korektor hamowania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
groch367
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:57
Lokalizacja: Paczków/Wrocław
Kontakt:

korektor hamowania

Post autor: groch367 » czw kwie 03, 2008 18:27

witam mam słabe tylne hamulce dlatego mam pytanie jak się reguluje korektor hamowania?
nadmienie ze mam bębny z tyłu a szczeki są dobre bo ręczny jest znakomity
Ostatnio zmieniony czw kwie 03, 2008 18:27 przez groch367, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Re: korektor hamowania

Post autor: souler » czw kwie 03, 2008 19:14

groch367 pisze:witam mam słabe tylne hamulce dlatego mam pytanie jak się reguluje korektor hamowania?
nadmienie ze mam bębny z tyłu a szczeki są dobre bo ręczny jest znakomity
ale moze cylinderki zapieczone albo co gorsza cieknace. reczny o niczym nie swiadczy, bo jest mechaniczny i bedzie dzialal nawet bez hydrauliki.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
groch367
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:57
Lokalizacja: Paczków/Wrocław
Kontakt:

Post autor: groch367 » czw kwie 03, 2008 22:15

cylinderki w porządku płynu mi nie ubywa stawiam na korektor bo oby dwa kola są tak samo słabe



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw kwie 03, 2008 22:40

groch367 pisze:jak się reguluje korektor hamowania?
są tam śróby regulujące naciąg spręzyny. Zeby wyregulować idalnie potrzebne są dwa manometry wkręcono w przewód zacisku z przodu i cylinedrka lub zacisku z tyłu. No i naciskać hamulec w typowo obciążonym aucie czyli kerowca i pełny bak. Ustawia się tak; przód 5 tył 3 atmosfery, przód 10 tył 5 atmosfer.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

raf2234
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pt paź 07, 2005 15:20
Lokalizacja: Wieruszów

Post autor: raf2234 » pt kwie 04, 2008 15:04

groch367 pisze:cylinderki w porządku płynu mi nie ubywa stawiam na korektor bo oby dwa kola są tak samo słabe
Regulacja jak opisał Paweł Marek. A jak regulacja nie pomoże, to możesz mieć zapieczone zaworki korektora. Niezależnie od położenia dźwigni regulatora masz stałe ciśnienie. Podjedź na stacje diagnostyczną. jeżeli nie cieknie ci regulator i siła hamowania mieści sie granicach tolerancji - to lepiej nic nie rób. Robota bardzo nieprzyjemna.
U mnie zaczął korektor cieknąć (raz na tydzień dolewka płynu ham.) i musiałem wymienić. Dźwignię regulatora ustawiłem tak jak było na starym regulatorze i wynik badania na stacji diagnostycznej był OK.



Awatar użytkownika
groch367
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:57
Lokalizacja: Paczków/Wrocław
Kontakt:

Post autor: groch367 » pt kwie 04, 2008 19:52

no właśnie raf2234, nic mi nie cieknie żadnych wycieków z korektora. jak podniosłem kola na lewarku a kumpel mi pedal hamulca wcisnał to cylinerek zadziałał tyle że mogłem wiekszą siłą kręcic kolem słabe hamulce a nie zauważyłem zeby ta spręzyna sie wychylała na korektorze marwi mnie to bo na przegladzie mnie nie puszcza chyba z tym ze mam takie slabe tyły



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt kwie 04, 2008 21:31

A samoregulatory chodzą?



Awatar użytkownika
groch367
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:57
Lokalizacja: Paczków/Wrocław
Kontakt:

Post autor: groch367 » pt kwie 04, 2008 21:41

a mógłbys mi powiedziec co to jest i jak to ma chodzic i gdzie bo ja nie jarze :crazy:



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt kwie 04, 2008 21:51

Ano między rozpórką szczęk a szczęką hamulcową są takie kliny ze sprężyną u dołu zaczepioną.Jak sprężyna ich nie wciąga, to robi sie luz międzyszczękami i bębnem, pedał leci głębiej, a hamulce słabe.



Awatar użytkownika
groch367
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:57
Lokalizacja: Paczków/Wrocław
Kontakt:

Post autor: groch367 » pt kwie 04, 2008 22:05

jutro sprawdzę rozbiorę bębny jesli nie beda chodzic to mozna kupić takie coś czy to jest w zestawie ze szczekami a moze jakoś da sie to podgiąć czy naprawić jakoś
na co zwrocic głownie uwagę



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt kwie 04, 2008 22:15

groch367 pisze:jakoś da sie to podgiąć czy naprawić
raczej oczyścić szczotą...

[ Dodano: Pią Kwi 04, 2008 22:16 ]
Jak odkręcisz nakrętkę i wyjmiesz małe łożysko zobacz ile jest luzu miedzy bębnem a szczękami - powinien być tylko taki,żeby bęben sie nie zacierał.

[ Dodano: Pią Kwi 04, 2008 22:18 ]
A jak nie, to posłuchaj mistrza Paweł Marek,



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt kwie 04, 2008 22:18

groch367 pisze:jutro sprawdzę rozbiorę bębny jesli nie beda chodzic to mozna kupić takie coś czy to jest w zestawie ze szczekami a moze jakoś da sie to podgiąć czy naprawić jakoś
na co zwrocic głownie uwagę
sa zestawy naprawcze do hamulcow ze sprezynami i bolczykami. najlepiej bedzie jak sobie zobaczysz budowe hamulca na tym rysunku wtedy wszystko stanie sie jasne.

Obrazek


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
groch367
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:57
Lokalizacja: Paczków/Wrocław
Kontakt:

Post autor: groch367 » pt kwie 04, 2008 22:48

tylko zastanawia mnie jedno że mogłby nie dzialać w dwoch kolach jednoczesnie? jeśli sie okaże ze chodzą te samoregulatory pozostanie mi tylko korektor



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt kwie 04, 2008 22:52

groch367, mógłby, czemu nie...

[ Dodano: Pią Kwi 04, 2008 22:54 ]
groch367 pisze:ręczny jest znakomity
A ja slepy jestem... i moje wywody do :toimonster:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 224 gości