Strona 1 z 2

Brak iskry! cewka? aparat? komputer??

: śr kwie 02, 2008 11:40
autor: Y@RO
Witam. mam maly problem u mnie w golfie mk3 ABD 1,4. Podczas jazdy auto zgaslo i nie dalo sie odpalic. Wykrecilem swiece i sprawdzalem czy jest iskra, okazalo sie ze nie ma. No to wpiolem swiece w cewke zeby sprawdzic czy jest iskra i co ? tez nie ma .. wiec na pierwszy zakup poszla cewka zaplonowa bo nie dawala iskry. No ale po zakupie i podpiecu nowej cewki, nadal nie bylo iskry. Co moze byc uszkodzone ? wlektrycy samochodowi powiedzieli ze to moze byc uszkodzony sterownik komputera, bo jesli cewka dobra to i aparat zaplonowy tez bo cewka jest wczesniej. Jest mozliwosc podpieca komputera np. z silnika 1,6 czy 1,8 ? Bedzie pasowac? Chodzi tylko o sprawdzenie czy aby to komputer byl uszkodzony. Chyba ze macie jakies inne pomysły.

Pozdrawiam

: śr kwie 02, 2008 11:56
autor: T.O.B.I.
czujnik halla moze byc uszkodzony jak nie ma iskry, sprawdz jeszcze wszystkie bezpieczniki, komputer zostaw na pozniej, komputery od 1,6 ABU podejdzie ale mapa wtrysku jest troche inna i moze wiecej palic i inaczej pracowac troche

: śr kwie 02, 2008 11:59
autor: Y@RO
T.O.B.I. pisze:czujnik halla moze byc uszkodzony jak nie ma iskry, sprawdz jeszcze wszystkie bezpieczniki, komputer zostaw na pozniej, komputery od 1,6 ABU podejdzie ale mapa wtrysku jest troche inna i moze wiecej palic i inaczej pracowac troche
ale co ma do tego czujnik halla jesli podpiolem jedna swiece pod SAMA cewke ! i cewka nie dawala isktry. Przeciez pierwsze jest cewka, potem aparat zaplonowy a w nim czujnik halla. Jego bym typowal jesli cewka dawala by iskre.

: śr kwie 02, 2008 12:10
autor: T.O.B.I.
o nie kolego to czujnik halla daje cewce sygnal na podstawie ktorego ona daje iskre, pierwszym elementem w tej instalacji jest bezpiecznik potem czujnik halla potem cewka, aparat i przewody

: śr kwie 02, 2008 12:48
autor: Y@RO
T.O.B.I. pisze:o nie kolego to czujnik halla daje cewce sygnal na podstawie ktorego ona daje iskre, pierwszym elementem w tej instalacji jest bezpiecznik potem czujnik halla potem cewka, aparat i przewody
Aha, czyli sprawdzic czujnik. No dobrze, a jak tego dokonac ? Jak go sprawdzic czy jest uszkodzony ?

: śr kwie 02, 2008 12:58
autor: robert14-83
Najlepiej jest sprawdzać go gdy jest jeszcze zmontowany razem z tarczą impulsowoą (z tą co blokuje czujnik przed wyjęciem)

Podpinasz napięcie +12V i minus do odpowiednich styków w kostce, co jest na niej zaznaczone plus i minus. Na środku masz wolny pin i do niego podłączasz plus z miernika, a minus do minusowego styku, czyli do minusa na kostce czujnika. Przekręcasz tarczą kodową powoli i patrzysz czy są napięcia 11< i 0 V. Inaczej mówiąc to co podajesz na kostce w skrajnych stykach powinieneś dostawać w postaci impulsu podczas kręcenia na styku środkowym i minusie.

Jeśli masz w samochodzie zamontowany czujnik to podepnij się miernikiem pod przewody wychodzące z czujnika, środkowy (chyba zielony) i minus, włącz zapłon i kręć silnikiem ręcznie obserwując czy coś się zmienia.

Jeśli się tak nie dzieje to padnięty czujnik halla.

Powodzenia.

: śr kwie 02, 2008 23:34
autor: Y@RO
robert14-83, podales mi dwa przyklady sprawdzenia czujnika, tak ? Najprostrzy wydaje mi sie ten drugi :D

: czw kwie 03, 2008 08:08
autor: zodiak
robert14-83 pisze:Najlepiej jest sprawdzać go gdy jest jeszcze zmontowany razem z tarczą impulsowoą (z tą co blokuje czujnik przed wyjęciem)

Podpinasz napięcie +12V i minus do odpowiednich styków w kostce, co jest na niej zaznaczone plus i minus. Na środku masz wolny pin i do niego podłączasz plus z miernika, a minus do minusowego styku, czyli do minusa na kostce czujnika. Przekręcasz tarczą kodową powoli i patrzysz czy są napięcia 11< i 0 V. Inaczej mówiąc to co podajesz na kostce w skrajnych stykach powinieneś dostawać w postaci impulsu podczas kręcenia na styku środkowym i minusie.

