Strona 1 z 2

po wymianie termostatu

: pt kwie 04, 2008 16:08
autor: jarzo
Hej

Wymieniałem dzisiaj termostat w golfie mk2 1,3i. Po jego wymianie uzupełniłem płyn w zbiorniczku i odpaliłem auto celem odpowietrzenia ukladu (korek zbiorniczka odkręcony, nagrzewnica otwarta). Na początku trochę zassał do środka (dolałem) a następnie poziom zaczął się podnosić i wywalało już tylko na zewnątrz (bez bąbelków powietrza). Po ostygnięciu uzupełniłem brak płynu. Sytuacja się powtórzyła. Nagrzewnica jak wcześniej grzała tak teraz dmucha na zimno. Wydaje mi się też, że wlałem w sumie mniej płynu niż wcześniej z układu ubyło.
O co chodzi? Potrzebna pomoc

: pt kwie 04, 2008 16:30
autor: Kazimir
A jaką miałeś temperaturę podczas gdy ci się płyn wylewał przez zbiorniczek wyrównawczy ? :bajer:

: pt kwie 04, 2008 16:38
autor: jarzo
Kazimir pisze:A jaką miałeś temperaturę podczas gdy ci się płyn wylewał przez zbiorniczek wyrównawczy ? :bajer:
Krótko mowiąc temperatura rosła. Ale gdybym miał go grzać do 90 stopni to by mi fontanna szła.
No nie powinno chyba tak być...
Gdy spróbowałem opcję z zakręconym kurkiem to stawał w okolicach 90stopni i spokojnie jechałem (7km w korkach po mieście). Boję się jednakże niedoboru płynu (bo włałem go mniej niż ubyło) i jednocześnie nie mam wcale ogrzewania.

: pt kwie 04, 2008 17:43
autor: jawel
pewnie nagrzewnica się nie odpowietrzyła poszukaj tematów trochę tego było. W mkII są podobno jakieś zaworki na wężach biegnących do nagrzewnicy.

cdn...

: pt kwie 04, 2008 18:05
autor: czarna małpa
Ja miałem podonie,wymieniłem termostat,ale ummnie w pewnym momencie przestalo wywalac płyn.Co do tych zaworków to je wywaliłem,Mało kto wie że na przewodach które ida do nagrzewnicy dzialaj na zasadzie termostatu.A utka nasze juz leciwe,wiec niestety czasami zawodza.Nowa cześc(patrz foto niżej)kosztuje około 180 zł.Także niewarto sie w to pakować,a można to obejśc w inny sposób.I masz ppewnośc że to sie nigdzy niezapcha ani nie zawiedzie...Dołanczam trzy fotki,pierwsza to jest ta częśc którą powinienes wywalić.Dwie nastepne to jest jak jest to zrobione umnie.Załatw sobie dwie miedziane albo misiężne rurki o długości 10 ch i średnicy 22mm.Wsadz je w miejsce tego urządzenia co wymyślili 20 lat temu.A ogrzewanko bedziesz mial na bank! Obrazek Obrazek

Re: cdn...

: pt kwie 04, 2008 18:35
autor: trepicjusz
czorny pisze:Ja miałem podonie,wymieniłem termostat,ale ummnie w pewnym momencie przestalo wywalac płyn.Co do tych zaworków to je wywaliłem,Mało kto wie że na przewodach które ida do nagrzewnicy dzialaj na zasadzie termostatu.A utka nasze juz leciwe,wiec niestety czasami zawodza.Nowa cześc(patrz foto niżej)kosztuje około 180 zł.Także niewarto sie w to pakować,a można to obejśc w inny sposób.I masz ppewnośc że to sie nigdzy niezapcha ani nie zawiedzie...Dołanczam trzy fotki,pierwsza to jest ta częśc którą powinienes wywalić.Dwie nastepne to jest jak jest to zrobione umnie.Załatw sobie dwie miedziane albo misiężne rurki o długości 10 ch i średnicy 22mm.Wsadz je w miejsce tego urządzenia co wymyślili 20 lat temu.A ogrzewanko bedziesz mial na bank! [url=http://images34.fotosik.pl/204/0f1d8ba058efc226m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images28.fotosik.pl/189/9ac4efc91958dffem.jpg]Obrazek[/URL]

te zaworki były produkowane do aut i wkładane na włoski rynek miałem ten sam problem bo mój golfer nie grzał i nikt nie wiedział czemu , pojechałem do serwisu coś sprawdzili i wyszło im że auto było robione na włochy nie wymieniałem bo to dość drogie zrobiłem to prymitywnie na 2 rurki

cdn...

: pt kwie 04, 2008 18:39
autor: czarna małpa
Prymityw czy tez nie,sprawdza sie na 100%

Re: cdn...

: pt kwie 04, 2008 18:41
autor: trepicjusz
czorny pisze:Prymityw czy tez nie,sprawdza sie na 100%

zgadza się i tani w montażu

Re: cdn...

: pt kwie 04, 2008 18:41
autor: jarzo
czorny pisze:Prymityw czy tez nie,sprawdza sie na 100%
no to tylko wyjde z pracy i obejrze jak to u mnie. zastanawia mnie tylko kwestia czemu mi po wymianie termostatu plyn wybija? z zakreconym korkiem cisnienie w ukladzie sie pewnie tak podnosi, ze grozi to wywaleniem jakiejs uszczelki czy korka...

: pt kwie 04, 2008 18:43
autor: maniek128
Witam
w golfach układ jest ciśnieniowy wiec musi być zakręcony korek. jak dolejesz na max to zakręć i zagrzej go a potem po ostygnięciu dolej ile brakuje i bedzie ok.

cdn...

: pt kwie 04, 2008 18:43
autor: czarna małpa
Mysle że zle odpowietrzony układ,albo termostat walniety,zadaza sie ze nowe a niesprawne.

: pt kwie 04, 2008 18:45
autor: Paweł Marek
zacznij od prawidłowego odpowietrzenia układu. To znaczy z zakręconym korkiem. Nie wiem kto wymyślił żeby odpowietrzać z odkręconym, to nonsens. i od razu spradź drożność wężyka odpowietrzającego czyli cienkiego od zbiorniczka.

Re: cdn...

: pt kwie 04, 2008 18:49
autor: trepicjusz
czorny pisze:Mysle że zle odpowietrzony układ,albo termostat walniety,zadaza sie ze nowe a niesprawne.

jak znam życie walnięty termostat

cdn...

: pt kwie 04, 2008 18:50
autor: czarna małpa
Jaki bezsens....!!!Kazdy tek robi,jest łatwiej,szybciej i pweniejtymbardziej ze korek jest stary,i moze nieodpowietrzac jak powinien...O korku tez powinienes pomyslec..koszt okolo 8 zyli.