Strona 1 z 1

Co to za silnik i parę pytań do niego

: ndz kwie 06, 2008 14:48
autor: gedeon77
Mam golfa mk2 z 83 roku,chciałbym dowiedzieć się jaki to silnik,bo wydaje mi się że był zupełnie inny i ten co teraz jest ma sporo rzeczy niepodłączonych
Po prawej stronie na bloku jest znaczek z datą produkcji,na prawej krawędzi tego znaczka jest liczba 91 czy to data produkcji silnika?
Obrazek

Gdzie szukać oznaczenia silnika po lewej mam jakiś nr:
Obrazek

Mam jeszcze pytanie do czego powinien iść ten wężyk,to jakiś powrót paliwa czy co?Nie jest do niczego podłączony.
Obrazek

Czy do aparatu musi iść jakiś wężyk?Nie widziałem żadnego luzem,który by pasował,bo chyba powinien jakiś iść do gaźnika?
Obrazek

Przy gaźniku mam takie coś jak na zdjęciu poniżej,to otwiera drugą przepustnicę czy coś jak się silnik nagrzeje?Mam to nie podłączone:
Obrazek
Obrazek

Dodam że auto nie chodzi na benzynie.Jeszcze nie sprawdzałem czy dostaje paliwo itp.
Poza tym wisi cała masa przewodów różnych które nie są podłączone.
Na LPG chodzi bez zarzutu.
Jak sprawdzić czy czujnik temperatury płynu chłodzącego jest sprawny?bo mi temp nie pokazuje
Na koniec pytanie odnośnie dolotu powietrza,rurę mam zaklejoną taśmą,tz. wlot tak na pół
jest zakryty,co z tym zrobić?

: ndz kwie 06, 2008 15:41
autor: jhosef
Wygląda mi to na 1,6 EZ. Mam taki sam z tego samoego roku.
gedeon77 pisze:dzie szukać oznaczenia silnika po lewej mam jakiś nr:
I numer na głowicy się zgadza.
Numer i kod silnika znajdziesz na bloku z przodu po środku zaraz pod głowicą. Pierwsze litery to kod silnika
gedeon77 pisze:Mam jeszcze pytanie do czego powinien iść ten wężyk,to jakiś powrót paliwa czy co?Nie jest do niczego podłączony.
Wygląda rzeczywiście na powrót. Powinien być podpięty do drugiego węża przy prawej grodzi.
gedeon77 pisze:Czy do aparatu musi iść jakiś wężyk?Nie widziałem żadnego luzem,który by pasował,bo chyba powinien jakiś iść do gaźnika?
Powinien iśc węzyk podciśnienia od zaworka na przewodzie serwa. Bez tego nie ma regulacji podciśnieniowej kąta wyprzedzenia zapłonu.
gedeon77 pisze:Przy gaźniku mam takie coś jak na zdjęciu poniżej,to otwiera drugą przepustnicę czy coś jak się silnik nagrzeje?Mam to nie podłączone:
zgadza się to bimetal od otwierania przepustnicy ssania. Powinno byc przykręcone do gaźnika i podłączony przewód elektryczny.
gedeon77 pisze:Jak sprawdzić czy czujnik temperatury płynu chłodzącego jest sprawny?bo mi temp nie pokazuje
Powinien mieć odpowiednią oporość której nie znam. Ale sam wskaźnik sprawdzisz zwierająć przewód czujnika z masą na chwilę. Wskazówka powinna podnieść się
gedeon77 pisze:Na koniec pytanie odnośnie dolotu powietrza,rurę mam zaklejoną taśmą,tz. wlot tak na pół
jest zakryty,co z tym zrobić?
Ktoś nie był w stanie wyregulowac instalacji. Tak nie powinno być. To zachodzi na rzemiosło.

: ndz kwie 06, 2008 15:49
autor: Paweł Marek
Oj kolego ruinka z tym opsprzętem. Wężyk ma lecieć do baku (powrót). W tej zdjętej od gaźnika (pierburg 2E2) koopułce ma być spręzyna bimetalowa sterująca ssaniem.
Do aparatu zapłonowego ma iść węzyk połączony z weżem serwa, bez niego nie działa wyprzedzenia zapłonu i nawet na gazie silnik nie ma prawa dobrze chodzić. Czyli sporo zabawy cię czeka jeśli chcesz z tym dojść do ładu. Przypuszczam że sam gaźnik to kompletne ruina i dlatego ktoś to wszystko poodłączał i auto jeździło tylko na LPG.
Może zacznij - jesli oczywiście chce ci się z tym cokolwiek robic od ogkędzin gaźnika przezj jakiegoś fachowca, i od sprawdzenia czy działa przyspieszacz zapłonu (siłownik) w aparacie zapłonowym. jesli tak podepnij mu weżyk od serwa.

