1.8 ABS zamulony??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- matti_vw
- Użytkownik
- Posty: 355
- Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
- Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
- Kontakt:
1.8 ABS zamulony??
Mam problemik z mocą.
Od jakiegoś czasu czuje że auto nie jeździ tak jak powinno, np. ciągnie tak jakby do 3/4 pedału gazu a potem albo nie ma różnicy albo jest znikoma, a jak wcisnę pełny gaz w podłogę przy 2500tyś/obr to tak delikatnie ciągnie, a kiedyś z tego co pamiętam to jak tak zrobiłem to był dość konkretny zryw. Zauważyłem też że jak ruszam z pod świateł to puszczam sprzęgło , dodaje gazu auto zaczyna jechać, puszczam sprzęgło i nagle taka jakby chwilowa dziura w mocy. Jest jeszcze jedno czasami jak szybko zmieniam biegi i gwałtownie wcisnę gaz to tak jakby wzrost dawkowania większej ilości paliwa był wolniejszy od samego pedału przyśpieszenia i z tego co pamiętam kiedyś tak nie było.
Bardzo mnie to denerwowało i spróbowałem wymienić sobie ten "pierścień" w gaźniku zawierający wtrysk, czujnik tem. powietrza zasysanego, czujnik ciśnienia paliwa i dwa króćce od przewodów paliwowych i przez ok. tydzień był wypas. Auto latało i gadało jak na początku zero zamułek i lepiej przyśpieszał, wszystkie objawy znikły. Ale po tygodniu wszystko wróciło do "normy", znowu jest zamułka i znowu auto nie ciągnie tak jak powinno.
Czy ktoś z was spotkał się kiedyś z czymś takim??
Auto nie posiada LPG!
Od jakiegoś czasu czuje że auto nie jeździ tak jak powinno, np. ciągnie tak jakby do 3/4 pedału gazu a potem albo nie ma różnicy albo jest znikoma, a jak wcisnę pełny gaz w podłogę przy 2500tyś/obr to tak delikatnie ciągnie, a kiedyś z tego co pamiętam to jak tak zrobiłem to był dość konkretny zryw. Zauważyłem też że jak ruszam z pod świateł to puszczam sprzęgło , dodaje gazu auto zaczyna jechać, puszczam sprzęgło i nagle taka jakby chwilowa dziura w mocy. Jest jeszcze jedno czasami jak szybko zmieniam biegi i gwałtownie wcisnę gaz to tak jakby wzrost dawkowania większej ilości paliwa był wolniejszy od samego pedału przyśpieszenia i z tego co pamiętam kiedyś tak nie było.
Bardzo mnie to denerwowało i spróbowałem wymienić sobie ten "pierścień" w gaźniku zawierający wtrysk, czujnik tem. powietrza zasysanego, czujnik ciśnienia paliwa i dwa króćce od przewodów paliwowych i przez ok. tydzień był wypas. Auto latało i gadało jak na początku zero zamułek i lepiej przyśpieszał, wszystkie objawy znikły. Ale po tygodniu wszystko wróciło do "normy", znowu jest zamułka i znowu auto nie ciągnie tak jak powinno.
Czy ktoś z was spotkał się kiedyś z czymś takim??
Auto nie posiada LPG!
Ostatnio zmieniony sob kwie 05, 2008 21:50 przez matti_vw, łącznie zmieniany 1 raz.
matti_vw, do sprawdzenia uklad WN: swice, kable, kopulka i palec
a co najwazniejsze ZAPŁON, ja mam ten sam silnik co Ty i mialem identyczne objawy przy przestawionym zaplonie
a co najwazniejsze ZAPŁON, ja mam ten sam silnik co Ty i mialem identyczne objawy przy przestawionym zaplonie
[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]
- matti_vw
- Użytkownik
- Posty: 355
- Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
- Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
- Kontakt:
hmm... no ciekawe to jest, o co z tym chodzi. Ja pokombinuje z tym zapłonem tylko muszę dorwać kogoś kto to zrobi tak jak ma być.
Najciekawsze jest to że przez tydzień po ingerencji w układ zasilania było godnie i znowu padło.
Najciekawsze jest to że przez tydzień po ingerencji w układ zasilania było godnie i znowu padło.
Ostatnio zmieniony ndz kwie 06, 2008 23:37 przez matti_vw, łącznie zmieniany 2 razy.
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Przecież ta sprawa jest bardzo prosta do rozwiązania. Skoro przed tygodniem zrobiłeś te kilka czynności, które przywróciły auto do dawnej świetności a po tygodniu znowu ten sam objaw to trzeba szukac w tym, co zostało wymienione. Możesz sprawdzic regulator ciśnienia paliwa a raczej jego uszczelnienie, które bardzo często lubi zawodzic (zasysa powietrze), mozesz ponownie sprawdzic uszczelkę pod wtryskiem. Proponuje zdjąc wtrysk jeszcze raz i zobaczyc czy przypadkiem cos nie zostało uszkodzone.Co do czujnika temp powietrza zas. można sprawdzic go omomierzem. Może też warto zdjąc odczyt z kompa a to powinno juz wykluczyc jego niesprawnośc. Proponuje zatem cofnąc czas do tygonia w którym naprawa dała efekt i powtórzyc te pare czynności.
