Strona 1 z 1

Kontrolka oleju zapala sie, nie znam przyczyny

: pt kwie 11, 2008 16:41
autor: damianosxl
Witam! Mam Golfa 2 1,3 NZ. Nie wiem dlaczego zapala mi sie kontrolko oleju i brzęczy. Zapala mi sie na jakis czas tylko jak silnik sie nagrzeje i jest ciepło na dworze. Nie znam przyczyny bo stan oleju jest OK, temeratura i woda w chłodnicy Ok ,wentylator załącza sie też przwidłowo, samochód jeżdzi super i ma moc. Jak znacie inne przyczyny to prosze o pomoc. Pozdrawiam

: pt kwie 11, 2008 17:08
autor: grandi
1 pytanie na jakim oleju jeździsz i jaki masz przebieg

Przyczyny
-mały stan oleju
-źle dokręcony filtr oleju
-pompa oleju się kończy

Proponował bym na poczatek wyczyścić Ci odme

: pt kwie 11, 2008 17:38
autor: damianosxl
grandilodz pisze:1 pytanie na jakim oleju jeździsz i jaki masz przebieg

Przyczyny
-mały stan oleju
-źle dokręcony filtr oleju
-pompa oleju się kończy

Proponował bym na poczatek wyczyścić Ci odme
Jeżdże na mineralnym 15/40 bo wcześniej jeżdzilem na półsyntetyku i byl do kitu bo też tak sie załączała kontrolka a przebieg mam 194.000km
Myślisz że odma może być odpowiedzialna za to? Bo jeszcze zauważyłem ze kapie mi chyba olej z miski albo spod filtra.

: pt kwie 11, 2008 17:43
autor: grandi
uszczelka miski do wymiany jak cieknie , dokręć filtr oleju z tego co mogę powiedzieć to mi uszczelka poszła przy 200 tys , wyczyesc odme czysta odma to podstawa w tym silniku raz na rok minimum

: pt kwie 11, 2008 17:53
autor: damianosxl
grandilodz pisze:uszczelka miski do wymiany jak cieknie , dokręć filtr oleju z tego co mogę powiedzieć to mi uszczelka poszła przy 200 tys , wyczyesc odme czysta odma to podstawa w tym silniku raz na rok minimum
Ale mi chodzi o to czy może to być przyczyną zapalania sie kontrolki oleju?

: pt kwie 11, 2008 18:02
autor: grandi
Ale mi chodzi o to czy może to być przyczyną zapalania sie kontrolki oleju?
Może być zatkana gazy z korbowodu nie mają gdzie się odpowietrzyć i nie ma odpowiedniego ciśnienia ale w 100 % nie jestem pewien

: pt kwie 11, 2008 18:15
autor: damianosxl
grandilodz pisze:
Ale mi chodzi o to czy może to być przyczyną zapalania sie kontrolki oleju?
Może być zatkana gazy z korbowodu nie mają gdzie się odpowietrzyć i nie ma odpowiedniego ciśnienia ale w 100 % nie jestem pewien
Ok dzięki i tak przeczyszcze tą odme bo chyba nigdy nie była czyszczona

: pt kwie 11, 2008 18:23
autor: guti
a moze warto zainteresowac sie czujnikiem cisnienia ? jezeli to jest tak jak w Polo 1,3 , oraz golfie ABU to jest to czujnik z tyłu głowicy, chyba pierwszy od kola rozrzadu.

: wt kwie 15, 2008 15:37
autor: ppoll27
a może nawet nie czujnikiem tylko samym ciśnieniem oleju ? :chytry:
jeśli zaczyna ci migać i bzyczeć w konkretnych warunkach to obstawiam że czujnik będize OK tylko wykrywa kłopot z ciśnieniem - czyli właśnie sprawa "wyjechania" pompy, drożnego filtru (FILTRON ?), kiepskiego (zużytego) oleju (z beczki ?)...
zasada nr 1. przebieg licznikowy wiele o stanie silnika nie mówi ...
zasada nr 2. jak chodził na półsyntetyku to jak rozpoznasz co to lepiej zalej go spowrotem półsyntetykiem, bo jak widać mruganie nie zależy od typu oleju ...
:bigok:

: wt kwie 15, 2008 15:53
autor: Jacenty80
Dokładnie. Na półsyntetyku przy temp. 90 stopni ciśnienie powinno być większe niż na mineralnym. Po prostu wskaźnik lepkości jest lepszy i z oleju nie robi się woda.

: wt kwie 15, 2008 17:22
autor: pudel_łdz
A sprawdzałeś czy na 100% jest dojście do licznika poprzez przekaźnik ? Czujnik sprawdziłeś ja miałem u siebie podobnie po swapie silnika.