Strona 1 z 1

Problem z obrotami

: sob kwie 12, 2008 15:19
autor: kicek5
witam
mam problem z silnikiem w moim mk II silnik oznaczenie RP 1988r . Ostatnio jak zapalam samochod dostaje obroty ok 1000 pojezdze nim chwile i zagrzeje nagle dostaje obroty około 2000 ja go mam na luzie. Odpinałem złącze od silniczka krokowego i nic to nie daje komputer pokazuje bład na desce rodzielczej. Wymieniłem mu ostatnio filtr powietrza kopułke ,palec rozdzielacza, czujnik temperatury wskazujacy wskazówka, kable i swiece i gosciu regulował mi ostatnio zapłon. Silniczek krokowy słychac ze chodzi tylko zdaza sie ze słysze go na nagrzenym dosc bardzo silniku po jezdzie samochodem przez godzine słychac jak brzeczy
nie wiem co ma juz wymienic wiec prosze was o pomoc

: sob kwie 12, 2008 15:35
autor: wedr
kicek5 pisze:dostaje obroty ok 1000 pojezdze nim chwile i zagrzeje nagle dostaje obroty około 2000
podobny temat-zewrzyjcie szyki..
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

: ndz kwie 13, 2008 22:53
autor: kicek5
wypialem kabel od silniczka krokowego i na zimnym silnik pracuje na 1000 a jak sie zgrzeje to ma 2000

: ndz kwie 13, 2008 22:58
autor: MarianWSP
niebieski czujnik temp chlodziwa wymien!!



a zapytam o cos takiego
jade na lpg 5 bieg rzucam na luz przygasa jednak jak zaczne hamowac to obroty nie przygasaja na Pb jest okej
krokowy, czujnik i lambda nowe!!

: pn kwie 14, 2008 00:17
autor: wedr
a zapytam o cos takiego
Ha! Marian, mam to samo :)
Wychodzi na instalację - membrana, albo, hm, filterek gazowy dawno nie zmieniany..
Naciśnięcie hamulca powoduje utrzymanie obrotów, norma.

: pn kwie 14, 2008 00:41
autor: MarianWSP
ja nie mam krokowca w lpg tylko zawor :)
filterk wymieniony a co do parownika to nie wiem a to pomoze jak zregeneruje go lub wymienie??

: pn kwie 14, 2008 00:52
autor: wedr
MarianWSP pisze:a to pomoze jak zregeneruje go lub wymienie??
to już poza moją wyobraźnią ;)

: pn kwie 14, 2008 01:09
autor: gailbraith
Kolega wedr dał link do mojego tematu. kicek5, u mnie są identyczne wprost objawy jak u Ciebie. Na początek radziłbym Ci sprawdzić to co ja robiłem najpierw- niebieski czujnik temperatury. Pisałeś, że wymieniłeś czujnik temperatury sterujący wskazówką ale jeśli dokładnie ten to jest to czarny czujnik, który na działanie silnika i obroty ma całkowicie żaden wpływ.

Niebieskiego czujnika sprawdza się rezystancję miernikiem, powinno to zależnie od temperatury wyglądać tak:

temperatura [*C] ............ rezystancja [ kohm]

0 ............... 5 - 7,5
+20 ........... 2 - 3
+40 ........... 1 - 1,5
+60 ............... 0,5 - 0,7
+80 ............. 0,28 - 0,38
+100 .............. 0,18 - 0,22

Jak będziesz sprawdzać go to również sprawdź sobie okablowanie do niego. Wystarczy, że przy wyciągniętej wtyczce włączysz zapłon i sprawdzisz czy jest na niej napięcie.

To da Ci odpowiedź czy niebieski czujnik masz sprawny. Najlepiej sprawdzać po kolei i wykluczać części. Tak łatwo można dojść do uszkodzonego/ wadliwego elementu (mam nadzieję ;) ).

Mój niebieski czujnik okazał się sprawny (mam również nowy i na nim jest identycznie). Na początku nadchodzącego tygodnia powinienem mieć używany silniczek krokowy Boch-a i wymienię ten zamiennik, który mam aktualnie. Oczywiście napiszę jak to podziałało u mnie.

