Strona 1 z 3

filter powietrza

: czw kwie 10, 2008 17:28
autor: Czerwony22
Przepraszam z góry ale jestem nowy i zielony... za bardzo nie wiedziałem gdzie to wrzucić wiec proszę tylko nie krzyczeć :jezor:

Posiadam odziedziczonego po starszych golfa 2 1.6 benzyna z gaźnikiem.. nie będę rozpisywał się że się w nim zakochałem itd. po prostu mój cel to go wyremontować..odpicować itd. ale jestem bardzo młody i mało co jeszcze wiem..

i Tu moje pytanie..

w moim golfie brak tzw. puchy od filtra powietrza.. i przez 3 lata auto jeździło na gołej rurze zaklejoną jedynie jakąś śmieszną watą by syf nie wlatywał do środka.. pewnie i tak wleciało nie jedne kupa.. nie ważne.. chce to zmienić.. oto foto..

Obrazek

i teraz czy kupić oryginalna zabudowę do filtra powietrza jaka jest stosowana w golfie 2, chodzą na allegro używane za około 100zl czy szczerze mówiąc bardziej mi pasującą opcja założyć kolanko aluminiowe i filtr stożkowy? np. taki: http://moto.allegro.pl/item339701900_fi ... olory.html

jeśli chodzi o pierwszą opcje to wiadomo założę i można jechać..
jeśli chodzi o drugą opcje czy też wystarczy założyć i można śmigać? czy będzie potrzebna jakaś regulacja skoro mam na gaźnik silnik? czy to ma jakieś znaczenie?czy sam będzie odpowiednio tyle pobierał powietrza ile potrzebuje silnik? i to właśnie jest moje pytanie główne..

z góry dzięki za odpowiedzi.. :grin:

: czw kwie 10, 2008 17:37
autor: bombel-g2
a nie masz filtra tam gdzie gaznik-nad gaznikiem w tej puszce- prostokątnej -gdzie widnieje napis vw???? bo ta rura dolotowa tak wygląda- i jesli juz sie bawisz to wrzuc stozek -niczemu nie przeszkodzi a jedynie fajny efekt dzwiekowy-warunek oddzielic go od dopływu ciepłego powietrza- prawdopodobnie bedziesz musiał delikatnie podkręcic obroty biegu jałowego- montuj stozek-bez obaw-ja kupilem za 50 i chodzi git

: czw kwie 10, 2008 17:38
autor: slimak20
Kolego CZerwony22 jesli kochasz swojego golfa nie zakladaj mu filtra stożkowego!!!!przy silniku 1.6 nie da ci to ani dzieku ani mocy .kup sobie oryginalna puche i bedzie git!! napewno to wydluzy zywotnosc tego silnika. a jezeli piszesz ze nie bylo tam filtra tylko jakas szmata czy ponczocha jak zalozysz oryginalna puche to przydalo by sie wyregulowac gazinik tak czy inaczej w obydwu przypadkach.

filtr

: czw kwie 10, 2008 17:50
autor: bombel-g2
aha i mozesz kupic sobie taki filtr z otworem z przodu-mozesz wtedy poprowadzic rure z zimnym powietrzem-ja zrezygnowałem z tego zeby filtr dac zaraz za grilem bo po pierwszym deszczu miałem filtr zalany-i syf leciał tamtedy.
Obrazek

: czw kwie 10, 2008 18:08
autor: Sieergiej
Kup lepiej oryginalna puche. Z tego co widze na tym malo wyraznym zdjeciu to silnik PN z elektronicznym gaznikiem. Na forum kilka osob pisalo e do tego silnika nie warto zakladac stozka bo tego gaznika sie nie reguluje ( jest sterowany elektronicznie).
Jakbys mial jakies problemy z tym silnikiem to pisz, niedawno uporalem sie ze swoim ^^.

: pt kwie 11, 2008 15:30
autor: ppoll27
jaka pucha ? pucha z filtrem to jest w 1,8 i GTI i TD

w PN (1,6) tam jest fabrycznie kawalek rury w otulinie i takie cos (platikowy chwyt) ktory powoduje zasysanie powietrza z wnetrza blotnika
rury to sie naszukasz ...
a takim stożkom jak widzisz na załączonym zdjeciu mówimy stanowcze NIE ! bo brak mu izolacji od ciepła z silnika
zreszta do silnika gaźnikowego są takie dedykowane filterki sportowe "puszkowe" na gaźnik...
http://www.knfilters.com/search/product ... od=56-9159
niestety z tego co sie orientuje musialbys pokombinowac z mocowaniem i z odprowadzeniem odmy i podciśnień ... których w gaźniku 2ee jest więcej niż w 2e2 do którego to jest przenaczone ...
także jak chcesz rozwiązanie dedykowane to możesz rozwazyc sportową wkładkę K&N albo innej firmy ... :bigok:

: pt kwie 11, 2008 15:38
autor: czarna małpa
Czerwony22 pisze:w moim golfie brak tzw. puchy od filtra powietrza..
Jaki brak puchy!!!!Obudowe filtra masz po prawej stronie tego co zaznaczyłeś w kólku.takie prostokątne,w tym jest filtr powietrza...a przynajmniej powinien być...

: wt kwie 15, 2008 13:15
autor: Patriko_GTI
do tego silniczka najlepiej wkałdke sportowa a nie stozek najlepiej k&n :bigok: u mnie tak było :grin:

: wt kwie 15, 2008 17:34
autor: pudel_łdz
filtr w tym silniku powinien znajdować się w tej obudowie no chyba że jakiś wynalazek masz :)

: czw kwie 17, 2008 16:57
autor: Czerwony22
ahhhha.. czyli żadnej puchy nie było..no i nie będzie, filtr powietrza oczywiście jest w środku ale brak w takim bądź razie tej rury która idzie do błotnika.. gdzie ją mogę dostać? na allegro nic nie ma.. chodzi o takie coś?

Obrazek

cdn...

: czw kwie 17, 2008 23:08
autor: czarna małpa
Jak mi zakladali gaz to mi ją wyjeli i juz niezalozyli...Ja jej niemam,fyrlam tak 4 lata...

: czw kwie 17, 2008 23:26
autor: oldstaszek
To co masz zaznaczone w tym kółeczku to termostat sprzężony z przesłoną powietrza- ciepłe lub zimne tj od kolektora wydech./osłony, lub z błotnika.Resztę sobie dośpiewasz... :D

: pn kwie 21, 2008 13:36
autor: ppoll27
no z rura to jest kwas - szperaj po jakis rozbitkach szrotach itp... z tego co wiem to występuje tylko w gaźnikowych 1,6 i 1,8 ... :bigok:

: pn kwie 21, 2008 23:39
autor: Czerwony22
to nie lepiej jednak z tym stożkiem.. nigdzie tej rury nie mogę dostać.., zna się ktoś na tej regulacji gaźnika? bo stożek by chociażby fajnie brzmiał, bo na osiągi lepsze nie ma co liczyć..?