Strona 1 z 1

Huk w kole

: czw kwie 10, 2008 15:50
autor: chojna87
Witam, jak w temacie przy hamowaniu słychać huk w kole dokładniej w prawym przednim, a gdy auto zbliża się do końca hamowania(do zatrzsymania) słychać to wtedy najgłośniej. Oczywiście ten efekt jest gdy rano odpalam i zatrzymuje się na pierwszym skrzyżowaniu, póxniej już jest trochę ciszej. Teraz się właśnie zsastanawiam co to może być, stało się to nagle więc: nie wiem czy to może być łożysko, czy też klocek, albo tarcz? Chętnie przeczytam opinie ekspertów i poradę lub chociaż wskazówkę. wykluczam niedokręcenie koła. Auto jeździ na fabrycznych felgach

[ Dodano: 10 Kwi 2008 22:39 ]
Prosiłbym o pomoc bo mnie strasznie irytuje ten hałas

: pt kwie 11, 2008 13:49
autor: Maćkooo
chojna87 pisze:Witam, jak w temacie przy hamowaniu słychać huk w kole dokładniej w prawym przednim
Najprawdopodobniej hamulce do sprawdzenia masz. Szczególnie klocki i taczę te z feralnej strony.

: pt kwie 11, 2008 19:30
autor: Red Erik
Tak jak pisze kolega, bankowo klocki, jak będziesz wymieniał to kompletem znaczy oba koła, a przy składaniu wszystko dobrze wyczyścić ze rdzy, i kant tarczy też pilnikiem przeszlifować żeby po założeniu nowych wszystko było ok.

: pt kwie 18, 2008 13:20
autor: chojna87
Nierozumiem dlaeczego jest ferelna strona? Wydaje mi się że klocki bo coraz bardziej słychac ten hałas. Jak mogę zmienić klocki? Dam rade sam? Mały i zrozumialny instruktaż by się przydał :grin:

: pt kwie 18, 2008 19:12
autor: Red Erik
wymiana klocków:
- luzujesz śruby koła, podnosisz auto podnośnikiem (najlepiej dodatkowo zabezpieczyć auto, klockiem albo podpórką) zdejmujesz koło.
- odkręcasz 2 śruby imbusowe kluczem 6 albo 8 teraz już nie pamiętam (najlepiej je spryskać wd40)
- zdejmujesz zacisk i zdejmujesz stare klocki (w trakcie demontażu zwróć uwagę jak są założone blaszki na klockach)
- pilnikiem szlifujesz rant tarczy z obu stron (to ułatwi założenie klocków i wyeliminuje ewentualne piski i tarcia)
- szczotką drucianą czyścisz gniazda klocków smarujesz smarem gwint na tych dwóch śrubach, wciskasz tłoczek zacisku do końca,
- zakładasz klocki, blaszki, zacisk, skręcasz imbusowe śruby, zakładasz koło i przykręcasz śruby, opuszczasz auto z lewarka (wcześniej wyjmując podpórkę), dokręcasz śruby i gotowe, druga strona tak samo.

Pewnie że sobie dasz rade sam :)

: ndz kwie 20, 2008 15:05
autor: chojna87
klocki zmienione, huku nie ma. temat można zamknąć, dzięki za pomoc