Gubi iskrę. Może to komputer ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
hliter17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 16:46
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Gubi iskrę. Może to komputer ?

Post autor: hliter17 » pt kwie 04, 2008 18:27

golf 2 1.8 Gti 1781 cm3 (jeszcze nie wiem na jakim wtrysku) Gaśnie 2 minuty po włączeniu

Opisze po krótce. Golf mk2 stoi u mechanika 3 miesiace. przeszedl kapitalke, nowe swiece, aparta zaplonowy jest ok itd itp. Na początku stracił iskrę na trasie ze starogardu, po prostu zgasl , mimo że stacyjka była przekrecona na ON.
Problem zaczal sie powtarzac, wiec probowalem zardzic starym zaslyszanym sposobem:
- odlaczylem - kleme na wiecej niż 10 sek. Ten manewr nic mu nie pomógł.
- odłączyłem + kleme i parenascie razy postukałem nią o srzynie biegów. Problem na pare set km znikł.
lecz teraz iskre gubi totalnie po 2 minutach pracy.
Niewydaje mi sie zeby stacyjka była zepsuta, lub prąd nie dochodzil do wtrysków.
Wszystko wskazuje na ten nieszczesny komputer wg mnie, lecz niestety moj staroświecki mechanik nie potrafi wydeukować ze moze warto to sprawdzic, tylko szuka wszystkiego na około..szlagh mnie strzela od 3 miesiec. Ludzie pomóżcie i mi i jemu. Może ktoś z was miał podobny problem? Co o tym sądzicie, co sugerujecie ? Prosze o pomoc
Bartek J.
Ostatnio zmieniony pt kwie 04, 2008 18:40 przez hliter17, łącznie zmieniany 1 raz.


Wielkie dzięki za pomoc

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt kwie 04, 2008 18:34

a co znaczy "gubi" iskrę, bo nie bardzo kumam, nie ma jej na żadnej świecy? nie pali? pracuje na 3 garach?

Może warto by podjechać do elektryka i sprawdzić moduł zapłonowy?

No i napisz co tam masz za motor, bo inaczej nikt ci nie będzie w stanie pomóc.
Ostatnio zmieniony pt kwie 04, 2008 18:36 przez mate64, łącznie zmieniany 2 razy.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » pt kwie 04, 2008 19:01

Z tego co wiem to w żadnym mk2 za zapłon nie odpowiada ECU. Jesli się mylę proszę mnie poprawić. Za zapłon odpowiada moduł zapłonowy sterowany hallem z aparatu zapłonowego i to właśnie tutaj szukałbym przyczyny. Ale najpierw upewnij się czy nie jest to wina kostki stacyjki. Sprawdź jeśli zgaśnie jest napięcie na zapłonie.

Rozumiem że wiesz że silnik traci iskrę a nie się domyślasz.



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » pt kwie 04, 2008 19:33

jeżeli rzeczywiście traci iskrę to może to być wina cewki lub czujnika halla, te dwie części jak są już na wykończeniu potrafią płatać takie figle


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
hliter17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 16:46
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: hliter17 » sob kwie 05, 2008 20:04

cewka była sprawdzana, ewentualnie ten aparta halla w module zapłonowym i ta stacyjka. W poniedzialek podejde do mechanika.


Wielkie dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn kwie 07, 2008 14:45

zacznij od halla - bo objawy wskazują na niego ...


TDPower

Awatar użytkownika
hliter17
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 16:46
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: hliter17 » pn kwie 07, 2008 18:10

Auto jedzie do elektryka, niech on działa. Zobaczymy

[ Dodano: 14 Kwi 2008 22:22 ]
najnowsze wiadomości : mam oznaczenie silnika : GX ;
gadalem z mechanikiem i auto nie chce palic na zimnym motorze, ale na cieplym mozna krecic z 500 razy. Pompa oleju jest nie taka jaka powinna byc. Ponoc zawory sa otwarte i paliwo wtryskiwane leci do wydechu.

U mnie przed remontem cisnienie bylo za małe, a po remoncie ta pompa tworzy za duze, i jakims cudem paliwo wtlaczane do cylindra ucieka do wydechu, bo sa otwart zawory ( przez to zbyt duze cisnienie ).

[ Dodano: 13 Maj 2008 22:47 ]
Elo elo siemqas. Dzis pierwszy raz od nastu tygdni jezdzilem swoim goferkiem.. Silnik po remoncie wiec narazie ostroznie z 1000 km ale jest EKSTRA !!
Pompa oleju zostala wymieniona na oryginalną ( 3 zamienniki do Gti po prostu nie wyrabiały), coprawda droga byla, ale było WARTO!!! Zobaczymy teraz, kiedy cos sie wyglebi oby wcale ^^ pozdro
Ostatnio zmieniony pn kwie 21, 2008 19:57 przez hliter17, łącznie zmieniany 1 raz.


Wielkie dzięki za pomoc

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 252 gości