Ubytek płynu chłodzącego przez zbiorniczek wyrównawczy!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kowalca2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn lut 18, 2008 12:34
Lokalizacja: WWL

Ubytek płynu chłodzącego przez zbiorniczek wyrównawczy!!!

Post autor: kowalca2 » wt kwie 15, 2008 01:28

Witam. Jaka może być przyczyna "wysadzania" płynu chłodzącego, ze zbiorniczka wyrównawczego, przy nagrzewaniu się silnika. Jak łapie temperaturę, wysadza płyn chłodzący i golfina się grzeje. Wydostaje się para i płyn z boku zbiorniczka. Co jest grane? Za duże ciśnienie, czyżby uszczelkę szlak trafił?
Ostatnio zmieniony wt kwie 15, 2008 01:49 przez kowalca2, łącznie zmieniany 2 razy.


golf III GT special

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt kwie 15, 2008 01:42

uruchom silnik i patrz czy po osiągnięciu na wskaźniku temperatury w przedziale 80-90 stopni załączy się wentylator chłodnicy, następnie odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego i zobacz czy w płynie widać bąbelki gazów tak jak przy gotującej się wodzie oraz czy z bocznego otworu wewnątrz zbiorniczka wylewa się płyn chłodzący.
Jeśli wentylator chłodnicy się załącza, z węża przelewowego (tego z boku zbiorniczkja wyrównawczego) wlewa się co jakiś czas płyn chłodzący do środka zbiorniczka a płyn nadal wybija po zakręceniu korka to wszystko wskazuje na wypalenie lub wydmuchanie uszczelki pod głowicą.


Obrazek

Awatar użytkownika
kowalca2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn lut 18, 2008 12:34
Lokalizacja: WWL

Post autor: kowalca2 » wt kwie 15, 2008 01:54

Właśnie z bocznego otworu wylewa się płyn, wentylator chyba chodził, bynajmniej jakieś paręnaście minut wcześniej, dolałem płyn i to samo. Jutro jeszcze raz sprawdzę wentylator, ale podejrzewam uszczelkę, wcześniej mi się trochę grzał 95, 100 stopni, pompa wody nowa, termostat nowy, brak wycieków wiatrak chodził płyn w normie.
Ostatnio zmieniony wt kwie 15, 2008 02:04 przez kowalca2, łącznie zmieniany 1 raz.


golf III GT special

spray
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: wt paź 11, 2005 02:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: spray » wt kwie 15, 2008 01:56

mogła siąść pompa wody .... nawet jak czasem z bocznego otworu wewnątrz zbiorniczka poleci trochę płynu do zbiornika to wcale nie musi oznaczać, że jest obieg .... może termostat się zaciął???... ale ostatnio tez miałem taki właśnie przypadek, ze pompa siadła.. = wymiana



Awatar użytkownika
kowalca2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn lut 18, 2008 12:34
Lokalizacja: WWL

Post autor: kowalca2 » wt kwie 15, 2008 02:05

Pompa jest nowa, termostat też, sprawdziłem wąż dolny od termostatu, nagrzewał się. a to nie wycieka tylko sadzi!!! Sprawdzę pompę mimo, ze była wymieniona jakiś czas temu, po wymianie pompy dalej się grzał 95, 100 stopni.
Ostatnio zmieniony wt kwie 15, 2008 02:14 przez kowalca2, łącznie zmieniany 3 razy.


golf III GT special

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt kwie 15, 2008 02:14

spray pisze:nawet jak czasem z bocznego otworu wewnątrz zbiorniczka poleci trochę płynu do zbiornika to wcale nie musi oznaczać, że jest obieg .... może termostat się zaciął???...
wąż przelewowy idzie z górnej części chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego więc jak to jest możliwe, że leci z niego płyn przy zamkniętym dużym obiegu ?
Gdyby termostat się zaciął (z tego co sugerujesz w pozycji zamkniętej) to nie leciał by płyn z węża przelewowego ani też nie załączał by się wentylator chłodnicy a kowalca2 wspomniał, że wentylator mu chodził.


