Problem ze sterowaniem pompa paliwa w AFT

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

greg_top
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 21:54
Lokalizacja: Warszawa

Problem ze sterowaniem pompa paliwa w AFT

Post autor: greg_top » sob kwie 05, 2008 22:45

Witam
Auto Golf 3 Variant 74 kW silnik AFT 1,6 benzyna
Problem ze sterowaniem przekaźnika pompy paliwa. Po włączeniu stacyjki pompa nie podaje paliwa. Sprawdziłem bezpiecznik 18 jest OK, przekaźnik 103 (R12) jest też OK tzn jak podłączyłem napięcie na końcówkę 86 i masę na 85 to przekaźnik zadziałał (styk 30, 87 zwarty) oczywiście po jego wyjęciu. Nie mam schematu ale zauważyłem, że pompą paliwa steruje masa, której nie mam w momencie uruchomienia silnika (podpiąłem masę na styk 85 przekaźnika i pompę uruchomiłem ale mimo to silnika nie uruchomiłem). Co steruję masą i gdzie szukać błędu. Dlaczego pomimo uruchomienia pompy silnik nie odpala?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob kwie 05, 2008 23:12 przez greg_top, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob kwie 05, 2008 23:20

masę sterującą podaje sterownik silnika. Więc opcje sa takie mniej więcej wg kolejności prawdopodobieństwa:
1. przekaźnik zasilający sterownik - nie wiem w ktorym jest miejscu, może w pozycji 3 jak w moim 2E
2. uszkodzenie kabli lu wtyczek do sterownika
3. uszkodzenie samego sterownika
przekaźnik znajdziesz jakoś i sprawdzisz na początek


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

greg_top
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 21:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: greg_top » sob kwie 05, 2008 23:25

Przekaźnik R3 to od sterowania silnikiem czy to o ten Ci chodziło? Dziwne jest to, że po poruszaniu bezpieczników i przewodów skrzynki pompa ruszyła. autko przejechało 200 metrów i stanęło. Znowu ponowne dotykanie bezpieczników pomogło i przejechało kolejne 200 metrów. Teraz już nic nie pomaga. Gdzie jest ten sterownik i którym pinem steruje masą przekaźnika?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob kwie 05, 2008 23:29

na podszybiu, pin 31, ale nawet tam nie zaglądaj, skoro pomogło ruszanie koło skrzynki to jest to jakieś głupstwo typu zaśniedziały bezpiecznik, obluzowana wtyczka z tyłu skrzynki któraś itp.
Tak chodziło mi o R3, u mnie on jest od zasilania sterownika, u ciebie nie wiem. Nie mam dokladnego schematu do Simosa.

[ Dodano: Sob Kwi 05, 2008 11:30 pm ]
zresztą przypomniam sobie z forum że własnie padaka tego przekaźnika zasilającego sterownik jest częsta


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

greg_top
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 21:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: greg_top » sob kwie 05, 2008 23:46

Ale wymusiłem start pompy poprzez podanie masy na styk 85 przekaźnika i nie mogłem odpalić autka. Może ten sterownik jeszcze czymś innym steruję chodzi mi o start silnika i dlatego nie mogę go odpalić. Przekaźnik R3 jak byłby walnięty to nie mógłbym odpalić silnika a jednak mi to się udawało oczywiście wcześniej.
Sterownik znajduję się jak wspomniałeś na podszybiu ale z której strony chciałbym sprawdzić jego stan i jak on wygląda?



GELO86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw lis 15, 2007 20:49
Lokalizacja: Piotrkow k. Lublina

Post autor: GELO86 » ndz kwie 06, 2008 21:03

Według mnie coś jest nie tak z przekaźnikiem sterownika, miałem bardzo podobny problem w swoim mk2, wszystko jest tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1517778#1517778
Ostatnio zmieniony ndz kwie 06, 2008 21:56 przez GELO86, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz kwie 06, 2008 21:09

sterownik jest po prawej stronie koło filtra kabinowego

[ Dodano: 06 Kwi 2008 21:10 ]
podepnij pod vaga autko bedzie prosciej


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

greg_top
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 21:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: greg_top » ndz kwie 06, 2008 22:25

Już wszystko gra autko chodzi. Przyczyna jak wspominaliście - przekaźnik od sterownika R3 wymieniony i jest OK.
Dzięki i pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 210 gości