Strona 1 z 2
: pt kwie 11, 2008 23:55
autor: grandi
Czy jak odpalił to silnik przygasał?
Może regulator napięcia
Może jedna dioda się spaliła
Proponował bym na początek restart ECU
: sob kwie 12, 2008 09:49
autor: robertrog
Za słabo napięty może tak powodować,ewentualnie tak masz rozładowany akumulator ,że alternator nie wyrabia żeby obsłużyć wszystko,ale może też być tak jak kolega wyżej pisze padł regulator
: ndz kwie 13, 2008 12:28
autor: robertrog
szczotki sprawdzisz tylko jak wymontujesz regulator jest on z nimi połączony,jeżeli masz alternator Boscha to prosta czynność a sam regulator ze szczotkami ,to koszt około 20 zł ,z tych tańszych
: ndz kwie 13, 2008 13:06
autor: marecki_vitor
Witaj . Miałem ten sam problem co ty . Po sprawdzeniu naciągu paska padło "To jest wina alternatora", a co za tym idzie diód prostowniczych . Ja wymieniłem najpierw szczotki z reg. napięcia ale nic nie pomogło , padło na mostek diodowy . Kupiłem za 90 zł nówkę i po sprawie . Przy okazji wymień łożyska alternatora
Wszystko robił mi Elektryk .
Pozdrawiam
: pn kwie 14, 2008 14:36
autor: robertrog
szczotki powinny wystawać 1-1,5 cm po za obudowę ,jeżeli wcale nie wystają lub trochę to są do wymiany.Jeżeli już stwierdzisz ,że są złe to po wymianie mierzysz jeszcze raz napięcie,tak jak opisałeś w pierwszym poście ,jeżeli ładowanie jest nadal złe przy dobrych szczotkach ,to przyczyna tkwi gdzieś dalej w alternatorze,ale tu już się nie będę wypowiadał,mam na ten temat za małą wiedzę
: pn kwie 14, 2008 15:11
autor: robertrog
Tego nie wiem przy jakim napięciu ,nigdy nie zastanawiałem się nad tym i zgłębiałem tematu
: pn kwie 14, 2008 18:13
autor: bugalek
A z prostszych rzeczy przeczyść styki połączeń kabla od alternatora z plusem akumulatora
: wt kwie 15, 2008 09:07
autor: Brzechu
robertrog pisze:szczotki powinny wystawać 1-1,5 cm po za obudowę ,jeżeli wcale nie wystają lub trochę to są do wymiany.Jeżeli już stwierdzisz ,że są złe to po wymianie mierzysz jeszcze raz napięcie,tak jak opisałeś w pierwszym poście ,jeżeli ładowanie jest nadal złe przy dobrych szczotkach ,to przyczyna tkwi gdzieś dalej w alternatorze,ale tu już się nie będę wypowiadał,mam na ten temat za małą wiedzę
Szczotki moga sie zetrzeć do 5 mm, ponizej tej wartosci sa do wymiany.