Jeśli masz w samochodzie zamontowany czujnik to podepnij się miernikiem pod przewody wychodzące z czujnika, środkowy (chyba zielony) i minus, włącz zapłon i kręć silnikiem ręcznie obserwując czy coś się zmienia.

Jeśli się tak nie dzieje to padnięty czujnik halla.

Powodzenia.

robert14-83
Aparat zapłonowy podaje impulsy masy a nie plusa i aby go sprawdzić należy mierzyć wyjście Halla (środkowe) względem plusa a nie minusa! ! !



P.S
Wystarczy wpisać w szukajkę bo już parokrotnie opisywałem jak sprawdzić czujnik Halla a niestety w VW często padają.

: czw kwie 03, 2008 19:10
autor: Y@RO
zodiak pisze:Wystarczy wpisać w szukajkę bo już parokrotnie opisywałem jak sprawdzić czujnik Halla a niestety w VW często padają.
Wpisalem w szukajke to wyskoczylo 4 tys wyników ;/

: pn kwie 07, 2008 21:53
autor: Jarowo
robert14-83 pisze:Najlepiej jest sprawdzać go gdy jest jeszcze zmontowany razem z tarczą impulsowoą (z tą co blokuje czujnik przed wyjęciem)

Podpinasz napięcie +12V i minus do odpowiednich styków w kostce, co jest na niej zaznaczone plus i minus. Na środku masz wolny pin i do niego podłączasz plus z miernika, a minus do minusowego styku, czyli do minusa na kostce czujnika. Przekręcasz tarczą kodową powoli i patrzysz czy są napięcia 11< i 0 V. Inaczej mówiąc to co podajesz na kostce w skrajnych stykach powinieneś dostawać w postaci impulsu podczas kręcenia na styku środkowym i minusie.

Jeśli masz w samochodzie zamontowany czujnik to podepnij się miernikiem pod przewody wychodzące z czujnika, środkowy (chyba zielony) i minus, włącz zapłon i kręć silnikiem ręcznie obserwując czy coś się zmienia.

Jeśli się tak nie dzieje to padnięty czujnik halla.

Powodzenia.
Robert 14-83 pisze o napięciach na wyjściu z czujnika Halla. Mam pytanko czy poznał je doświadczalnie czy też znalazł w jakiejś literaturze. AutoData i InfoTech go nie podają. W książce o naprawie Golfa i Vento także nie ma słowa o wartości napięcia Halla czyli napięcia wyjściowego z tego czujnika. Jedyne co znalazłem to przykład sygnału oscyloskopowegp.

: pn kwie 07, 2008 22:05
autor: zodiak
---->Jarowo
Na środkowym wyjściu aparatu w sumie nie ma napięcia w potocznym tego słowa znaczeniu (mierzenie względem masy), gdyż pojawiają się tam impulsy masy (dlatego podałem by mierzyć względem plusa zasilania).

: pn kwie 07, 2008 23:03
autor: Jarowo
W innym miejscu na tym forum wymieniamy poglądy na temat usterki dla zdiagnozowania, której sprawdzenie impulsów w danej chwili z czujnika Halla jest kluczowe (przynajmniej moim zdaniem). Znając z fizyki parę podstawowych wiadomości o zjawisku Halla wydaje mi się że podane wcześniej napięcie lub jak kto woli poziom sygnału to trochę za dużo. Jak już wspomniałem wcześniej w różnych "źródłach wiedzy samochodowej" nikt nie podaje aby robić to woltomierzem lub nawet miliwoltomierzem. Generalnie jest obraz oscyloskopowy lub i tu prawie cytat z Autudata 2004: sprawdź na stykach 1-3 wtyczki do aparatu napięcie a tam powinno być 9 V min, następnie piszą aby wpiąć wtyk do aparatu, podłączyć LED test lamp do styków 2-3 (tylko że zapomnieli podać polaryzacji diody LED) włączy zapłon i pokręć wałem. Jak dioda miga to Hall jest OK i problemów szukaj w innym miejscu. Sorry że jestem upierdliwy jak najwięcej konkretów na temat testów czujników Halla pomoże mi rozwiązać mój problem.

: pn kwie 07, 2008 23:28
autor: zodiak
Jarowo pisze:Sorry że jestem upierdliwy jak najwięcej konkretów na temat testów czujników Halla pomoże mi rozwiązać mój problem.
Element nazywany czujnikiem Halla składa się nie tylko z samego czujnika ale także z tranzystora. Czujnik Halla polaryzuje tranzystor w skutek czego ten zaczyna przewodzić. Spolaryzowany tranzystor przewodzi i podaje masę na środkowe wyprowadzenie kostki (jest to "pełna" masa pomniejszona o spadek napięcia na złączach kolektor-emiter tranzystora).
Częstą awarią czujnika w aparacie jest właśnie "padnięcie" tranzystora lecz jest on zespolony z Czujnikiem Halla w jednej obudowie i zwarty tranzystor dyskwalifikuje element jako całość.

: pn kwie 07, 2008 23:51
autor: Carlos VW
szukam linku do jakiejs strony ze schematem instalacji elektrycznej do golfa I 1.6 D :prayer: