Strona 1 z 1

Jak ustawić fazy rozrządu?

: pt kwie 04, 2008 19:30
autor: Viersen
Rozkręciłem prawie cały silnik. Jedynie wał korbowy pozostał na swoim miejscu,więc na nim (na jego ustaleniu) muszę oprzeć się w ponownym ustaleniu faz rozrządu. Regenerowałem głowicę (wymiana prowadnic, wymiana zaworów wydechowych i dotarcie przylgni tych że)popychacze hydrauliczne prawie puste więc nie mógłbym ustawić prawidłowo, sprzęgnięcia wałów korbowego z wałkiem rozrządu.Aby to dobrze zrobić domowym sposobem mam pytanie,czy istnieją jakieś ustalenia na korpusie silnika?Czy trzeba samemu je jakoś nanieść.Pytanie następne,od jakiego ustalenia mierzymy kąty aby maksymalny wznios zaworu dolotowego wynosił 103°.Wszystkie pytania dotyczą silnika AAZ 1.9 TD.Niecierpliwie czekam na Wasze sugestie.Pozdrawiam :crazy:

: pt kwie 04, 2008 21:31
autor: stonefree
Po co robisz sobie takie zagadki? Przecież w okienku obudowy sprzęgła masz znak, na wałku rozrządu naciecie a w kole pompy wtryskowej otwór na kołek blokujący...

: pt kwie 04, 2008 22:20
autor: Viersen
Jesteś pewny że nie trzeba tych kątów otwarcia lub zamknięcia,zsynchronizować z wałem?Jak więc wytłumaczyć istnienie takiego zapisu w książce?Jeżeli ma to zastosowanie jako element dodatkowy,czemuż by nie sprawdzić.Dla spokojności jak mawiał Pawlak :grin: .Dla mnie to ciekawa rzecz umieć tak ustawić rozrząd,matematycznie.Pozdrawiam

: pt kwie 04, 2008 22:28
autor: stonefree
Viersen pisze:jak mawiał Pawlak
"niech mnie tu książek nie czyta".
To jest traktor i jak Helmut obliczył,ze na znaki ma być dobrze, to będzie dobrze. Poszukaj o ustawieniu rozrządu w 1,9 AAZ, albo inkszym 1,6 D, TD

[ Dodano: Pią Kwi 04, 2008 22:29 ]
Viersen pisze:nie trzeba tych kątów otwarcia lub zamknięcia,zsynchronizować z wałem?
trzeba, i to własnie się robi " na znaki "

[ Dodano: Pią Kwi 04, 2008 22:30 ]
Viersen pisze:kątów otwarcia lub zamknięcia
nie da się zmienić, bo zawory ssące i wylotowe napędza jeden wałek.

Re: Jak ustawić fazy rozrządu?

: pt kwie 04, 2008 23:56
autor: jackyz
Viersen pisze:Rozkręciłem prawie cały silnik. Jedynie wał korbowy pozostał na swoim miejscu,więc na nim (na jego ustaleniu) muszę oprzeć się w ponownym ustaleniu faz rozrządu. Regenerowałem głowicę (wymiana prowadnic, wymiana zaworów wydechowych i dotarcie przylgni tych że)popychacze hydrauliczne prawie puste więc nie mógłbym ustawić prawidłowo, sprzęgnięcia wałów korbowego z wałkiem rozrządu.Aby to dobrze zrobić domowym sposobem mam pytanie,czy istnieją jakieś ustalenia na korpusie silnika?Czy trzeba samemu je jakoś nanieść.Pytanie następne,od jakiego ustalenia mierzymy kąty aby maksymalny wznios zaworu dolotowego wynosił 103°.Wszystkie pytania dotyczą silnika AAZ 1.9 TD.Niecierpliwie czekam na Wasze sugestie.Pozdrawiam :crazy:
zrób jak pisze Stonefree.Tak to właśnie ma być.

: sob kwie 05, 2008 07:43
autor: stonefree