Pasek klinowy napędu alternatora i pompy "piszczy"

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

morys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 12:59
Lokalizacja: podbeskidzie SB

Pasek klinowy napędu alternatora i pompy "piszczy"

Post autor: morys » ndz kwie 06, 2008 15:48

Zauważyłem ze w pasku klinowym napedu alternatora i pompy wodnej mam popękany i brak mu wielu "zębów".
Wymieniłem goo na nowy który miałem w domu.
Niestety nie jest to orginalny pasek z Golfa lecz do innych napedów.
Wymiary w zasadzie te same co miałem stary:
925 x 10 (chociaż ten stary miał 9 mm szerokości) ale wydaje mi sie ze był pop prostu wytarty.
Napiecie paska takie że obrócić go mogę o 90 stopni i uginam go pod naciskiem palca ok. półtora centymetra.
Dlaczego piszczy (bardzo) jak tylko zwieksze obroty silnika ?


Pozdrawiam
[URL=http://chomikuj.pl/boryspol1?b=1][IMG]http://images.chomikuj.pl/button/boryspol1.gif[/IMG][/URL]

Awatar użytkownika
Tommek-GTI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: pn maja 07, 2007 19:22
Lokalizacja: Elblag

Post autor: Tommek-GTI » ndz kwie 06, 2008 16:47

Mozliwe iz jest to wina wymiarow. Ale sprobuj jeszcze ciot go podciagnac, byc moze ze ten mm przy wiekszych obrotach ma na to wplyw.


Moj na Keskinach, oraz MKI
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134149

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz kwie 06, 2008 20:04

Pewnie kupiłeś zwykły pierwszy pasek czyli 10 idz i poproś o 11 jest minimalnie większy i nie będzie się ślizgał


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

morys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 12:59
Lokalizacja: podbeskidzie SB

Post autor: morys » ndz kwie 06, 2008 21:21

grandilodz pisze:Pewnie kupiłeś zwykły pierwszy pasek czyli 10 idz i poproś o 11 jest minimalnie większy i nie będzie się ślizgał
A nie będzie za bardzo ciasno ocierał i nie przetrze sie ?
Czytałem, że pasek klinowy do napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora: Continental FO 9,5.960, rozmiar 9,5' 950 mm powinien być.
Tymczasem podciągnąłem mocniej i przestał piszczeć.
Obawiam sie tylko że jest teraz zbyt naciągnięty i będzią cierpieć łożyska alternatora i pompy wodnej.


Pozdrawiam
[URL=http://chomikuj.pl/boryspol1?b=1][IMG]http://images.chomikuj.pl/button/boryspol1.gif[/IMG][/URL]

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » ndz kwie 06, 2008 21:47

pasek pracuje swoimi bokami i musi byc odpowiednio szeroki zeby sie nie slizgal... tez tak mialem kiedy, kupilem pasek, i szybko zaczal sie slizgac.. kupilem drugi, o 1 czy 2 mm szerszy i bylo ok na bardzo dlugo. dodam ze oba byly dedykowane do golfa.



morys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 12:59
Lokalizacja: podbeskidzie SB

Post autor: morys » śr kwie 16, 2008 22:48

Podciągnąłem i jest OK :)


Pozdrawiam
[URL=http://chomikuj.pl/boryspol1?b=1][IMG]http://images.chomikuj.pl/button/boryspol1.gif[/IMG][/URL]

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » sob maja 24, 2008 01:42

witam dalej się borykam z ślizgającym paskiem, testowałem już trzy paski różnych firm i dalej mam taki problem, że jak wjeżdzam pod górkę i zacznę ostro cisnąć gofra np na 3jce to auto ładnie ciśnie do przodu lecz silnik szybko łapie wysokie obroty np 4000 a jak popuszcze gaz to wskakuje odrazu na niższe obroty (mówię o tym co widzę na obrotku) czuje takie ewidentne ślizganie paska- denerwuje mnie to okropnie i nie mogę znaleźć wogóle przyczyny stosowałem już kilka preparatów, wymieniałem pasek kilka razy i naciągałem- mechanik zalecił wymiane któregoś kółka; powiedział żebym kupił te w które najbardziej pasek wchodzi mi się wydaję że to koło alternatora (orientuje się ktoś ile kosztuje)
wklejam zdjęcia, jeśli ktoś się zna to proszę o ocenę które wymienić
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 24 Maj 2008 01:44 ]
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 24 Maj 2008 01:46 ]
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob maja 24, 2008 11:16

Ja u siebie założyłem 10x735 ale Boscha , Bosch ma inne ząbki i się nie ślizgał


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » sob maja 24, 2008 11:34

w sklepie zawsze dają mi ten (x)x950

[ Dodano: 24 Maj 2008 16:28 ]
byłem u mechanika, wszystko ok rolki wszystkie w ok stanie pasek taki jak powinien być wg katalogu 11,9x950


znalazłem na stronie intercars pasek bosha 13x950 tylko gdzie we wrocławiu taki kupić?

[ Dodano: 24 Maj 2008 17:41 ]
skoro ktalogowo powinien być pasek 11.9x 950 to o ile krótszy można założyć?



morys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 12:59
Lokalizacja: podbeskidzie SB

Post autor: morys » sob maja 24, 2008 22:25

specWROC
tak patrząc na twoje trzcie zdjęcie to ja odnoszę wrażenie że twoje koło pasowe na alternatorze tak jakby nie było prostolinijnie wzgledem koła pasowego na wale głównym.
Nie poprzestawiałeś tam czasem coś w mocowaniu alternatora ?


Pozdrawiam
[URL=http://chomikuj.pl/boryspol1?b=1][IMG]http://images.chomikuj.pl/button/boryspol1.gif[/IMG][/URL]

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » ndz maja 25, 2008 01:21

nie wszystko jest ok:) na zdjęciu takie wrażenie, na razie szukam po necie info o ile krótszy mogę założyć pasek



morys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 12:59
Lokalizacja: podbeskidzie SB

Post autor: morys » ndz maja 25, 2008 12:24

Pasek musi być odpowiedniej szerokości aby pracował (klinował) bokami i był odpowiednio napięty.
Długość musi być odpowiednia aby była możliwość jego napięcia.
Firma - niema znaczenia.
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 12:26 przez morys, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
[URL=http://chomikuj.pl/boryspol1?b=1][IMG]http://images.chomikuj.pl/button/boryspol1.gif[/IMG][/URL]

Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » ndz maja 25, 2008 14:09

a jeśli zamiast kupić 11.9 x 950 kupię 11.9x900 to o ile on będzie krótszy?



morys
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 12:59
Lokalizacja: podbeskidzie SB

Post autor: morys » ndz maja 25, 2008 14:34

O 50 mm (chyba) :helm:
Ostatnio zmieniony ndz maja 25, 2008 14:35 przez morys, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
[URL=http://chomikuj.pl/boryspol1?b=1][IMG]http://images.chomikuj.pl/button/boryspol1.gif[/IMG][/URL]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 342 gości