Strona 1 z 1

Traci moc na chwile i szarpie a nie raz zgaśnie

: sob kwie 12, 2008 15:48
autor: dyzio86
Witam.
Mam problem z autkiem.Chodzi o to że przeważnie gdy silnik jest zimny , auto na pare sekund traci moc i zaczyna lekko szprac.Zdarzy sie że też zgaśnie i jest tak dopoki dobrze się nie nagrzeje.Jesli zgaśnie podczas jazdy to zapala sie kontrolka oleju (a od ładowania już nie) po czym zaskoczy sam i silnik działa dalej.Dziś zauważyłem ze w aparacie zapl.(albo gdzies obok ) cos stuka - deliaktanie ale to mnie niepokoi.Dziś zmienilem swiece , kupie tez kable wys.nap.No i już chyba szykuje sie na wym.zapl.Czy to znaczy ze pora wymienic aparat zaplonowy czy moze cos innego nie gra?

: sob kwie 12, 2008 17:51
autor: horacjuszz
stukanie hmm zobacz cewkę jak daje iskrę czy przerywa bo jeśli to takie stukanie a raczej pykanie to raczej bym cewkę stawiał no i aparat też jak najbardziej może podchodzić. Ściągnij kopułkę zobacz rozdzielacz czy tam wszystko gra na oko może być nic nie widać ale nie daj sie zwieść ;) nie masz kogoś kto ma taką samą wersję silnika jak ty? mała podmianka i by wszystko jasne było.

: sob kwie 12, 2008 19:07
autor: dyzio86
to raczej takie pykanie male - ale odpala od razu wiec iskra jest dobra.
A nie mam znajomych nawet co maja Golfa niestety.

: sob kwie 12, 2008 21:36
autor: Kisiel
dyzio86, zdejmij kopulke i zlap za palec poruszaj nim na boki i zobacz czy nie ma luzu, jak masz to mozliwe ze to ejst takie wlasnie cykanie
ja mam to samo i sie szykuje na wymiane aparatu, bo czasem jak chce szybko przyspieszyc to sie przydusza silnik

: sob kwie 12, 2008 22:12
autor: Paweł Marek
Obejrzy po ciemku czy to "pykanie" to nie uciekające koło kopułki iskry.

: ndz kwie 13, 2008 23:04
autor: dyzio86
patrzalem dzis wieczorem na kopulke i nie bylo nic widac ze jakas iskra uciekla.jak na zlosc silnik pracowal normalnie i nic nie dzialo sie z nim.a wczesniej jak bylo jasno to nie odpalil.
a jesli chodzi o srodek kopulki to jest tak ze jest przy niej kostka i ona jest na stałe z tego co sie orientuje z jej budowy a u mnie jest ulamana i poprostu mozna ja odlaczyc i wydaje mi sie ze to moze byc tego wina gdyz jakies luzy ma i jak nie odpali badz zgaśnie to gdy poruszam ta kostke to zaraz zapali.

: ndz kwie 13, 2008 23:11
autor: Paweł Marek
to chyba piszesz o wtyczce czujnika halla, poprostu zrób z tym porządek, szukaj kostki a póki co nowe wsuwki albo pozaciskaj stare

: ndz kwie 13, 2008 23:19
autor: mikro1982
proponuje sprawdzic kable i kopulke, u mnie podobne objawy skonczyly sie po wymianie ,
pozdrawiam

: ndz kwie 13, 2008 23:24
autor: dyzio86
niewiem czy to czujnik halla ale jest tak jakby na aparacie zapl. z gory

: pn kwie 14, 2008 11:55
autor: kristo
dyzio86 pisze:niewiem czy to czujnik halla ale jest tak jakby na aparacie zapl. z gory
Tak to jest hall (3 kabelki), tylko on nie jest w kopułce tzn wtyczka, tylko na ap. zapłonowym. Sam hall jest w ap. zapłonowym.

: pn kwie 14, 2008 17:31
autor: Kisiel
tak jak pisze kristo wtyczka jest z boku aparatu zaplonowego a sam czujnik wykorzystujacy efekt hallotronu jest w aparacie zaplonowym

: czw kwie 17, 2008 19:03
autor: dyzio86
dzis wogole mialem takie cos - pierwszy raz zdarzylo mi sie tak.jade i po ok 8 km zgasl ale po 2-3s sam odpalil i zaraz znow zgasl ale takze szybko sam zapalil.dziwne jest to ze obroty szalaly ze az zgupialem :goof:
potem jak wracalem z pracy to po przejechaniu moze max 2km to zgasl ze 2 razy -tylko zdziwilo mnie to ze jak zgasl to zresetowal sie zegar i kilometry na tripie.i jak zgasl to zapalila sie tylko kontrolka od ladowania a od oleju nie :grrr:
i moje pytanie czy w 1 przypadku to wina filtra paliwa a w drugim jaka wogole jest przyczyna zgasniecia??dodam ze akumulator od razu odpalil.

: czw kwie 17, 2008 22:13
autor: Jarowo
dyzio86 pisze:moje pytanie czy w 1 przypadku to wina filtra paliwa
Moim zdaniem to nie filtr paliwa. Gdyby filtr paliwa się zatykał silnik tracił by moc, ale obrotomierz by nie szalalał. Wraz ze spadkiem obrotów spadał by do zera. Stawiam raczej na elektrykę. Potwierdzać to może drugi opisany przypadek.
dyzio86 pisze:zdziwilo mnie to ze jak zgasl to zresetowal sie zegar i kilometry na tripie.i jak zgasl to zapalila sie tylko kontrolka od ladowania a od oleju nie :grrr:
Reset zegara i kilometrów to wynik zaniku zasilania (+) oznaczonego na schematach samochodowych jako (30), zapalenie się tylko kontrolki ładowania (niestety nie piszesz jak zachowywały się w tym momencie zegary na desce) może być wynikiem zaniku zasilania (+) oznaczonego na schemacie jako (15) Jeżeli (30) i (15) zanikają w jednym momencie ja bym szukał usterki w przewodzie pomiędzy akumulatorem a skrzynką bezp, w samej krzynce (bezpieczniki, złącza). Po prostu coś nie łączy. W przypadku złych połączeń masowych w instalacji mógł by szaleć obrotomierz, lub sterowanie silnikiem i deska też by się zresetowała , ale zapalenie się ładowanie sugeruje raczej że to coś z plusami . Pisząc to zakładam, że połączenie przy akumulatorze (klemy i masa do nadwozia i silnika) masz OK.