Strona 1 z 1

Wymiana pasków i rolek rozrządu

: wt kwie 08, 2008 16:28
autor: loost
Witam,
Mam Golfa IV 1.4, który ma już 10 lat ale dopiero 60 000 km. Mam go od nowości więc jest to przebieg prawdziwy (długo stał). VW zaleca wymianę pasków co 80 000 jednak z uwagi na wiek zastanawiam sie nad wymianą. Czy trzeba już je wymianiać? To samo z paskiem alternatora .Co sądzicie? I jeszcze jedno, czy olej w skrzyni biegów jest w tym Golfie wymienialny i czy zachodzi również potrzeba jego wymiany? I jeśli ktoś wie co ile wymienia się płyn we wspomaganiu? Dzięki za odpowiedzi.

: wt kwie 08, 2008 20:53
autor: RAFI-R19
paski i rolki bym wymienil ze wzgledu na wiek.oleju w skrzyni i w wspomaganiu nie ma potrzeby wymieniac.

: wt kwie 08, 2008 21:42
autor: Buli fan VW
Dziesięć lat to moim zdaniem wystarczająco dużo czasu by guma zdążyła się postarzeć. Osobiście wymieniłbym te części dla świętego spokoju.
Tutaj masz rysunek anatomiczny silnika 1.4 16V i zaznaczone elementy układu napędu rozrządu.

Obrazek

Paski rozrządu są dwa. Podobnie dwa napinacze. Zwróć uwagę na fakt, że pompa wodna jest także napędzana paskiem rozrządu. Koniecznie trzeba wiec ją skontrolować!
Wymianie podlegają obydwa paski z napinaczami.

Myślę, że skoro pasek wieloklinowy i tak musisz zdjąć do wymiany wiec warto wymienić go za jednym zamachem.
Olejem w skrzynce biegów się nie przejmuj. Dbaj tylko o jej właściwy poziom a wszystko będzie w porządku.
Podobnie z płynem układu wspomagania.

: wt kwie 08, 2008 21:53
autor: kwitecki
Z tego co mi sie przypomina to producenci zwykle zalecaja wymiane paskow rozrzadu co 90tys km lub co 5 lat .

: śr kwie 09, 2008 16:18
autor: loost
Serdeczne dzięki szczególnie za rysunek. Niedługo zabiorę sie do wymiany.

: śr kwie 09, 2008 20:01
autor: djmrowka
Powiedzcie mi Panowie bo mam taki problem. Zdjąłem pokrywę z wałkami rozrządu bez luzowania napinacza paska głównego. Teraz ją skręciłem z powrotem do głowicy, jednak widzę, że bez poluzowania paska sobie nie poradzę z naciągnięciem go na duże koło pasowe. I teraz pytanie do was: jak najlepiej nałożyć główny pasek rozrządu, żeby sie jak najmniej narobić. Kompletny rozrząd razem z pompą wody itp miałem wymieniany 2tys km temu więc wszystko jest git, tylko problem w naciągnięciu głównego paska rozrządu na duże koło pasowe. Wszelkie pomysły mile widziane.

Pozdrawiam