Strona 1 z 3

luz na panewkach, mrugający olej

: sob kwie 12, 2008 19:46
autor: papaj
tak jak w temacie, prosze powiedziec jak poznac luz na panewkach?

: sob kwie 12, 2008 20:22
autor: RAFI-R19
jak bedzie luz to bedzie stukac i spadnie cisnienie oleju,zmierz cisnienie oleju i bedziesz wiedzial czy jest cos nie tak.

Re: jak poznać luz na panewkach?

: sob kwie 12, 2008 20:23
autor: PinkFloyd
papaj pisze:tak jak w temacie, prosze powiedziec jak poznac luz na panewkach?
Panewki stukaja i maja luz jak dodasz gaz na postoju na ok 2,5- 3 tys obr i jak schodzi z obrotów miedzy 2 a 1,5 obr słychac metaliczne ciche stuki które cichna powyzej i ponizej tej predkosci obrotowej, jezeli sa mocno wywalone to nawet moze nie gasnac kontrolka oleju lub sie zapalac bez powodu.

: sob kwie 12, 2008 20:24
autor: Grzebaluch
Jezeli padnac ci panewki silnik zacznie inaczej pracowac-ciezej na wolnych obrotach bedzie stukal i spadnie cisnienie oleju. A jako samego luzu czy progu na wale bez rozbierania nie wyczujesz.

: sob kwie 12, 2008 21:19
autor: papaj
no własnie wymieniałem pompe oleju bo mialem słabe cisnienie, i teraz jest ok tylko jak ruszalem korbowodem przód tył to byl wyczuwalny luz moze ok 0,5 mm, stąd moje pytanie, puki co odpukac jest wszystko ok :)

: ndz kwie 13, 2008 00:09
autor: szatanek
Kolego skoro ruszając korbowodem wyczułeś luz to juz nie jest dobrze, panewki wypracowane na bank. ale to nie wszystko bo napewno i czopy tez są wytarte, wymiana panewek na jakis czas napewno pomoze ale nie załatwi sprawy na dłuzej, po taniości trzeba będzie szlifowac czopy wału i zakładać panewki podwymiarowe, mozna takze kupic drugi uzywany wał( mierzenie średnicy czopów mile widziane) i nowe panewki nominalne.Tak czy inaczej dalsza kondycja twojego silnika zalezy od umiejętności szlifierza który bedzie szlifował czopy lub od stanu nowego uzywanego wału.

: ndz kwie 13, 2008 01:18
autor: yanek
a nie lepiej poprostu kupić drugiego gołego RPka w dobrym stanie za 4-5 stówek:)?

: ndz kwie 13, 2008 17:33
autor: szatanek
No rzeczywiście za 4-5 stówek to kupisz nie silnik tylko to co po nim pozostało.

: ndz kwie 13, 2008 18:20
autor: yanek
kwestia sporna:)

: czw cze 05, 2008 17:25
autor: papaj
szatanek pisze:wymiana panewek na jakis czas napewno pomoze ale nie załatwi sprawy na dłuzej


czyli na jak długo by to pomogło?

problem jest bo jak jade ze stalą predkoscia ok 120 km/h jest ok, ale podczas zwalniania mruga kontrolka od oleju, pompa wymieniona i zawory nie stukają wiec to chyba tylko panewki

powiedzcie ile km moge zrobić +/- zeby mi nie obróciło panewki? i jaki jest przybliżony koszt takiej naprawy?

szkoda mi wymieniać silnik bo oprócz tego to chodzi idealnie, dosłownie!

: czw cze 05, 2008 17:41
autor: Marcin_87
a moze pompa olejowa do wymiany??

: czw cze 05, 2008 18:00
autor: gedeon77
Marcin_87,
papaj pisze:no własnie wymieniałem pompe oleju bo mialem słabe cisnienie, i teraz jest ok tylko jak ruszalem korbowodem przód tył to byl wyczuwalny luz moze ok 0,5 mm, stąd moje pytanie, puki co odpukac jest wszystko ok :)

: czw cze 05, 2008 18:55
autor: Ryś Stepowy
3 lata temu miałem to samo, silniczek poza tym chodził ok więc pojechałem do sklepu kupiłem nominalne panewki MAHLE, zrzuciłem miskę wymieniłem panewki i do tej pory jest spokój. Za panewki zapłaciłem koło 50 zeta. Od tego czasu przejechałem 50 kkm i jest miodek. Fakt, czopy wału są już pewnie zowalizowane niemniej u mnie to pomogło.

: czw cze 05, 2008 22:31
autor: papaj
no gdyby wymiana panewek pomogła na 500 tyś km to bylbym szczęśliwy, bo myslałem ze po około 10 tyś mogę spodziewać się obrocenia panewki, a co za tym idzie to już każdy wie:/