Co do sondy lambda to jeśli ona byłaby padnięta to auto powinno palić więcej paliwa jak czasem lubiłby przykopcić jak diesel. U mnie tego nie ma więc sondę jak narazie wykluczyłem.

Pozdrawiam
MarianWSP pisze:ja nie mam krokowca w lpg tylko zawor :)
filterk wymieniony a co do parownika to nie wiem a to pomoze jak zregeneruje go lub wymienie??
Ostatnio pomyślałem aby regenerować parownik ale zrobiłem najpierw jedną rzecz- raz jak auto miałem dobrze nagrzane po zakończeniu jazdy odkręciłem śrubę u samego dołu parownika, która służy do jego oczyszczania. Powiem Ci, że zdziwiłem się ogromnie ile "syfu" stamtąd wypłynęło (czekało mnie później małe sprzątanie podłogi w garażu ;) ).

Tak na początek spróbuj tego.

: pn kwie 14, 2008 01:24
autor: wedr
gailbraith pisze:odkręciłem śrubę u samego dołu parownika, która służy do jego oczyszczania.
Witaj gailbraith. Ciekawe, interesujące, się jutro zobaczy..

: pn kwie 14, 2008 01:29
autor: gailbraith
wedr pisze:
gailbraith pisze:odkręciłem śrubę u samego dołu parownika, która służy do jego oczyszczania.
Witaj gailbraith. Ciekawe, interesujące, się jutro zobaczy..
Również witam o tak ciekawej porze ;)

Tutaj mały rysunek- (chyba nikt nie będzie miał przeciwko, że piszemy trochę nie na temat)

Obrazek

: pn kwie 14, 2008 01:36
autor: wedr
gailbraith pisze:(chyba nikt nie będzie miał przeciwko, że piszemy trochę nie na temat)
Ależ jak najbardziej nt!
Duży ukłon!

Re: Problem z obrotami

: pt kwie 18, 2008 12:23
autor: gailbraith
kicek5 pisze:witam
mam problem z silnikiem w moim mk II silnik oznaczenie RP 1988r . Ostatnio jak zapalam samochod dostaje obroty ok 1000 pojezdze nim chwile i zagrzeje nagle dostaje obroty około 2000 ja go mam na luzie. Odpinałem złącze od silniczka krokowego i nic to nie daje komputer pokazuje bład na desce rodzielczej. Wymieniłem mu ostatnio filtr powietrza kopułke ,palec rozdzielacza, czujnik temperatury wskazujacy wskazówka, kable i swiece i gosciu regulował mi ostatnio zapłon. Silniczek krokowy słychac ze chodzi tylko zdaza sie ze słysze go na nagrzenym dosc bardzo silniku po jezdzie samochodem przez godzine słychac jak brzeczy
nie wiem co ma juz wymienic wiec prosze was o pomoc
Kolego tak jak pisałem zamierzałem się do wymiany silniczka krokowego i tak zrobiłem. I jak ręką odjął. Silnik teraz chodzi pięknie i świetnie odpala. U mnie też stary krokowiec działał, też go sprawdzałem ale widzisz, że to on u mnie powodował problemy więc może i u Ciebie również to będzie przyczyna problemów z obrotami.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że również uda Ci się rozwiązać problem ;)

: pn maja 12, 2008 19:26
autor: korzeń
Przeczytalem post, pomyslalem, wymienilem krokowca iiiii..... $%#@#$^& poprawily sie z obrotami,juz nie skakaja gora dol, ale nadal gasnie, przelaczam z benzyny na gaz i gasnie, mysle ze teraz to juz wina tylko gazu wiec udam sie do gazownikow i niech tam czaruja zeby bylo dobrze. Mam pytank do gailbraith, sluchaj jak zmierzyc ta rezystancje? moglbys tak praktycznie mi to wytlumaczyc?? pytam bo na cieplym silniku mam ok ze wszystkim.

: pn maja 12, 2008 19:51
autor: gailbraith
korzeń, chodzi Ci o rezystancje niebieskiego czujnika temperatury odpowiedzialnego za ssanie?

W tym temacie dobrze wszystko wytłumaczone, zwłaszcza pierwszy post kolegi bodzio_j.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... torder=asc