Strona 1 z 2

ładowanie

: wt kwie 15, 2008 10:55
autor: tomik109
Witam wszystkich mam golfa mk2 i pytanie po odpaleniu silnika swieci mi dioda na desce z ładowania przegazuje i gasnie ale po przejechaniu jakiegos odcinka znowu sie zapala a własciwie to sie żarzy i tak co kilkaset metrów szczotki mam nowe co może byc powodem?

: wt kwie 15, 2008 11:00
autor: herflik95
regulator napiecia sprawdz w alternatorze

: wt kwie 15, 2008 11:12
autor: tomik109
regulator a gdzie on sie znajduje?

: wt kwie 15, 2008 11:27
autor: tomek-bielawa
Weź sobie miernik i zobacz czy wogóle jest ładowanie, możliwe że tylko jakieś styki podczas drgań silnika warjują i lampka zapala sie i gaśnie a ładowanie jest. Potem sprawdź naciąg paska. Ewentualnie sprubuj wymienic jeszcze raz regulator napięcia. Koszt to od 18 do 50 zł. Najlepszy będzie taki pośrodku za ok 37 zł.
A tak przy okazji to regulator napięcia to ta częśc razem ze szczotkami od alternatora. Także jak wymieniałeś szczotki to regulator też bo to to samo. No chyba że bawiłeś się w przelutowanie jakiś starych szczotek do starego regulatora. Możesz też twój regulator sprawdzic u jakiegoś kolegi. Podsumowując jak pasek jest naciągnięty, regulator sprawny, kable dobrze przewodzą prąd tzn. nie są uszkodzone pozostaje sądzic że padł alternator. Można pobawic się samemu bo możliwe ze tylko jakieś łożysko padło czy coś, ale lepiej dac go do odpowiedniego serwisu gdzie go sprawdzą. Za samo sprawdzenie zapłacisz grosze a dowiesz sie czy warto naprawiac czy odrazu poszukac innego.

[ Dodano: 15 Kwi 2008 11:31 ]
Zapomniałem dodac bo to też warto sprawdzic. jak wyjmiesz regulator z alternatora to zobaczysz tam taką małą wygieta blaszkę na zewnątrz warto ją trochę bardziej dogiąc tylko bez przesady. Blaszka ta odpowiedzialna jest za przekazywanie prądu dalej może byc tak że się trochę odgieła i raz styka raz nie. Też tak miałem.

: wt kwie 15, 2008 11:41
autor: tomik109
ta kontrolka swieci i gasnie to mozliwe jest ze padł alternator?

: wt kwie 15, 2008 11:56
autor: Maćkooo
tomik109 pisze:ta kontrolka swieci i gasnie to mozliwe jest ze padł alternator?
Po 1 naładuj porządnie alternator prostownikiem
Po 2 czy masz rzeczywiscie nowy regulator napiecia, bo ta usterka jest typowa wlasnie do uszkodzonego regulatora napięcia.
Tak wygląda >> http://www.allegro.pl/item344899684_reg ... _inne.html
Wymiana samych szczotek mogła byc tutaj daremna gdyż psują sie one wewnatrz. Jedną z typowych usterek jest także m.in. migotanie świateł.

: wt kwie 15, 2008 12:03
autor: MarcinWLKP
Maćkooo pisze:czy masz rzeczywiscie nowy regulator napiecia
nowy nie oznacza że sprawny, sam trzy razy jeździłem wymieniać :panna:

: wt kwie 15, 2008 12:24
autor: tomek-bielawa
Maćkooo pisze:
tomik109 pisze:ta kontrolka swieci i gasnie to mozliwe jest ze padł alternator?
Po 1 naładuj porządnie alternator prostownikiem.
:D

: wt kwie 15, 2008 12:46
autor: cinek366
Maćkooo pisze:Po 1 naładuj porządnie alternator prostownikiem
kolega się chyba przejęzyczył... oczywiście z paskiem jest wszystko ok? nie ślizga się i jest naciągnięty

: wt kwie 15, 2008 14:28
autor: tomik109
pasek sie nie slizga teraz troche jezdziłem i znowu a co mnie zdziwiło to to że po przekręceniu kluczyka pala sie 3 diody a po chwili 2 ładowanie i olej tak?No i ta kontrolka od ładowania nie swieci tak mocno jak od oleju to wygląda tak jakby się zarzyła i mrugała odpalam silnik nadal zarzy czekam czekam i zarzy wkoncu przegazuwa i gasnie i w trakcie jazdy sie nie zapaliła woguleale po ponownym odpaleniu to samo przegazuwa i juz potem nie swieci.

: wt kwie 15, 2008 14:48
autor: Feniks333
Ja u mnie mam tak że czasami po odpaleniu silnika kontrolka od ładowania nie gaśnie, tylko gaśnie dopiero po dodaniu gazu i już się nie zapala. Też myślałem że to coś z alternatorem, ale sprawdziłem i wszystko jest ok. Nawet Jak po odpaleniu na wolnych obrotach kontrolka jeszcze sie świeci to ładowanie jest.

: wt kwie 15, 2008 14:53
autor: tomik109
ok dzięki miejmy nadzieje ze wyładuje mi się akum.

: wt kwie 15, 2008 15:16
autor: ppoll27
podstawa to napięty pasek !
co do regulatorow to tylko w przypadku Boscha mozna sobie dobrac cene ;) tzn kupic regulator (ze szczotkami) Boscha albo zamiennik, w przypadku Valeo - jest tylko jeden możliwy regulator za ok50-60 PLN.
jak chcesz sprawdzić czy wszystko ok i czy masz ładowanie aku to sprawdź napięcie na zaciskach aku na załączonym silnku na wolnych obrotach - powinno wynosić 13,9-14,1 V i nie zmienic sie w zależności od dodania gazu czy załączenia świateł ... jesli jest inaczej to aku nie będzie ładowany i regulator do wymiany :bigok:

: wt kwie 15, 2008 17:27
autor: pudel_łdz
sprawdź jakie jest najpierw ładownie miernikiem akumulatora jak silnik chodzi bez obciążen ( wyłącz całą elektrykę, dmuchawę itd) a następnie sprawdź jakie jest ładowanie akumulatora przy obciążeniu czyli włącz wszystko dmuchawę światła itd..