Kontrolka rezerwy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

chojna87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 23:56
Lokalizacja: Poznań

Kontrolka rezerwy

Post autor: chojna87 » pn kwie 14, 2008 14:19

Witam, mam pytanie odnośnie tytułu tematu. Czy w mk2 da się jakoś zamontować kontrolkę rezerwy, przyłączyć do baku, ale bez rozbierania i ustawiania czegokolwiek. Wiem że obrotomierz można bez żadnych większych problemów dołączyć więc pomyślałem też rezerwie bo ostatnio mi się zdarza stanąć na środku drogi :grin:



Awatar użytkownika
piotr_5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 464
Rejestracja: czw paź 04, 2007 20:21
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: piotr_5 » pn kwie 14, 2008 17:04

tez przylaczam sie do tematu :helm: gdyby ktos wiedzial..



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pn kwie 14, 2008 18:40

zadnego pinu nie ma wyprowadzonego na taka diódkę...
ale pewnie możnaby sie zabawic w elektryka i podałczyć się pod wskaźnik i by przy odpowiednim napięciu zapalała sie dioda


Obrazek

chojna87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 23:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chojna87 » pn kwie 14, 2008 23:23

uuu szkoda, za dużo zabawy jak na małą diodę, ale też z drugie strony by się przydała



Awatar użytkownika
kleki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob mar 29, 2008 04:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kleki » czw kwie 24, 2008 20:47

No, to ja was zaskoczę - u mnie takowa kontrolka jest. ;-) Trzeba sobie ją dorobic.

FAQ - potrzebny znajomy elektronik, który dołoży opamp 741 na super gluta do tylnej ścianki tablicy zegarów, do tego trójnik RCR o sporej stałej czasowej (elektronik będzie wiedział). To do sygnału z czujnika poziomu paliwa, drugie wejście opampa do helitrymerka rozpiętego pomiędzy 10V a masą. Trymerkiem ustawia się próg zadziałania, do wyjścia opampa podłącza się led-a z rezystorkiem. Operacja (nie liczę wydarcia zegarów) zajęła mi jakieś 45 minut (miałem potrzebne manele, z zawodu elektronik-automatyk). Pozostaje jesze regulacja progu zadziałania kontrolki. Taki układ ma wadę - brak histerezy. Bywa, że mruga przy hamowaniu, ale myślę nad tym - przy następnym demontażu deski trzeba dołożyć dodatnie sprzężenie zwrotne i będzie również histereza. ;-)

Elektronik da radę takie coś dosztukować. Koszt to dosłownie kilka złotych - najdroższy jest helitrymer, bo w detalu kosztuje jakieś 3zł. :crazy:

Schematu nie mam, bo układ robiony z pamięci, ale wierzcie mi, że ię da.



Awatar użytkownika
piotr_5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 464
Rejestracja: czw paź 04, 2007 20:21
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: piotr_5 » pt kwie 25, 2008 09:04

kleki, :) a jednak jak mowisz sie da ale do takiej operacji trzeba kogos wprawionego w fachu..moze jakbys kiedys licznik porob foto jak to podpinales.



chojna87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 23:56
Lokalizacja: Poznań

Post autor: chojna87 » pt kwie 25, 2008 10:48

a tak prościej się nic nie da? :D



Awatar użytkownika
kleki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: sob mar 29, 2008 04:14
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kleki » pt kwie 25, 2008 18:52

No, panowie - prościej się również da. Można zastosować gotowy czujnik. Kwestia ceny. ;-)Fotek nie mam, bo zegary zamontowane, ale wierzcie, że nie jest to arcydzieło holenderskich mistrzów - domorosły elektronik spokojnie takie wysmaruje.

Udało się dodać schemacik. ;-)
Do wejścia podłącza się sygnał z zacisku zegara od paliwa, ale nie ten gdzie panuje napięcie +10V, tylko ten zacisk od strony czujnika poziomu paliwa.

Potrzebne części :
- wzmacniacz operacyjny (w detalu 2...3zł)
- dwa rezystory (na sztuki po 20gr)
- kondensatorek 100/16 (za 50gr)
- dioda LED (30gr)
- helitrymer (2...3zł)
- cienkie kabelki (mogą być nawet z radia ze śmietnika)
koszt części - 5...7zł
Narzędzia :
- obcinaczki
- lutownica
- pistolet z klejem na gorąco
- nożyk do tapet
- pinceta
- płaskoszczypy

Całość przykleiłem na folii ze ścieżkami, pod zegarami. Poszyte cieniutkimi kabelkami, helitrymerek dałem pod deską, żeby łatwo móc poregulować moment zadziałania. U mnie kondensator jest teraz 22/16, ale nieraz mruga kontrolką [przy ostrym hamowaniu, więc radzę zastosować 100/16 - jak na schemacie (sorka za jakość, ale z plastyki miałem 2+).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pt kwie 25, 2008 19:21 przez kleki, łącznie zmieniany 4 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 313 gości