Strona 1 z 2

Kierownica drży

: śr kwie 02, 2008 08:17
autor: mmksk
Witam
Od jakiegoś czasu zauważyłem że podczas jazdy drży kierownica . Czym to może być spowodowane? Nie chcę zakładać kolejnego tematu więc może powiecie mi czy mozna kupić uszczelkę która znajduje się pomiędzy anteną samochodową a dachem. Rozleciała mi się i teraz mam szczelinę. Nie jest to wielki problem ale obawiam się przeciekającej wody do środka auta. Moze potraktowac tą szczelinę silikonem jak myslicie?
Pozdrawiam

Re: Kierownica drży

: śr kwie 02, 2008 08:19
autor: klekocix
Drżenie kierownicy to alby krzywe koła (do wyważenia) albo krzywe tarcze hamulcowe

: śr kwie 02, 2008 08:20
autor: herflik95
drżenie kiery: nie wyważone koła, krzywe felgi, końcówka kierownicza mająca luzy

: śr kwie 02, 2008 08:51
autor: mmksk
Koncówki mam wymienione , już wkrótce zmienię koła na letnie i wówczas zobacze czy to wina kół. Dzięki za pomoc

: śr kwie 02, 2008 12:06
autor: kamien11985
krzywe felgi, tarcze luzy na drążkach, nie wyważone kola, złu dobór śrub (są stozkowe i o gladkich krawędziach) oraz pierścienie dystansowe jeśli takie posiadasz w feldze jak sie okazalo w moim przypadku były za luźne choć oryginalne pozdrawiam :grin:

: czw kwie 03, 2008 07:39
autor: falla_x
kamien11985 pisze: były za luźne choć oryginalne
a te pierscienei dostales razem z felgami ?? i jak stwierdziles ze one sa zaluzne ?
ja tez dopiero co nabylem nowy komplet opon i nowe felgi dostlaem do nich pierscienie i teraz trzymajc rece nakierownicy czuje na rekach takie mrowienie , na zimowkach tego nei bylo a ni w zeszlym roku na 14" letniej oponie wiec przyczyna jest w nowych felgach lub oponach felgi sa raczej dobrze wywarzone wiec zstanawiam sie moze mam to samo co ty czyli cos z tymi pierscieniami centrujacymi

: czw kwie 03, 2008 10:40
autor: kamien11985
stwierdził to gość w serwisie ze są za lużne i pokazał mi ma racje. Ruszały sie po 1mm w praw i lewo. mówił że najlepiej wziąć felge tam gdzie kupujesz i wcisnać na miejscu zobaczyć czy nie ma luzu. problem polega na tym że zakładając felge na piastę opierasz na tym pierścieniu nacisk skierowany jest na górną część pierścienia i przesówa go o ten luz co powoduje krzywe osadzenie się koła (1mm) to wystarczy żeby biły lekko. zobaczy czy pierścienie ruszają się w feldze nie mają prawa mieść żadnego! luzu

: czw kwie 03, 2008 10:57
autor: kograman
Mam pytanie, jak ja jeżdżę na felgach i nie mam pierścieni centrujących to mam lekkie drgania tak przy prędkości ponad 110 km\h. I moje pytanie, czy te bicia mogą się po czasie nasilać ?

: czw kwie 03, 2008 11:01
autor: kamien11985
raczej nie, chodz nie jestem pewien.... moze po wjechaniu w jakis dołek na drodze których nie brakuje .... :bigok:

: czw kwie 03, 2008 11:30
autor: falla_x
kamien11985 pisze:zobaczy czy pierścienie ruszają się w feldze nie mają prawa mieść żadnego! luzu
ale pierscienie sa wciskane w felge wiec tam luzu chyban ie bedize mose chodzi ci o luz jak wchodzi ten pierscien na piaste ? bo w feldze to ladnie sie zatrzasnely te pierscieni moze wyjac pierscien z felgi i zalozyc go napiaste zobczyc czy nie bedize luzu ?

: czw kwie 03, 2008 11:35
autor: kamien11985
zrób tak jak napisałeś. w moim przypadku pierścień ruszał się na feldze (w jej wnętrzu) w takim razie moze być luzny na piaście. jak nie to sprawdz czy felgi są proste

: ndz kwie 06, 2008 20:35
autor: falla_x
wiec tak zdiolem kola i sorawdzilem pierscieni siedza sztywno i na piascie i dobrze osadzony tez jest w feldze , bylem w piatek na wywazarce i co sie okazalo w jednym kole po zewnetrznej brakowlo 15g od wewnetrznej 10g na drugiej feldze 5g po jednej ze stron a to duzo ??? czy to taka dopuszczalne wartosci ? nie iwem jak wywarzali mi je przy kupnie ze tak u inneog goscia wyszlo inaczej , i powiem tak kierownica nie drzy ale czuej dalej jak trzymam rece naniej taki jakis mrowienie w rekach ? i teraz nie wiem czy jest to spowodowane moze tym bieznikiem Toyo proxes o profilu 50 moze poprostu po przesiadce z profilu 65 na 50 inaczej sie czuje drogre moze takie mrowienie jest odczowalne przy twardsze nizszej oponie ?

: ndz kwie 06, 2008 20:48
autor: kamien11985
profil 50 jest niski i zdecydowanie twardszy więc odczucia będą napewno inne (zalezne od nawierzchni) przy takim profilu przenoszenie z koła na kierownice jest dużo większe w przypadku nierówności czy dziur. Co do wyważenia to mogli Ci dobrze wyważyća odważniki czasem można pogubić no chyba ze masz klejone to wina serwisu pozdro

: ndz kwie 06, 2008 22:27
autor: danioo
falla_x pisze:i teraz nie wiem czy jest to spowodowane moze tym bieznikiem Toyo proxes o profilu 50 moze poprostu po przesiadce z profilu 65 na 50 inaczej sie czuje drogre moze takie mrowienie jest odczowalne przy twardsze nizszej oponie ?
Nie wydaje mi się żeby to od opony bo mam takie same i nie dzieje się nic. W najbliższą sobotę jadę troszkę dalej autostradą to bujnę się szybciej i oblukam jak jest u mnie.