Strona 1 z 2

zbieznosc

: śr kwie 09, 2008 12:05
autor: Pavlo GT
czy po wymianie lozysk przednich trzeba ustawiac zbierznosc, dodam ze byly sciagane amortyzatory.

: śr kwie 09, 2008 12:16
autor: witus29
Wydaje mi się, że jeżeli amortyzatory zostały założone dokładnie w tym położeniu co przed demontażem, to raczej nie trzeba (chyba że ktoś ingerował w końcówki drążków kierowniczych)

: śr kwie 09, 2008 14:42
autor: LoLs
dla pewności można sprawdzić w koncu to dla bezpieczeństwa i opon lepiej

: śr kwie 09, 2008 16:27
autor: witek_vento1.8
na mocowaniu dolnym amortyzatora ustawia się kąt pochylenia koła - powinno się
ustawić po tym zbieżność - to około 50 zł a ścięte opony kosztują trochę drożej

: śr kwie 09, 2008 16:37
autor: Hades
Witajcie
Wydaje mi się, że jeśli nie były odkręcane końcówki drążków kierowniczych tylko wyciśnięte ze zwrotnicy, to zbieżność w kołach nie uległa zmianie. W golfach 1i2 po odkręceniu i wyjęciu amortyzatora zmieniał się kąt pochylenia koła( były tam śruby z łbem i podkładką mimośrodową), a w golfie 3 kąt jest stały. Tylko przy wymianie końcówki drążka kierowniczego należy sprawdzić zbieżność przy łożyskach nie. Łożyska są znormalizowane i nic tam się nie zmienia.
Pozdrawiam.

: śr kwie 09, 2008 18:02
autor: misiek
a w golfie 3 kąt jest stały
a nie prawda, w mk3 tez sie kąt ustawia na śrubach łączących goleń ze zwrotnicą i na dolnym sworzniu

[ Dodano: 08-04-09, 18:07 ]
Pavlo GT dodam tylko że zbieżności nie musisz ustawiać

: śr kwie 09, 2008 18:49
autor: Lipek81
Hades pisze:kąt jest stały
- to chyba chodzi o kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
A pochylenie kola to chyba tak samo w mkII i mkIII się ustawia.

: śr kwie 09, 2008 19:09
autor: carrion
Hm, ja wymieniałem niedawno łożyska na przodzie i na piątek jestem umówiony na geometrię. Nigdy nie zaszkodzi, nie? :bigok:

: śr kwie 09, 2008 19:11
autor: krzysiek82
Warto pojechać na geometrie, ja sobie oznaczyłem ale niewiele to dało ponieważ po przejechaniu odcinka 1100km zobaczyłem druty z boku opony, więc pojedz na geometrie i będziesz miał pewność że jest ok.

: śr kwie 09, 2008 19:20
autor: misiek
carrion pisze:Nigdy nie zaszkodzi, nie?
dokładnie tak, lepiej dać 50-60 zł i mieć dobrze uestwione
krzysiek82 pisze:ja sobie oznaczyłem
nie wystarczy oznaczyć trzeba jeszcze w tym samiejscu ustawić
krzysiek82 pisze:po przejechaniu odcinka 1100km zobaczyłem druty z boku opony
to wina zbieżności a nie kata pochylenia koła

: śr kwie 09, 2008 23:03
autor: Pavlo GT
to trzeba zrobic zbierznosc czy cala geometrie??

: czw kwie 10, 2008 06:27
autor: misiek
krótko:
jezeli odpinałeś drążki od zwrotnicy i nic więcej to nie musisz robić zbieżności
jezeli odkrecałeś amortyzator od zwrotnicy (na foto te dwie śruby) to musisz zrobić geometrię
jeżeli odkrecałeś tylko zwrotnicę od sworznia i wyciagałeś razem z amortyzatorem to nie musisz robić geometrii

: czw kwie 10, 2008 08:03
autor: Pavlo GT
sam tego nie robilem, robili mi to w zakladzie mechanicznym z tego co widzialem to najpierw odkrecili tarcze potem odpieli ze sworzni i odlrecili jakies srubki kolo sworzni a potem odkrecili amortyzator takze zoastal sam drazek, a po czym bedzie znac ze trzeba ustawic geometrie??

: czw kwie 10, 2008 08:22
autor: misiek
odlrecili jakies srubki kolo sworzni
jeżeli odkrecili sworzeń od wachacza (na foto zaznaczone niebieskim kółkiem) to trzeba ustawić geometrię, ale powinni to zrobić odrazu