Strona 1 z 1
falujące obroty
: ndz kwie 06, 2008 10:35
autor: lebi3
Witam, może ten temat był juz poruszany, lecz nie mogę nic wyszukać a chodzi mi mianowicie o falujące obroty w moim samochodzie. Jestem po wymianie olejów, filtrów, jednej cewki zapłonowej, kpl. świec, akumulatora, przeczyszczona przepustnica i wciąz czasami faluja mi obroty, nie duża ale jest to odczuć,najbardziej to widać przy zapalonych światałach które mi przygasaja. Dodatkowo barzdzo głośno pracuje zawór elekromagnetyczny na filtrze węgla aktywnego tak że słyszę go podczas jazdy w kabinie. W serwisie powiedzilei mi że one czasami tak głośno pracują, ale chyba nie aż tak że przeszkadzają w czsie jazdy. Czy może mi ktoś pomóc? Z góry dziękuję
: ndz kwie 06, 2008 11:06
autor: grzegorz354
: ndz kwie 06, 2008 12:00
autor: pszczyna
Po zagrzaniu silnika elektrozawór powinien zamilknąć !!!!
A falujące obroty powinne ustąpić po zmianie sposobu użytkowania auta (ruszamy gdy silnik się zagrzeje lub obroty spadną do ok. 1000-900 obr/min a silnik wyłączamy po zakończonej jeździe co najmniej po 0,5-1 minucie )
Dlaczego to takie ważne !!!silnik się już nagrzewa i termostat lub czujnik reagują na wzrost temperatury a ciecz chłodząca w obiegu jest jeszcze zimna więc silnik wariuje
Zauważ gdybyś tak wyłączył silnik na moment i znów odpalił to niejednokrotnie oznaki falowania znikają
: ndz kwie 06, 2008 15:22
autor: lebi3
[quote="pszczyna"]Po zagrzaniu silnika elektrozawór powinien zamilknąć !!!!
A w moim przypadku elektrozawór nie milknie, czy pomoże wymiana na nowy "używany", jest to koszt więć chciałbym tego uniknąć. Czy można coś jeszcze z tym zrobić?
: ndz kwie 06, 2008 21:15
autor: pszczyna
Jest to zawór filtra oparów paliwa szukał bym przyczyny dlaczego tak długo pracuje bowiem rzadko się odzywa