Strona 1 z 1

silniczek krokowy, po wymianie problem z obrotami

: czw kwie 10, 2008 20:34
autor: wojtas.l
Witam
Wymieniłem silniczek krokowy na nowy (oryginał) bo padł stary.
Zauważyłem że jak odpalam auto obroty są na poziomi +/-900 ale jak mu depne w pedał gazu do 3000 obr. to spadają one do ok 300 -400 i tak zostają.
Co to jest? jest tam z tyłu koło jakiejś sprężyny od linki gazu taki bolec na małym wsporniku. Czy służy on do jakiejś regulacji?

: pt kwie 11, 2008 08:10
autor: T.O.B.I.
linka gazu powinna byc luzno, jezeli nie kreciles ta srubka to jej nie ruszaj, odlacz aku i posprawdzaj wszystkie polaczenia, a moze lapie ci lewe powietrze posprawdzaj podstawe pod wtryskiem

: pt kwie 11, 2008 15:27
autor: marx232
Jezeli linka jest luzna i nic nie blokuje, to prawdopodobnie do czyszczenia przepustnica i oczywiście adaptacja, bo nie wiemy czy była robiona po wymianie krokowki.

: pt kwie 11, 2008 17:19
autor: wojtas.l
ok sprawa załatwiona - przestawioną miałem tą płytkę (można nazwać -"potencjometr")
z prawej strony na wtrysku do którehgo podpięta jest wtyczka. Płytka ta ma takie ścieżki od wewnątrz po ktorej przesuwają się "blaszki"

Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem - może jakiś fachowiec to opisze bo ja pisze jak to widze. :smoke:

: pt kwie 11, 2008 17:28
autor: Kisiel
wojtas.l, chyba chodzi Ci o TPS - czujnik polozenia przepustnicy

: pt kwie 11, 2008 17:39
autor: wojtas.l
no pewnie to o to chodzi - możliwe
P.S co znaczy TPS ? co to za skrót?

: pt kwie 11, 2008 17:41
autor: Kisiel
Throttle Position Sensor

: pt kwie 18, 2008 17:44
autor: wojtas.l
I znowu jest problem --wymieniłem silniczek krokowy na nowy oryg. BOSCH tydzień temu.Wszystko było ok do dziś tzn jadąc w korku (przez Kraków) znów obroty skaczą mi do 3,5 -4 tyś (na biegu jałowym) . Gdy wyjechałem za miasto na normalną drogę bez korków wszystko się uspokoiło. Obroty spadają (podaczas jazdy na biegujałowym) do ok900
Co to znowu może być ? Padnięty jakiś czujnik od temperatury czy co? gdzie szukac ? rozwiązania tej zagadki?

: pt kwie 18, 2008 19:27
autor: Kisiel
wojtas.l pisze:Padnięty jakiś czujnik od temperatury czy co? gdzie szukac ?
a dzieje sie tak na zimnym czy na cieplym?? jakie masz wskazania czujnika temp na liczniku, rozgrzewa Ci sie silnik do tych 90 st????
sprawdz czujnik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=152844