Strona 1 z 1

Jak sprawdzic stan przepony w servo?

: śr cze 08, 2005 14:54
autor: ignac
Wybieram sie jutro na szrot po pompe hamulcową z servomechanizmem do fiacika 128 i zastanawiam sie jak mozna sprawdzic przepone ,czy nie jest w kawałkach.Nie chciałbym kupic szajsu.Macie jakieś pomysły?

: śr cze 08, 2005 20:43
autor: bm86
No właśnie miałem ten sam problem jak sprawdzić czy serwo jest dobre?? Bo ostatnio miałem z nim problem i wymieniłem na nowe.

: śr cze 08, 2005 22:58
autor: vorlog
Witam.
Serwo działa mniej więcej tak:
w obudowie znajduje się membrana, która dzieli przestrzeń wewnętrzną na dwie części.
Podciśnienie doprowadzane jest do serwa z kolektora dolotowego lub w Dieslach z próżniowej pompy pomocniczej. W membranie znajduje się otworek, dzięki któremu podciśnienie jest jednakowe po obu stronach membrany (układ jest w równowadze). Po naciśnięciu na pedał hamulca, przestrzeń od strony pompy hamulcowej poddawana jest sile przyciągającej, wytwarzanej przez podciśnienie, natomiast przestrzeń od strony cięgna pedału zostaje połączona z atmosferą przez otwarcie zaworu sprzężonego z tym cięgnem, lub po prostu rozszczelnienie kanału wejściowego cięgna. Różnica ciśnień po obu stronach membrany=dodatkowa siła nacisku na tłok pompy hamulcowej=wspomaganie siły hamowania.

Sprawdzenie serwa poza miejscem zamontowania to najprościej- trzymając wyciągnięte cięgno od pedału spróbować zassać ustami powietrze i przytrzymać wytworzone w ten sposób podciśnienie przez chwilę- nie powinno uciekać.
Jednak najpewniej sprawdza się działanie po zainstalowaniu.
V.

[Edit] Oczywiście tak możemy sprawdzać serwo z zamontowną pompą, lub z zatkanym szczelnie otworem montażowym pompy.