Stukanie podczas jazdy na wprost; na luzie i biegu
: śr kwie 09, 2008 10:06
Koledzy, temat bumerang, przeczytałem kilkadziesiąt tematów o stukaniu i wywnioskowałem, że to będzie albo przegub wewnętrzny albo mechanizm różnicowy. Ale że objawy u każdego nieco się różnią opiszę i doprecyzuję swoje. Zauważyłem też, że wiele tematów jest niedokończonych. Ktoś pisze, że coś mu stuka, posypały się diagnozy z forum i cisza. Ktosiu nie pisze co było przyczyną i jak się tego pozbył.
Jak komuś się nie chce czytać poniżej:
- stukanie podczas jazdy na wprost i skręcania
- stukanie podczas przyspieszania, później już podczas jazdy jednostajnej
- stukanie niezależnie od biegu i prędkości; nawet na luzie
- stukanie zgodne z obrotem koła
- trzęsienie gałki od skrzyni i kiery zgodnie z odgłosem stukania
- stukanie zniknęło samo z siebie i pojawiło się po 40km i po 60km znów zniknęło
Oto objawy:
Stukanie początkowo było podczas przyspieszania niezależnie od biegu i czy z miejsca czy podczas jazdy; im mocniej wdepnąłem w gaz tym głośniej stukało. Po 20 km stukanie było już głośniejsze i występowało nawet przy jednostajnej jeździe bez przyspieszania. Postawiłem auto, po 3h wsiadam i jadę. Stukania nie ma, przejechałem się po dziurawej drodze i nic. Wjechałem na kanał, dokręciłem śruby przegubu wewnętrznego od pasażera bo były poluzowane, ale sam przegub luzów nie miał. Następny dzień po 40km trasy zaczęło się znów. I było podczas przyspieszania na którymkolwiek biegu i podczas jazdy na luzie; wszystko wraz z obrotem koła. Po 20 km stukanie było już większe ale łącznie z objawami telepania gałki od skrzyni zgodnie z odgłosem stuku. Objawem było również lekkie trzęsienie przodu auta, jak jak by koło było elipsą; przy prędkościach do 20km/h było czuć jak leciutko jakby unosi się przód auta, tudzież przesuwa się w prawo i wraca. Auto na kanał; śruby nie poluzowane, szarpanie pół ośkami i niby luzów nie ma. Po wyjeździe z kanału nic nie stuka.
No więc jeśli ktoś mógłby coś doradzić pod moje objawy.....
Dodano 24 kwietnia 15:32:
Prawdopodobna przyczyna: przegub wewnętrzny a ściślej mówiąc brak smaru w nim.
Po rozłożeniu i nasmarowaniu i przejechaniu 150km nie ma stuków i luzów na półosi.
Dokładniejszy opis kilka postów niżej.
Jak komuś się nie chce czytać poniżej:
- stukanie podczas jazdy na wprost i skręcania
- stukanie podczas przyspieszania, później już podczas jazdy jednostajnej
- stukanie niezależnie od biegu i prędkości; nawet na luzie
- stukanie zgodne z obrotem koła
- trzęsienie gałki od skrzyni i kiery zgodnie z odgłosem stukania
- stukanie zniknęło samo z siebie i pojawiło się po 40km i po 60km znów zniknęło
Oto objawy:
Stukanie początkowo było podczas przyspieszania niezależnie od biegu i czy z miejsca czy podczas jazdy; im mocniej wdepnąłem w gaz tym głośniej stukało. Po 20 km stukanie było już głośniejsze i występowało nawet przy jednostajnej jeździe bez przyspieszania. Postawiłem auto, po 3h wsiadam i jadę. Stukania nie ma, przejechałem się po dziurawej drodze i nic. Wjechałem na kanał, dokręciłem śruby przegubu wewnętrznego od pasażera bo były poluzowane, ale sam przegub luzów nie miał. Następny dzień po 40km trasy zaczęło się znów. I było podczas przyspieszania na którymkolwiek biegu i podczas jazdy na luzie; wszystko wraz z obrotem koła. Po 20 km stukanie było już większe ale łącznie z objawami telepania gałki od skrzyni zgodnie z odgłosem stuku. Objawem było również lekkie trzęsienie przodu auta, jak jak by koło było elipsą; przy prędkościach do 20km/h było czuć jak leciutko jakby unosi się przód auta, tudzież przesuwa się w prawo i wraca. Auto na kanał; śruby nie poluzowane, szarpanie pół ośkami i niby luzów nie ma. Po wyjeździe z kanału nic nie stuka.
No więc jeśli ktoś mógłby coś doradzić pod moje objawy.....
Dodano 24 kwietnia 15:32:
Prawdopodobna przyczyna: przegub wewnętrzny a ściślej mówiąc brak smaru w nim.
Po rozłożeniu i nasmarowaniu i przejechaniu 150km nie ma stuków i luzów na półosi.
Dokładniejszy opis kilka postów niżej.