Strona 1 z 1

kontrolka oleju piszczy

: wt kwie 15, 2008 17:21
autor: Fran
witam mam golfa 1.4 ABD wszystko jest dobrze puki sie nie rozgrzeje potem kontrolka od oleju warjuje miga i piszczy normalnie idzie zwarjowac silnik jest po remoncie kapitalnym a to pika tak jak przed co moze byc przyczynom nawet dzis jak jechałem i pikało zatrzymałem sie odłaczyłem te oba czujniki jakie sa od oleju i nic nie dało pomocy ;/ a i jak go przegazuje to na chwile ucichnie

: wt kwie 15, 2008 17:45
autor: robert14-83
widocznie masz słabe ciśnienie oleju. prawdopodobnie pompa oleju...

: wt kwie 15, 2008 20:00
autor: jawel
widocznie masz słabe ciśnienie oleju. prawdopodobnie pompa oleju...
lub czujniki. Zacznij od pomiaru ciśnienia jeśli jest ok to czujniki mogą szwankować a jeśli nie czujniki to licznik. Ale zacznij od pomiaru ciśnienia

: wt kwie 15, 2008 20:46
autor: Fran
jawel pisze:
widocznie masz słabe ciśnienie oleju. prawdopodobnie pompa oleju...
lub czujniki. Zacznij od pomiaru ciśnienia jeśli jest ok to czujniki mogą szwankować a jeśli nie czujniki to licznik. Ale zacznij od pomiaru ciśnienia
a czy to mozliwe ze po remacie kapitalnym były problemy z cisnieniem, a i co moze byc w liczniku bo to juz gdzies słyszałem ale niewiem o co chodzi jest tam jakis czujnik ??

: wt kwie 15, 2008 21:27
autor: Maro_GT
Fran, nie wiem czy dobrze myśle ale może zdejmij kabel z jednego czujnika i podłącz go do masy. Jeśli będzie dalej pikało to znaczy że masz problem w elektryce ,a jak przestanie to zainteresuj sie czujnikami i silnikiem. Jeśli dasz jednego do masy a elektryka jest ok to nie będzie dzwonił bo to tak jakby go nie było. Jeśli źle mówię to niech mnie ktoś poprawi.

: wt kwie 15, 2008 22:08
autor: Fran
sprawdze jutro ciekawe :)

[ Dodano: 16 Kwi 2008 14:37 ]
Maro_GT pisze:Fran, nie wiem czy dobrze myśle ale może zdejmij kabel z jednego czujnika i podłącz go do masy. Jeśli będzie dalej pikało to znaczy że masz problem w elektryce ,a jak przestanie to zainteresuj sie czujnikami i silnikiem. Jeśli dasz jednego do masy a elektryka jest ok to nie będzie dzwonił bo to tak jakby go nie było. Jeśli źle mówię to niech mnie ktoś poprawi.
zrobiłem tak jak mówiłeś i przestało czyli na to wychodzi ze silnik ale co pompa olejowa czy czujniki ;/ czujniki niedawno wymieniałem

: śr kwie 16, 2008 17:32
autor: Maro_GT
Fran, podstawa to zmierzyć ciśnienie. Musisz je zmierzyć na mocno rozgrzanym silniku no i wtedy oleju, bo olej pod wpływem temperatury traci lepkość. Moim zdaniem najlepiej wkręcić manometr, przymocować go gdzieś w komorze silnika i pojeździć autem i bez gaszenia silnika sprawdzić ciśnienie wtedy kiedy wiesz że czujnik by dzwonił. Bo jak będziesz miał wkręcony manometr zamiast czujnika to nie będzie dzwoniło.

[ Dodano: 16 Kwi 2008 17:38 ]
Jakie powinno być ciśnienie to musisz poszukać. O ile dobrez mi się wydaje to na czujniku będzie napisane na jakie ciśnienie reaguje (będzie ciśnienie i jakaś tam tolerancja) jesli stwierdzisz że masz takie ciśnienie na jakie reaguje lub spada poniżej tego to już będzie wiadomo że coś jest w silniku. Najlepiej to podjedź gdzieś do warszatu mocno po dłuższej przejażdźce, żeby silnik był mocno rozgrzany i niech zmierzą.

: śr kwie 16, 2008 22:54
autor: Jarowo
Maro_GT pisze:Jakie powinno być ciśnienie to musisz poszukać.
Powinno być 2.0 bar przy 2000 obrotów. Nie wiem ile powinno byc na wolnych obrotach

: pn kwie 21, 2008 00:10
autor: AJs
Witam. mam podobny problem z tą kontrolką i buzerem tylko że mi zapalają się kiedy przekrocze 2200 obr i wtedy juz swieci i piszczy ale kiedy zapale ponownie to spokouj az do momentu rzekroczenia tej granicy :/ jak dokładnie sprawdzić te czujniki oleju? po odpaleniu auta na jednym pojawia sie 12V a na drugim zanika.
podpowiecie o co chodzi?

Golf 2 1.3 gaznik

: pn kwie 21, 2008 00:18
autor: usmiech
Najlepiej i najbezpieczniej to zrobic pomiar cisnienia potem wiadomo czy sie martwic czy tez nie :rotfl:

: pn cze 09, 2008 00:55
autor: gibek1987
mi piszczala, wymieniłem czujnik oleju i po kłopocie.