Strona 1 z 2
Pasek klinowy napędu alternatora i pompy "piszczy"
: ndz kwie 06, 2008 15:48
autor: morys
Zauważyłem ze w pasku klinowym napedu alternatora i pompy wodnej mam popękany i brak mu wielu "zębów".
Wymieniłem goo na nowy który miałem w domu.
Niestety nie jest to orginalny pasek z Golfa lecz do innych napedów.
Wymiary w zasadzie te same co miałem stary:
925 x 10 (chociaż ten stary miał 9 mm szerokości) ale wydaje mi sie ze był pop prostu wytarty.
Napiecie paska takie że obrócić go mogę o 90 stopni i uginam go pod naciskiem palca ok. półtora centymetra.
Dlaczego piszczy (bardzo) jak tylko zwieksze obroty silnika ?
: ndz kwie 06, 2008 16:47
autor: Tommek-GTI
Mozliwe iz jest to wina wymiarow. Ale sprobuj jeszcze ciot go podciagnac, byc moze ze ten mm przy wiekszych obrotach ma na to wplyw.
: ndz kwie 06, 2008 20:04
autor: grandi
Pewnie kupiłeś zwykły pierwszy pasek czyli 10 idz i poproś o 11 jest minimalnie większy i nie będzie się ślizgał
: ndz kwie 06, 2008 21:21
autor: morys
grandilodz pisze:Pewnie kupiłeś zwykły pierwszy pasek czyli 10 idz i poproś o 11 jest minimalnie większy i nie będzie się ślizgał
A nie będzie za bardzo ciasno ocierał i nie przetrze sie ?
Czytałem, że pasek klinowy do napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora: Continental FO 9,5.960, rozmiar 9,5' 950 mm powinien być.
Tymczasem podciągnąłem mocniej i przestał piszczeć.
Obawiam sie tylko że jest teraz zbyt naciągnięty i będzią cierpieć łożyska alternatora i pompy wodnej.
: ndz kwie 06, 2008 21:47
autor: MaSa_Golf
pasek pracuje swoimi bokami i musi byc odpowiednio szeroki zeby sie nie slizgal... tez tak mialem kiedy, kupilem pasek, i szybko zaczal sie slizgac.. kupilem drugi, o 1 czy 2 mm szerszy i bylo ok na bardzo dlugo. dodam ze oba byly dedykowane do golfa.
: śr kwie 16, 2008 22:48
autor: morys
Podciągnąłem i jest OK
: sob maja 24, 2008 01:42
autor: specWROC
: sob maja 24, 2008 11:16
autor: grandi
Ja u siebie założyłem 10x735 ale Boscha , Bosch ma inne ząbki i się nie ślizgał
: sob maja 24, 2008 11:34
autor: specWROC
w sklepie zawsze dają mi ten (x)x950
[ Dodano: 24 Maj 2008 16:28 ]
byłem u mechanika, wszystko ok rolki wszystkie w ok stanie pasek taki jak powinien być wg katalogu 11,9x950
znalazłem na stronie intercars pasek bosha 13x950 tylko gdzie we wrocławiu taki kupić?
[ Dodano: 24 Maj 2008 17:41 ]
skoro ktalogowo powinien być pasek 11.9x 950 to o ile krótszy można założyć?
: sob maja 24, 2008 22:25
autor: morys
specWROC
tak patrząc na twoje trzcie zdjęcie to ja odnoszę wrażenie że twoje koło pasowe na alternatorze tak jakby nie było prostolinijnie wzgledem koła pasowego na wale głównym.
Nie poprzestawiałeś tam czasem coś w mocowaniu alternatora ?
: ndz maja 25, 2008 01:21
autor: specWROC
nie wszystko jest ok:) na zdjęciu takie wrażenie, na razie szukam po necie info o ile krótszy mogę założyć pasek
: ndz maja 25, 2008 12:24
autor: morys
Pasek musi być odpowiedniej szerokości aby pracował (klinował) bokami i był odpowiednio napięty.
Długość musi być odpowiednia aby była możliwość jego napięcia.
Firma - niema znaczenia.
: ndz maja 25, 2008 14:09
autor: specWROC
a jeśli zamiast kupić 11.9 x 950 kupię 11.9x900 to o ile on będzie krótszy?
: ndz maja 25, 2008 14:34
autor: morys
O 50 mm (chyba)