Strona 1 z 1

Gubi iskrę. Może to komputer ?

: pt kwie 04, 2008 18:27
autor: hliter17
golf 2 1.8 Gti 1781 cm3 (jeszcze nie wiem na jakim wtrysku) Gaśnie 2 minuty po włączeniu

Opisze po krótce. Golf mk2 stoi u mechanika 3 miesiace. przeszedl kapitalke, nowe swiece, aparta zaplonowy jest ok itd itp. Na początku stracił iskrę na trasie ze starogardu, po prostu zgasl , mimo że stacyjka była przekrecona na ON.
Problem zaczal sie powtarzac, wiec probowalem zardzic starym zaslyszanym sposobem:
- odlaczylem - kleme na wiecej niż 10 sek. Ten manewr nic mu nie pomógł.
- odłączyłem + kleme i parenascie razy postukałem nią o srzynie biegów. Problem na pare set km znikł.
lecz teraz iskre gubi totalnie po 2 minutach pracy.
Niewydaje mi sie zeby stacyjka była zepsuta, lub prąd nie dochodzil do wtrysków.
Wszystko wskazuje na ten nieszczesny komputer wg mnie, lecz niestety moj staroświecki mechanik nie potrafi wydeukować ze moze warto to sprawdzic, tylko szuka wszystkiego na około..szlagh mnie strzela od 3 miesiec. Ludzie pomóżcie i mi i jemu. Może ktoś z was miał podobny problem? Co o tym sądzicie, co sugerujecie ? Prosze o pomoc
Bartek J.

: pt kwie 04, 2008 18:34
autor: mate64
a co znaczy "gubi" iskrę, bo nie bardzo kumam, nie ma jej na żadnej świecy? nie pali? pracuje na 3 garach?

Może warto by podjechać do elektryka i sprawdzić moduł zapłonowy?

No i napisz co tam masz za motor, bo inaczej nikt ci nie będzie w stanie pomóc.

: pt kwie 04, 2008 19:01
autor: jhosef
Z tego co wiem to w żadnym mk2 za zapłon nie odpowiada ECU. Jesli się mylę proszę mnie poprawić. Za zapłon odpowiada moduł zapłonowy sterowany hallem z aparatu zapłonowego i to właśnie tutaj szukałbym przyczyny. Ale najpierw upewnij się czy nie jest to wina kostki stacyjki. Sprawdź jeśli zgaśnie jest napięcie na zapłonie.

Rozumiem że wiesz że silnik traci iskrę a nie się domyślasz.

: pt kwie 04, 2008 19:33
autor: prezesik25
jeżeli rzeczywiście traci iskrę to może to być wina cewki lub czujnika halla, te dwie części jak są już na wykończeniu potrafią płatać takie figle

: sob kwie 05, 2008 20:04
autor: hliter17
cewka była sprawdzana, ewentualnie ten aparta halla w module zapłonowym i ta stacyjka. W poniedzialek podejde do mechanika.

: pn kwie 07, 2008 14:45
autor: ppoll27
zacznij od halla - bo objawy wskazują na niego ...

: pn kwie 07, 2008 18:10
autor: hliter17
Auto jedzie do elektryka, niech on działa. Zobaczymy

[ Dodano: 14 Kwi 2008 22:22 ]
najnowsze wiadomości : mam oznaczenie silnika : GX ;
gadalem z mechanikiem i auto nie chce palic na zimnym motorze, ale na cieplym mozna krecic z 500 razy. Pompa oleju jest nie taka jaka powinna byc. Ponoc zawory sa otwarte i paliwo wtryskiwane leci do wydechu.

U mnie przed remontem cisnienie bylo za małe, a po remoncie ta pompa tworzy za duze, i jakims cudem paliwo wtlaczane do cylindra ucieka do wydechu, bo sa otwart zawory ( przez to zbyt duze cisnienie ).

[ Dodano: 13 Maj 2008 22:47 ]
Elo elo siemqas. Dzis pierwszy raz od nastu tygdni jezdzilem swoim goferkiem.. Silnik po remoncie wiec narazie ostroznie z 1000 km ale jest EKSTRA !!
Pompa oleju zostala wymieniona na oryginalną ( 3 zamienniki do Gti po prostu nie wyrabiały), coprawda droga byla, ale było WARTO!!! Zobaczymy teraz, kiedy cos sie wyglebi oby wcale ^^ pozdro