Strona 1 z 1

luz na krzyzaku kolumny kierowniczej

: czw kwie 03, 2008 17:15
autor: kropek1980
jakis czas temu kupilem golfika 3 rocznik 95. dalem go do mechanika zeby wymienil mi gumy na wachaczach bo pukalo mi zawieszenie. z zawieszeniem jest juz wsio ok ale chcialbym jeszcze zrobic jak to powiedzial mechanik luz na krzyzaku w ukl kier. dodam ze jest to kiera bez wspomagania. da sie wymienic sam krzyzak czy trzeba wymieniac cala kolumne? chyba ze mozna to w jakis inny sposob naprawic. co dziwne kiera ma tylko luz gora dol (jak sie ja pociagnie do siebie i do deski rozdzielczej) a nie na boki

: pt kwie 04, 2008 00:13
autor: jhosef
Oczywiście krzyżak jest częścią wymienną i mk3 jest 2 częściowy. Musisz odkręcić go przy pedałach i na maglownicy.

Obrazek

Trochę dziwne mi się wydaje to że masz luz na krzyżaku. Ja miałem maglownicę totalnie zużytą a krzyżak był idealny. Może się poluzował.

: pt kwie 04, 2008 14:39
autor: kropek1980
na 100% nie mam pewnosci ze to wlasnie krzyzak. wiem ze mam luz na kierownicy (gora dol) a to ze to krzyzak powiedzial mi mechanik ktory wymienial mi tuleje na wachaczach. tak czy inaczej dzieki za podpowiedz oraz obrazek bede mniej wiedzial czego szukac ;)

: pt kwie 04, 2008 14:58
autor: jhosef
JA też właśnie miałem takie dziwne luzy góra duł na krzyżaku. Okazało się ze w maglownicy lózysko się rozsypało doszczętnie i wałek atakujacy magla nie miał podpory.

: ndz kwie 06, 2008 19:21
autor: kropek1980
sorki za glupie pytanie ale ja za bardzo nie jestem kumaty... gdzie jest ta maglownica ;D przestudiowalem sporo ksiazek i pupa. nic nie wspominaja o jakiejs maglownicy. a 2 pytanie ile to mniej wiecej kosztuje? pytanie nr 3 - wiem ze bede musial wymienic bebny oraz okladziny hamulcowe czyli inaczej mowiac hamulce tyl ;) i w zwiazku z tym pytanko czy lozyska tylnich kol sa razem z bebnami i czy tez powinno sie je odrazu wymienic.

: ndz kwie 06, 2008 20:02
autor: abpel
kropek1980 pisze:czy lozyska tylnich kol sa razem z bebnami i czy tez powinno sie je odrazu wymienic.
z tylu sa 2 łozyska na na 1 stronie wewnetrzne i zewnetrzne przy wymianie szczek i bebnow nie trzeba zmieniac łozysk (no chyba ze juz sa dojechanwe) przy wymianie bebna nalezy wybic bieznie łozysk nabic na nowy beben napakowac smaru poskrecac i smigac

: ndz kwie 06, 2008 20:38
autor: jhosef
kropek1980 pisze:sorki za glupie pytanie ale ja za bardzo nie jestem kumaty... gdzie jest ta maglownica ;D przestudiowalem sporo ksiazek i pupa. nic nie wspominaja o jakiejs maglownicy.
Szukaj pod pojęciem przekładni kierowniczej. zobaczysz ją za silnikiem, jest zamocowana w poprzek samochodu na wysokości środka koło mniejwięcej. Idzie do niej guma od grodzi w której jest krzyżak.

[ Dodano: 06 Kwi 2008 20:55 ]
kropek1980 pisze:a 2 pytanie ile to mniej wiecej kosztuje?
Od 170 za nową bez wspomagania.
ytanie nr 3 - wiem ze bede musial wymienic bebny oraz okladziny hamulcowe czyli inaczej mowiac hamulce tyl ;) i w zwiazku z tym pytanko czy lozyska tylnich kol sa razem z bebnami i czy tez powinno sie je odrazu wymienic.
A wymieniałeś je kiedyś? Nie trzeba wymieniać łożysk jednak jeśli mają swój wiek lepiej oszczędzić sobie pracy i od razu wymienić. Koszt nie taki wielki, ja płaciłem za łożyska FAG-a około 35 złotych za komplet na koło.

: ndz kwie 06, 2008 21:57
autor: adams111
A może to drążki kierownicze i ich końcówki ??

: pn kwie 07, 2008 10:18
autor: GarageBoy
u mnie było walnięte łożysko na kolumnie (te połączone ze stacyjką) wymiana rozwiązała problem.

Możesz ściągnąć kierę i będzie widać łożysko. Jak będzie tam latać, to znaczy, że to, to :bigok:

: pt lip 04, 2008 13:00
autor: kropek1980
witam.
w koncu okazalo sie co bylo powodem luzu pionowego na kolumnie kierowniczej.
podczas kladzenia nowych kabli pod glosniki sciagnalem plastiki pod ukladem kierowniczym okazalo sie ze stacyjka nie jest wogole przykrecona do ukladu kierowniczego (taka srubka ktora po dokreceniu ukreca sie lepek) wkrecilem i wszystko jest w najlepszym porzadku. w koncu zero luzow zero denerwujacego stukania :)