Strona 1 z 1
Kopci na niebiesko i bierze olej
: pt kwie 11, 2008 18:40
autor: pudel_łdz
Witam. Kolega sobie zakupił ost golfa II 1.6 TD silnik SB
Autko śmiga mu bardzo ładnie silniczek chodzi równo i normalnie nie bierze oleju ani nie kopci czasami na czarno puści dymka jak każdy TD ale jak stoi długo w korku głownie w ciepłe dni to przy włączeniu wentylatora oraz przy ruszaniu zakopci mu na niebiesko ( nie aż tak bardzo ale widać w lusterku) i po kilku takich staniach w korkach ubywa oleju na bagnecie.I moje pytanie czego może być to przyczyną ? Czy może jest to normalne ?Pozdrawiam
: pt kwie 11, 2008 18:59
autor: Bananicho
Moze do turbiny sie dostaje olej.
: pt kwie 11, 2008 19:06
autor: pudel_łdz
ale to wydaje mi się że by kopcił bardziej przy intensywnej jeździe a w tedy właśnie nie kopci bo przecież przy staniu w korku silnik chodzi na wolnych obrotach
: pt kwie 11, 2008 19:25
autor: Red Erik
podobmnie miałem i ja, choć nie ten sam motorek to także kopcił na niebieskawo, przyczyna: te gumowe uszczelniacze przy zaworach, nie wiem jak to się nazywa bo nie ja je wymieniałem
Przy tym była sciągana głowica więc i planowanie było
: pt kwie 11, 2008 19:29
autor: chosen
hmm, przez uszczelniacze to mi dymi, ale to się dizeje tylko przy odpalaniu zimnego samochodu.
: pt kwie 11, 2008 19:36
autor: Red Erik
Te uszczelniacze to i tak chyba najmniejszy koszt ? bo jak nie to to co ? Pierścienie, trzeba by sprawdzić kompresje.
U mnie kopcił i na zimnym i na ciepłym, nie pamiętam teraz bo to było jakiś czas temu ale na rozgrzanym to chyba bardziej dymił, no w każdym razie mechanik stwierdził że to uszczelniacze i po wymianie wszystko wróciło do normy
: pt kwie 11, 2008 20:00
autor: pudel_łdz
też myślałem że pierścienie ale silnik był rozbierany ponieważ ciekło z pod uszczelki od głowicy i głowica od razu była planowana i pierścienie są zdrowe podobno zero rys tak mechaników mów bo kolega chciał robić i powiedział mu że nie ma sensu.Moim zdaniem to jest trochę przewrażliwiony ponieważ po staniu w korkach kilka razy w sumie stał z 4h jak nie lepiej i po przejechaniu ok 2,5 tyś km to z bagnetu minimalnie ubyło oleju
: pt kwie 11, 2008 20:25
autor: Red Erik
pudel_łdz pisze:po przejechaniu ok 2,5 tyś km to z bagnetu minimalnie ubyło oleju
wiesz co, no w sumie to od wymiany do wymiany zdrowy motor nie powinien brać oleju, u mnie brał, wymieniłem te uszczelniacze i przestał braćod wymiany do wymiany ani kropli (no za wyjątkiem wycieku spod miski olejowej ale to już jest zrobione
)
: pt kwie 11, 2008 21:14
autor: pudel_łdz
no niby też racja a ile kosztują te uszczelniacze i jakie są koszty robocizny ?
: pt kwie 11, 2008 21:58
autor: Red Erik
ło ciężko powiedzieć ale raczej to nie będzie droga sprawa tylko że na 90% trzeba do tego zrzucić głowice a to już koszt....
: pt kwie 11, 2008 22:36
autor: pudel_łdz
aha rozumiem a to raczej jest usterka która trzeba zrobić jakoś w miarę szybko te uszczelniacze ? I czy jest to możliwe jak mechanik ściągał głowicę by tego nie zauważył ? I chociaż jak byś mógł przedstawić orientacyjne koszty od do.Pozdrawaim
: ndz kwie 13, 2008 19:38
autor: Red Erik
Czy mechanik mógł nie zrobić tego przy wymianie uszczelki hm... to zależy co było mu zlecane, mój mechanik jak jadę do niego z jakąś robotą to zawsze ogląda autko i mówi co przy danej robocie można zrobić przy okazji... a co do kosztów to naprawde ci nie pomoge bo po prostu nie pamiętam, najlepiej podjedź do warsztatu to ci powiedzą...