Strona 1 z 1

rośnie poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym

: pn kwie 14, 2008 18:03
autor: Górsky
Mam Golfa z silnikiem 1,8 + LPG. Zauważyłem, że rośnie mi pozion płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym(rośnie dużo ponad max) jak silnik się mocno zagrzeje (jak postoje w korku, lub po ostrzejszej jeździe). Na zimnym silniku mam płynu mniej więcej w połowie między min a max. Wymieniłem korek ze zbiorniczka, bo w poprzednim miałem uszkodzoną uszczelkę. Zauważyłem również, że po krótkich trasach pod korkiem oleju zbiera się jasna maź, ale po troche dłuższej trasie, jak się silnik porządnie zagrzeje to ta maź znika. Co może być tego przyczyną??uszczelka pod głowicą??

: pn kwie 14, 2008 18:06
autor: wedr
Górsky pisze:rośnie mi pozion płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym
Układ jest podciśnieniowy i to normalne.
Ad.2: Maź znikająca? Niech inni powiedzą.

: pn kwie 14, 2008 18:14
autor: Kisiel
Górsky, to normalne ze rosnie poziom plynu
ja woda w garnku Ci sie zagrzewa to pod wplywem temp a co za tym idzie wyzszego cisnienia podnosi sie i kipi

jelsi maź znika no to jest ok, gorzej jakby byla caly czas

: pn kwie 14, 2008 18:14
autor: Baracus86
Górsky pisze:że po krótkich trasach pod korkiem oleju zbiera się jasna maź,
normalne ze sie zbiera bo silnik niedogrzany.zresztą było o tym już na forum :bigok:

: pn kwie 14, 2008 18:14
autor: spray
cześć ... z tego co mi wiadomo, to ta maź tworzy się jak silnik jest niedogrzany ... i jest to ponoć nieszkodliwe ... , u mnie taka maź sie nie tworzy

: pn kwie 14, 2008 18:15
autor: prezesik25
Górsky pisze:uszczelka pod głowicą??
tak, jeżeli przy odkręconym korku w zbiorniczku zaczyna bomblować powietrze, powodem tego jest to, że do układu chłodzenia dostają się spaliny z powodu uszkodzonej uszczelki pod głowicą między płaszczem wodnym a cylindrem. Ciśnienie rośnie, a co za tym idzie poziom płynu w zbiorniczku.

Jeżli robisz krótkie odcinki (do 5 km) silnik się nie dogrzewa i powstaje wtedy maź na korku, wystarczy tylko przynajmniej raz w tygodniu "przegonić" autko na wyższych obrotach w czasie jazdy i porządnie rozgrzać. Jeżeli maź nie zginie to znaczy, że czeka cię wymiana uszczelki pod głowicą.

W Twoim wypadku jest OK.

[ Dodano: 14 Kwi 2008 18:15 ]
ale się wysmętniłem.... :goof:

: wt kwie 15, 2008 20:29
autor: Górsky
dzięki wszystkim za odpowiedzi, troche mnie uspokoiliście. A czy jeśli poziom płynu zabardzo się podniesie, nie grozi to rozszczelnieniem zbiorniczka?czy powinien przez korek uchodzić??

: wt kwie 15, 2008 20:46
autor: norek111
nic takego sie nie stanie jesli masz pomiedzy min. a max na zimnym

: wt kwie 15, 2008 21:36
autor: Kisiel
Górsky pisze:czy powinien przez korek uchodzić??
korek ma w sobie zaworek cisnieniowy, gdy jest zbyt duze cisnienie w ukladzie to zeby nic nie zrozsadzilo to wypuszcza on plyn w boku zbiorniczka wyrownaczego, przez taki otwor w zbiorniczku, widac go jak zdejmiesz ta czarna plastikowa oslone co jest z prawej strony zbiorniczka