Strona 1 z 1

Zapłon nie przyspiesza w 1.8 Gti 8v

: wt kwie 08, 2008 09:41
autor: filipneo
Witam. Posiadam golfa mk2 Gti 8v z gazem, oznaczenie silnika PB. Autko jest z 92 roku i mam maly problem. Auto chodzi dobrze, wszystko jest ok, przyspieszenie tez powiedzial bym ze bez zarzutu ale jak sie okazalo po sprawdzeniu zaplonu na lampie, nie przyspiesza on i tu pojawia sie problem... CZEMU? Wiec idac dalej sprawdzilismy wszystke polaczenia na kablach miernikiem i wszystko jest ok. Wężyki od podcisninia sa rowniez szczelne. Nie moge zidentyfikowac przyczyny czemu zaplon nie chce przyspieszac. Jezeli ktos ma jakies pomysy prosze pisac. Dziekuje i pozdrawiam.

: wt kwie 08, 2008 11:38
autor: bugalon
Bo wyprzedzenie zaplonu nie zalezy tylko od predkosci obrotowej silnika ale i od wychylenia klapki przepywomierza. Jesli gazujecie auto na postoju to klapka wychyla sie niewiele nawet przy duzych predkosciach obrotowych (obciazenia nie ma). Poza tym zaplon sprawdza sie na odpietym czujniku temperatury niebieskim i 2000-2500 obrotow.

: wt kwie 08, 2008 12:34
autor: filipneo
Dzieki, wydaje mi sie ze tak sprawdzalismy ale nie zaszkodzi jeszcze raz sprobowac. Pozdrawiam

: wt kwie 08, 2008 13:09
autor: jhosef
A siłownik podciśnienia na aparacie jest sprawny czytaj szczelny? Płytka z hallem może poruszać się w aparacie czy jest przyblokowana?

[ Dodano: 08 Kwi 2008 13:11 ]
bugalon pisze:Bo wyprzedzenie zaplonu nie zalezy tylko od predkosci obrotowej silnika ale i od wychylenia klapki przepywomierza.
Właśnie zależy od prędkości obrotowej silnika. Wraz z jej wzrostem wzrasta podciśnienie w dolocie zmieniająć siłownikiem podciśnieniowym wyprzedzenie. W nowszych samochodach gdzie za wyprzedzenie odpowiada ECU wyprzedzenie jest realizowane chyba wedlug map sterownika.

: wt kwie 08, 2008 14:48
autor: bugalon
jhosef pisze:A siłownik podciśnienia na aparacie jest sprawny czytaj szczelny? Płytka z hallem może poruszać się w aparacie czy jest przyblokowana?

[ Dodano: 08 Kwi 2008 13:11 ]
bugalon pisze:Bo wyprzedzenie zaplonu nie zalezy tylko od predkosci obrotowej silnika ale i od wychylenia klapki przepywomierza.
Właśnie zależy od prędkości obrotowej silnika. Wraz z jej wzrostem wzrasta podciśnienie w dolocie zmieniająć siłownikiem podciśnieniowym wyprzedzenie. W nowszych samochodach gdzie za wyprzedzenie odpowiada ECU wyprzedzenie jest realizowane chyba wedlug map sterownika.
Czlowieku po co piszesz takie rzeczy jak nie masz pojęcia o tym co oznaczają literki silnika kolegi (podpowiem - wielopunktowy wtrysk elektroniczny).

Tam nie ma aparatu z podcisnieniem to po pierwsze. Po drugie pokaz mi gdzie napisalem ze wyprzedzenie zaplonu nie zalezy od predkosci obrotowej ?

Poza tym jak nie wiesz w jaki sposob ustawiany jest kąt wyprzedzenia zaplonu na podstawie mapy sterownika (co w tym silniku ma miejsce), to nie rob niepotrzebnego zamieszania.

To wlasnie kocham w tym forum, udzielenie konkretnej, rzeczowej odpowiedzi spotyka sie z bełkotem i kupą informacji nie na temat, mieszając tylko ludziom w glowach (tym ktorzy potrzebują pomocy zresztą)

: czw kwie 10, 2008 08:54
autor: filipneo
OK. Wiec myslicie ze czemu mi zaplon nie przyspiesza, nakierujcie mnie konkretnie na co mam zwrocic uwage i co sprawdzic. Dziekuje i pozdrawiam :-)