Sprawdzenie cewki i hala

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Sprawdzenie cewki i hala

Post autor: kristo » pn kwie 07, 2008 09:38

Witam
Co jakiś czas auto podczas jazdy jak się zagrzeje to gaśnie, przerwa na papierosa i dalej można jechać jakieś 10 km. Z elektrykiem obstawiamy cewkę lub czujnik hala. No ale jest problem, elektyk bez problemu zdiagnozowałby awarię w czasie jej wystąpienia, no ale po lekkim wystudzeniu auta jak do niego podjeżdzam to auto pracuje glanc i na wolnych obrotach to może tak i godzinę (dLużej nie próbowaliśmy). I teraz pytanie jak sprawdzić te dwie części jak auto działa sprawnie. Trochę boję sie jeździć w dalsze trasy.
Silnik ABU + LPG (nie ma znaczenia na czym jadę i tak gaśnie). Dzisiaj np do roboty przyjechałem (25 km) bez atrakcji.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn kwie 07, 2008 09:53

Pomijając możliwość odczytania ewentualnych błędów kompa (brak impulsów z czujnika Halla) to jedynie pozostaje szybkie użycie miernika aby sprawdzić Halla.
Wpinasz się pomiędzy plus akumulatora a środkowy przewód w kostce Halla, (wyjmujesz przewód WN z cewki żeby silnik nie zaskoczył) i na włączonym zapłonie obracasz wałem silnika ("dla szybkości działania" bo przecież czas się liczy można delikatnie przesuwać autem na włączonym wysokim biegu) patrzysz czy na mierniku pojawia sie na przemian napięcie zasilania (około 12V) i "zero" (no nie dokładnie musi być zero, jakieś minimalne wskazania mogą być). Jeśli wskazania są prawidłowe to czujnik Halla działa, jeśli brak zmian napięcia to padaka.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » pn kwie 07, 2008 09:55

kristo
cewką sprawdzisz w ten sposób -->>>
uzwojenie pierwotne
przyłącz omomierz do zacisku 1 (-) i zacisku 15 (+) cewki i zmierz rezystancję
Obrazek

uzwojenie wtórne
przyłącz omomierz do zacisku 1 (-) i zacisku do którego jest podłączony kabel WN i zmierz rezystancję

Obrazek

wartości zależne są od rodzaju cewki


:-k ...

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn kwie 07, 2008 09:59

W MK3 cewka to "kwadraciak" i trzeba dostać sie pod klapkę aby dotrzeć do uzwojenia pierwotnego. Ale i tak to może niewiele dać bo w obudowie cewki jest od razu moduł zapłonowy i on może być uwalony a nie uzwojenie cewki.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pn kwie 07, 2008 10:30

Wielkie dzięki Panowie. Ale tak jak się spodziewałem to robota dla elektyka, bo ja to jedynie potrafie żarówkę zmienić z elekryki. Ale wielkie dzięki za pomoc. Czyli pozostaje kręcić się koło zakładu elekryka lub tel. komórkowy.
Jak juz temat jest otwarty to jakiej firmy cewki i halla polecacie.

[ Dodano: Pon Kwi 07, 2008 10:38 ]
Atak wogóle to dziwne, że te dwie części (jeżeli to któraś z nich) to szwankują po rozgrzaniu auta. Jak popsute to posute, dziwne kombinacje :grrr: .



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn kwie 07, 2008 10:43

kristo pisze:Atak wogóle to dziwne, że te dwie części (jeżeli to któraś z nich) to szwankują po rozgrzaniu auta. Jak popsute to posute, dziwne kombinacje :grrr: .
Gra tu rolę fizyka, np. to, że pod wpływem ciepła elementy rozszerzają się.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
kristo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: czw lut 09, 2006 10:19
Lokalizacja: Pasłęk

Post autor: kristo » pn kwie 07, 2008 11:15

zodiak pisze:Gra tu rolę fizyka, np. to, że pod wpływem ciepła elementy rozszerzają się.
To ma sens.
Dzięki Panowie - po pkt. dla Was



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 157 gości