Obrazek

Awatar użytkownika
kowalca2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn lut 18, 2008 12:34
Lokalizacja: WWL

Post autor: kowalca2 » wt kwie 15, 2008 02:19

Może się źle wyraziłem, lub coś zamotałem, więc jeszcze raz. Płyn uciekał z boku zbiorniczka i silnik się grzał, gdy ostygł uruchomiłem silnik, gdy łapał temperaturę, było 80 stopni, lub więcej, zaczął wylatywać płyn, zgasiłem silnik. Najpierw stan płynu w zbiorniczku falował, a później zaczął się wydobywać, kilkanaście minut wcześniej wentylator chodził.
Ostatnio zmieniony wt kwie 15, 2008 02:28 przez kowalca2, łącznie zmieniany 2 razy.


golf III GT special

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt kwie 15, 2008 02:29

Czyli jednak uszczelka pod głowicą.


Obrazek

Awatar użytkownika
kowalca2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn lut 18, 2008 12:34
Lokalizacja: WWL

Post autor: kowalca2 » wt kwie 15, 2008 02:47

Jutro pogrzebię przy G3, jak nic nie poradzę sam, to na warsztat. Jak będę coś wiedział to napiszę co było przyczyną. Dzięki za pomoc :)
Ostatnio zmieniony wt kwie 15, 2008 02:53 przez kowalca2, łącznie zmieniany 1 raz.


golf III GT special

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt kwie 15, 2008 02:50

miałem to samo, okazała się uszczelka pod głowicą (spaliny szły do układu chłodzenia przez nieszczelność uszczelki między płaszczem wody a cylindrem). Oprócz tego na korku oleju miałem kremową maź (oznakę uszkodzonej uszczelki pod głowicą).

[ Dodano: 15 Kwi 2008 02:52 ]
planowanie głowicy(ja dałem 50 zł) ale ok. 70-100 zł. Wymiana uszczelki to koszt ok. 300-400 zł u mechaniora, jeżeli wymieniasz sam, to koszt ok. 100-120 zł.


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kowalca2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn lut 18, 2008 12:34
Lokalizacja: WWL

Post autor: kowalca2 » wt kwie 15, 2008 02:56

Dziś wymieniałem olej, mazi nie widziałem, widocznie piardła dzisiaj. Mam znajomego mechanika, nie zedrze ze mnie.


golf III GT special

Awatar użytkownika
SeeeB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn maja 29, 2006 20:08
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: SeeeB » wt kwie 15, 2008 08:07

Witam
Tez wycieka mi plyn chlodzacy, w tej chwili mam czesc silnika zachlapana na rozowo ale nie widac skad ten plyn wycieka. Bylem u znajomego mechanika to tak na szybko stwierdzil ze za duze jest cisnienie w zbiorniczku z plynem chlodzacym ale nie wie co jest tego przyczyna;) W kazdym razie silnik mi sie nie przegzewa tylko dosc czesto musze uzupelniac plyn w zbiorniczku. Tzn tak gdzies pol litra na 2-3 tyg.
Zima uzupelnialem olej to tez zauwazylem ze jest na korku taka maz. Chociaz znajomy mi powiedzial ze zima to jest normalne. Czy te wycieki tez moga byc spodowane nieszczelna uszczelka pod glowica?
Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc



Awatar użytkownika
czarna małpa
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 585
Rejestracja: czw lip 13, 2006 13:12
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

cdn...

Post autor: czarna małpa » wt kwie 15, 2008 08:27

Mogą byc zpowodowane uszczelka pod głowicą,ale moga też być zpowodowane niedrożnym korkiem ze zbiornika wyrównawczego.Korki nie sa drobie,kilka zł,także myslę że warto zainwestowac...


Jestem Oazą spokoju
pier.......m, qrwa zarąbiscie wyluzowanym
kwiatem na tafli jeziora .......

Awatar użytkownika
COLIN16
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 11:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: COLIN16 » wt kwie 15, 2008 08:33

prezesso pisze:Oprócz tego na korku oleju miałem kremową maź (oznakę uszkodzonej uszczelki pod głowicą
nie zawsze ta maź na korku oleju jest oznaką uszkodzonej uszczelki. Jeśli auto jest uzywane na krótkich odcinkach to również na maź będzie występowała.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 198 gości