Ostatnio zmieniony pn kwie 07, 2008 01:02 przez Jacenty85, łącznie zmieniany 1 raz.
- matti_vw
- Użytkownik
- Posty: 355
- Rejestracja: pn sie 14, 2006 02:07
- Lokalizacja: Buczkowice/Bielsko-Biała
- Kontakt:
A możesz mi trochę przybliżyć sprawę tego uszczelnienia czujnika ciśnienia, o co to chodzi gdzie jest to uszczelnienie i jak się do tego zabrać.
Hmm..bo szczerze mówiąc to miałem nadzieje że po tej wyminie, po prostu przez tydzień przestrajał sie na nowe nastawy (bo nie odpinałem aku.) i że po tygodniu się nauczył i dlatego znowu jest lipa. I myślałem że problem jest gdzieś w kompie że żle się uczy.
[ Dodano: 17 Maj 2008 23:03 ]
Zapłon ustawiony, świece palec i kopułka maja 30tys przebiegu, tylko kable są stare ale wątpię że to one.
Macie jeszcze jakieś pomysły?
W ogóle zauważyłem że jak przyśpieszam to tak jakby przyśpieszał "falowo". Tzn. gaz wciśnięty w tej samej pozycji, a on tak jakby na chwile słabiej, potem znowu dobrze i znowu słabiej.
PS. Może ciągnie lewe powietrze gdzieś, ale gdzie jak rura raczej szczelna, a poduszka pod wtryskiem ma może rok.
Albo dostaje za mało paliwa?? Kiedyś miałem problem że paliwo ciekło z węża przy wtrysku, na gwincie i dokręcałem a tam dalej lało, wiec musiałem to uszczelnić po swojemu.
[ Dodano: 19 Maj 2008 22:40 ]
A możliwe jest że pompa paliwa siada i daje za małe ciśnienie?
[ Dodano: 20 Maj 2008 17:26 ]
dzisiaj, spróbowałem pojeździć z odpięta lambdą i nie było żadnej różnicy czy jest czy jej niema, a według mechaników sonda jest ok, brak błędów na kompie i podobno faluje. Czy powinna być jakaś odczuwalna różnica?? Spalanie w cyklu mieszanym z 4 osobami mam ok 8,9-9,2 l na 100km PB.
Zaobserwowałem jeszcze że jak wcisnę gaz żeby przyśpieszyć to czasami muszę go odpuścić i jeszcze raz wcisnąć to dopiero czuć różnicę że ciągnie. Aha i wydaje mi się że jak jest zimny rano, to chodzi lepiej tak przez chwile.
Hmm..bo szczerze mówiąc to miałem nadzieje że po tej wyminie, po prostu przez tydzień przestrajał sie na nowe nastawy (bo nie odpinałem aku.) i że po tygodniu się nauczył i dlatego znowu jest lipa. I myślałem że problem jest gdzieś w kompie że żle się uczy.
[ Dodano: 17 Maj 2008 23:03 ]
Zapłon ustawiony, świece palec i kopułka maja 30tys przebiegu, tylko kable są stare ale wątpię że to one.
Macie jeszcze jakieś pomysły?
W ogóle zauważyłem że jak przyśpieszam to tak jakby przyśpieszał "falowo". Tzn. gaz wciśnięty w tej samej pozycji, a on tak jakby na chwile słabiej, potem znowu dobrze i znowu słabiej.
PS. Może ciągnie lewe powietrze gdzieś, ale gdzie jak rura raczej szczelna, a poduszka pod wtryskiem ma może rok.
Albo dostaje za mało paliwa?? Kiedyś miałem problem że paliwo ciekło z węża przy wtrysku, na gwincie i dokręcałem a tam dalej lało, wiec musiałem to uszczelnić po swojemu.
[ Dodano: 19 Maj 2008 22:40 ]
A możliwe jest że pompa paliwa siada i daje za małe ciśnienie?
[ Dodano: 20 Maj 2008 17:26 ]
dzisiaj, spróbowałem pojeździć z odpięta lambdą i nie było żadnej różnicy czy jest czy jej niema, a według mechaników sonda jest ok, brak błędów na kompie i podobno faluje. Czy powinna być jakaś odczuwalna różnica?? Spalanie w cyklu mieszanym z 4 osobami mam ok 8,9-9,2 l na 100km PB.
Zaobserwowałem jeszcze że jak wcisnę gaz żeby przyśpieszyć to czasami muszę go odpuścić i jeszcze raz wcisnąć to dopiero czuć różnicę że ciągnie. Aha i wydaje mi się że jak jest zimny rano, to chodzi lepiej tak przez chwile.
Ostatnio zmieniony wt maja 27, 2008 15:57 przez matti_vw, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Ma gadane
- Posty: 239
- Rejestracja: czw paź 05, 2006 19:41
- Lokalizacja: SBI
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 214 gości