
norek111 pisze:tylko VAGiem
Czy mógł ktoś sprecyzować o jaki restart chodzi i na cholerę po odłączeniu baterii potrzebny jest vag? Mam w rodzinie mk4 z motorem 1,4 (nie znam oznaczenia silnika ). Padła mu bateria do zera , więc sie ja naładowało i nic nie trzeba było robić, Parę dni później bateria była wymieniana na nową ( odłączana) i także nic nie trzeba było kombinować poza SAFE w radiu.
giecu pisze:wyciagnij,naladuj a przed podlaczeniem klem polacz kleme + i - przekrec stacyjka tak jak bys chcial zapalic kontrolki,wylacz kluczyk i podlacz akumulator.
to mi trochę przypomina "niby uzbrajanie" (bo tak naprawdę chodzi tylko o bezpieczeństwo mechanika aby nie dostał w łeb poduchą ) systemu air bag opisane np w auto data 2004 tyle że tam podłącza się klemy na włączonym zapłonie i zamkniętych wszystkich drzwiach.
prezesso pisze:zdejmij klemę + na kilka minut, później załóż, następnie zapal silnik, niech pochodzi do monentu włączenia się wentylatora, wtedy komputer zostanie dostrojony.
Z tym sie spotkałem i próbowałem to stosować, ale nie widziałem żadnej różnicy po zastosowaniu tej procedury i bez niej.Auto zapalało silnik pracował prawidłowo i nawet na blokach pom vaga nie było nic niepokojącego. Być mozo nie trafiłem na sterownik , którty tego wymagał
Tarkosz pisze:Są 2 rodzaje akumulatorów?
Z możliwością doładowywania bez?

Rodzajów baterii jest kilkadziesiąt (samych kwasowych), że juz o żelowych nie wspomnę i każdy można doładować. a co kontroli poziomu elektrolitu i dolewania wody dest . to w praktyce na pewno nie dolewa sie do tych z okiem kontrolnym. w pozostałych wszystko zależy od konstrukcji pokryw cel.

Trochę się tutaj pogubiłem więc proszę o wyjaśnienie jak oczywiście można.

[ Dodano: 20 Lip 2008 12:16 ]
Zapomniałem dodać, że powodów zaniku napięcia na sterownikach jest wiele poza wymianą baterii np. naprawa alternatora lub rozrusznika, wymontotanie pasów z napinaczami lub poduszek, prace spwalnicze migiem, wymiana sprzełga, wymontowanie skrzyni lub silnika, odłaczenie ECM (do tego wszystkiego trzeba odłączyc baterię) itd. ,że nie wspominając o czymś tak banalnym jak przepalenie bezpiecznika lub jego nieświadome wyjęcie, uszkodzenie złącza instalacji elektryczne lub przewodu. Nie bardzo rozumiem po co kontruktorze w sumie nie młodego auta bez szyny CAN aż tak bardzo by kopmlikowali tak prostą czynność jak odłączenie i ponowne podłączenie akumulatora, lub wyjęcie i założenie bezpiecznika.