Sprawdzanie amortyzatora

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

turbas69
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: czw lis 15, 2007 17:17
Lokalizacja: Warszawa

Sprawdzanie amortyzatora

Post autor: turbas69 » wt kwie 08, 2008 19:54

Witam w jaki sposób mogę sprawdzić czy przedni amortyzator jest zużyty



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » wt kwie 08, 2008 20:30

Najdokładniej na specjalnym przyrządzie diagnostycznym. Jednak do pobieżnego sprawdzenia wystarczy mocno nacisnąć na błotnik nad kołem i puścić. Następnie przyjrzyj się jak zachowuje się nadwozie. Jeśli do momentu całkowitego wygaśnięcia drgań nadwozie wykona więcej niż 2 góra 3 ruchy to amortyzator jest już zużyty.

Pozdrawiam!


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
smoku MK3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:20
Lokalizacja: Szczecin-ZDROJE

Post autor: smoku MK3 » wt kwie 08, 2008 20:34

Witam. jedz na stacje diagnostyczna. Powinni za darmo Ci to sprawdzic, odrazu sie dowiesz czy musisz wymienic amory.


Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt kwie 08, 2008 21:20

Na stacji diagnostycznej sprawdzą szarpakami które testują amor w bardzo małej amplitudzie skoku - test do niczego.
Bujanie autem jeśli ma jakieś twardsze jak GTI czy nawet GT zawieszenie nic nie da, nie ugnie sie tyle żeby poznac .
W sumie uważam że najlepsza jest ocena przez doświadczonego kierowcę czy diagnostę w trakcie jazdy próbnej


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » wt kwie 08, 2008 21:34

smoku MK3 pisze:Witam. jedz na stacje diagnostyczna. Powinni za darmo Ci to sprawdzic, odrazu sie dowiesz czy musisz wymienic amory.


Pozdrawiam
Nie wiem czy tak do końca za darmo. Ja właśnie dzisiaj byłem na diagnostyce bo zbliża mi się przegląd. Gość mi wytrzepał auto jak cholera i powiedział że autko sprawne, ale dop****** się do postojówek na LED-ach które notabene są białe.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » wt kwie 08, 2008 22:56

smoku MK3 pisze:Powinni za darmo Ci to sprawdzic,
a dlaczego powinni?? stacje diagnostyczne sa finansowane z budzetu panstwa??? :)
u mnie w Białym koszt 40 PLN


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

MiSzOn
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 554
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 16:29
Lokalizacja: Kraków/Ustrzyki Dolne
Kontakt:

Post autor: MiSzOn » śr kwie 09, 2008 01:12

Paweł Marek pisze:Na stacji diagnostycznej sprawdzą szarpakami które testują amor w bardzo małej amplitudzie skoku - test do niczego.
Dokładnie. Mi koleś jak sprawdził to wyszło, że z tyłu mam po około 65%, a tył mi się strasznie buja na dużych nierównościach typu np. próg zwalniający.
danioo pisze:Nie wiem czy tak do końca za darmo
Też prawda. W Krk gość chciał 12 zeta za oś, ale w końcu sprawdził mi amory, luzy zawieszenia i hamulce na obu osiach za 30 zyli :grin:



raf2234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pt paź 07, 2005 15:20
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: raf2234 » śr kwie 09, 2008 08:04

Badanie amorków nie wchodzi w skład badania podstawowego przy przeglądzie.
Koszt badania ok. 30 zeta.
To badanie to chyba lipa, bo u mnie na przodzie amorek był wylany i w ogóle nie działał - a test wykazał 65% skuteczności (zdaniem diagnosty powyżej 60% stan bdb).
Testy amorków na tyle wykazały - po przejechaniu ok. 100000 km - wzrost skuteczności z 65 na 78%. I znowu lipa, bo mi sie już opony ząbkowały.



Orange
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn mar 03, 2008 00:38
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Orange » czw kwie 10, 2008 01:39

Podczas przeglądu nie sprawdza sie sprawności amortyzatora, sprawdza się jedynie czy strona prawa jest równa lewej lub mieści sie w zakresie tolerancji, wiec całe to badanie podczas przeglądu nie daje odpowiedzi na to czy już czas wymiany amora.



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » czw kwie 10, 2008 11:21

Ten przyrząd do badania o którym pisałem to nie jest zwykły bujacz do sprawdzania równomierności pracy tak jak napisał Kolega Orange. Naturalnie jest to podstawowy sprzęt na diagnostyce bo przecież nawet bardzo zużyte ale równomiernie amortyzatory nie są tak niebezpieczne jak jeden, który nie działa całkowicie!

Miałem na myśli specjalne urządzenia, które rejestrują stopień tłumienia amortyzatora, które na dodatek wymagają wybudowania go z samochodu. Dzieki temu unika się błędu wynikającego z elastyczności opon itp.

Jakkolwiek wersje z utwardzonym zawieszeniem są trudniejsze do zdiagnozowania metodą "bezpośredniego nacisku" to jednak wiele zależy od subiektywnego wyczucia.

Mój znajomy kupił sobie Seata Ibizę GT i podczas przeglądu powiedziano mu, że tylne amortyzatory są do wymiany. Okazało się, że przyczyna fałszywego pomiaru tkwiła w wyrobionych silentblockach. Natomiast prosta diagnoza "ręczna" potwierdziła że amortyzatory są w bardzo dobrym stanie.

PozdraVWiam!


PozdraVWiam!

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » czw kwie 10, 2008 18:39

Buli fan VW pisze:Okazało się, że przyczyna fałszywego pomiaru tkwiła w wyrobionych silentblockach.
dokladnie
ten pomiar sprawnosci amorow moga zaklucac takie rzeczy, opony i cisnienie w nich tez ma na to wplyw, do tego dochodzi stan puduszek i lozysk


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pt kwie 11, 2008 15:19

dlatego polecam pomiar naoczny 1) czy cieknie 2) wyjac i sprobowac scisnac i rozciagnac


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 349 gości