: ndz kwie 06, 2008 17:19
autor: gedeon77
Na bloku mam oznaczenie PN.
Co do chodzenia to chodzi super i nawet mało pali bo jakieś 8L w trasie...
Nie wiem czy warto się z tym bawić,bo zabieranie się za gaźnik mnie przeraża...

: ndz kwie 06, 2008 18:08
autor: Paweł Marek
to załóz tylko ten weżyk do aparatu zapłoniowego, a spalanie gazu spadnie jeszcze i silnik nabierze wigoru

: ndz kwie 06, 2008 21:02
autor: gedeon77
Ok a gdzie go dokładnie podłączyć bo za bardzo nie wiem.
Pewnie gaz do regulacji będzie?No i tą taśmę z dolotu może będę mógł ściągnąć.

: ndz kwie 06, 2008 21:12
autor: Brzechu
Powinno byc miejsce na gumowym przewodzie od serwa go kolektora.

Obrazek

: ndz kwie 06, 2008 22:46
autor: Lipek81
Na trzecim zdjęciu, które zamieściłeś, w prawym gornym rogu jest wąż, który idzie do serwa hamulca i tam masz w nim, koło zaworka zwrotnego, dwa króćce, jeden powinien być zaślepiony takim kapturkiem, a do drugiego powinien być podłączony aparat zapłonowy. U ciebie ktoś nie miał/zgubił te zaślepki i połączył te dwa króćce razem kawałkiem rurki. Jak podłączysz ten wężyk do aparatu zapłonowego, to dobrze byłoby ustawić zapłon.

[ Dodano: Nie Kwi 06, 2008 23:03 ]
Patrzę jeszcze na te trzecie zdjęcie, i, o ile dobrze widzę, ten samochód nie ma prawa jeździć na benzynie, bo paliwo w ogóle nie dochodzi do gaźnika. Nad alternatorem masz dwa krzyżujące się ze sobą węże (spięte spinką) - o ile dobrze widzę, to jeden z nich nie jest nigdzie podłaczony, a powinien iść własnie do gaźnika. To jest wąż zasilający paliwem cały silnik. Weź lepiej przed zatankowaniem dokładnie przejrzyj wszystko, bo to moze być niebezpieczne. Od spodu tej rury od obudowy filtra powietrza masz takie jakby obejmy na przewody paliwowe - zapnij ten wąż z filtrem paliwa w jedną z nich, bo jeszcze spadnie na pasek od altka, wkręci go i będzie bieda. Tam jest też druga obejma, na drugi przewód paliwowy, od powrotu paliwa do baku - czyli ten, o który się pytałeś, ten, który masz niepodpięty.
Regulator podciśnieniowy wyprzedzenia zapłonu sprawdzisz, podpinając wężyk podciśnienia do puszki przy aparacie zapłonowym i na pracującym silniku zassij powietrze przez nigo - silnik powinien inaczej pracować.
Jak ja dostałem swojego golfika, to też był trochę zaniedbany (choć wyglądał lepiej niż Twój) - jakoś go powoli doprowadzam do stanu normalności - może u ciebie też sie da :) .

[ Dodano: Nie Kwi 06, 2008 23:07 ]
Zrób jeszcze fotkę ogólną całego silnika, to łatwiej będzie dojść jaki to silnik.

: ndz kwie 06, 2008 23:18
autor: jhosef
Lipek81 pisze:powinien być zaślepiony takim kapturkiem, a do drugiego powinien być podłączony aparat zapłonowy.
W 2e2 do jednego jest podpięty aparat a do drugiego zbiornik podciśnienia.

: wt kwie 08, 2008 21:25
autor: gedeon77
Podpiąłem aparat do tego króćca silnik zaraz zaczął równiej pracować.
jhosef, do czego ten drugi króciec dokładnie podłączyć bo mam go teraz zaślepione?

Co do gaźnika to narazie się nie biorę za to,bo chyba pompka jest padnięta.Przewody popodpinałem żeby nie wisiały.

Co może być wywalone z tyłu w zawieszeniu jak czuć tak jakby opona była jajowata jedna zwłaszcza przy cofaniu to czuć i przy ponad 80km/h.

: wt kwie 08, 2008 22:12
autor: jhosef
gedeon77 pisze:jhosef, do czego ten drugi króciec dokładnie podłączyć bo mam go teraz zaślepione?
Powinieneś mieć z prawej strony auta pog grodzią koło gaźnika zieloną gruszkę, jest to zbiornik podciśnienia. Ułatwia dzięki siłownikowi pull down uruchamianie silnika. Ogólnie dwa lata jeździłem bez tego i jak założyłem różnicy nie odczułem .Oczywoście otwory do których normalnie on jest podłączany czyli w zaworku i na siłowniku pull down muszą być zaślepione jeśli go nie ma.