Strona 1 z 2
Regulacja kąta wtrysku w PD
: śr kwie 02, 2008 15:12
autor: DonKichot
chodzi o golfa 4 1.9 TDI 115 km, który jest na pompowtryskach
jak wygląda regulacja kąta wtrysku ? moge to zrobić tak jak w przypadku pompy, że podepnę się pod vaga i ustawie ??
nie potrafie znaleźć takiego tematu
: śr kwie 02, 2008 16:13
autor: damcio151
DonKichot pisze:jak wygląda regulacja kąta wtrysku ? moge to zrobić tak jak w przypadku pompy, że podepnę się pod vaga i ustawie ??
w PD jest kąt synchronizacji wału względem wałka ... sprawdzasz go w grupie 004 pole 4
: śr kwie 02, 2008 16:17
autor: DonKichot
a da się to regulować ? jeżeli tak to czy jest to wykonalne samemu czy musze jechać do wrsztatu
: śr kwie 02, 2008 16:24
autor: damcio151
sprawdź jaka jest wartość ... ma być w okolicach 0 st. ( dopuszczalne +-3 st. ) , a ustawiasz rozrząd na znakach
: pn kwie 07, 2008 15:13
autor: DonKichot
poniżej jest pomiar z kątem wtrysku, z tego co piszecie jest w normie to dlaczego samochód nie pali na rys ??, jak jest zimny to chwyta za 2 do 4 obrotu, ale jak jest ciepły to czasem kręci nawet 6 do 8 razy
może ktoś wie co jeszcze odpowiada za zapalanie ?
: pn kwie 07, 2008 15:50
autor: damcio151
DonKichot pisze:może ktoś wie co jeszcze odpowiada za zapalanie ?
dawka paliwa , temp. .... wrzuć jeszcze grupę 007 na zimnym silniku i może spróbuj podciągnąć dawkę rozruchową w adaptacjach
: pn kwie 07, 2008 16:34
autor: DonKichot
nie wiem co to jest dawka rozruchowa, i mam niestety grupe 007 tylko na ciepłym silniku
: pn kwie 07, 2008 20:54
autor: damcio151
DonKichot pisze:nie wiem co to jest dawka rozruchowa,
dawkę możesz podciągnąć w adaptacjach ...
łączysz się z ECU/login/12233/adaptacja/wybierasz kanał 05 i zwiększasz wartość .... testujesz/zapisujesz ... w kanale 12 możesz wydłużyć czas grzania świec ( jeżeli chcesz
)
DonKichot pisze:i mam niestety grupe 007 tylko na ciepłym silniku
na zimnym silniku wartości powinny być podobne do temp. otoczenia
: śr mar 31, 2010 10:19
autor: mg-maciek
damcio151,
czy zwiększenie dawski rozruchowe wg. powyższej instrukcji dokonuje się na zapalonym silniku ?
mam problem z rozruchem na ciepłym tzn. - trzeba dłużej kręcić a przy gaszeniu mocno trzęsie silnikiem - klapa gaszenia działa - problemy pojawiły sie po czyszczeniu turbiny, wymianie czujnika temp., wymianie gruchy turbiny i wycięciu kata.
: śr mar 31, 2010 10:47
autor: damcio151
możesz na zapalonym, wpisujesz duuużą wartość, vag sam poda największą możliwą i zapisujesz
: śr mar 31, 2010 11:10
autor: mg-maciek
dzięki - spróbuję zmienić wartości i zobaczymy
a co myślisz jeśli chodzi o "naprawy", które popełniłem mogły mieć wpływ na wydłużenie czasu ruzruchu ? pewnie egr zasyfiony bo mechanik nie czyścił ale egr chyba nie ma wpływu na rozruch ?
: śr mar 31, 2010 11:27
autor: damcio151
jeśli czujnik temp. był popsuty i wymieniłeś na nowy to masz przyczynę
: śr mar 31, 2010 12:04
autor: mg-maciek
jak to przyczynę ? teraz szybko się nagrzewa i pokazuje temp. 90 stopni
tzn że jak był zły to było dobrze - prawidłowy rozruch (pokazywało błąd czujnika) a teraz jak jest dobry z serwisu VW to jest problem - już nie czaję
[ Dodano: Sro Mar 31, 2010 20:11 ]
damcio151, zwiększyłem delikatnię dawkę zgodnie z instrukcją i rozruch następuje można powiedzieć na dotyk (nie był podświtlony przycisk testuj ale zapisywało nowe dane)
jednak w dalszym ciągu strasznie podskakuje silnik przy rozruchu i gaszeniu
zdjąłem rurę dolotową przy egr i widać że kalpka gaszenia zaolejona ale czyściutka więc chyba ok
będę dalej szukał
: śr mar 31, 2010 21:05
autor: rozyk_l
a telepie, lub co najmniej czujesz drganie przy przyspieszaniu?
była by to dwumasa.