Strona 1 z 1
ssanie
: wt kwie 01, 2008 23:07
autor: august500
witam mam maly problem.mam golfa 2 silnik 1.8RP. i takie pytanie czy niepoodlaczony przewod od filtra weglowego do zbiornika paliwa moze byc przyczyna tego ze silnik na benzynie chodzi na podwyzszonych obrotach. mysle ze na ssaniu.normalnie pracuje jak jest zimny. jak sie rozgrzeje to juz pracuje nierowno i gasnie po wcisnieciu gazu.ale na LPG dziala normalnie. dzieki za jakies porady
: czw kwie 03, 2008 10:11
autor: ppoll27
a sprawdzałeś niebieski czujnik temperatury - on odpowiada za załączanie ssania ...
a nie podłączony przewód lepiej przynajmniej zaślep ...
: czw kwie 03, 2008 14:58
autor: august500
a jak to jest z tym spalaniem par paliwa, czy ten silnik musi dostawac ta dawke oparow ze zbiornika? czy jak nie dostanie to nie bedzie dobrze pracowal?bo tam na wezu jest elektrozawor.ktory podaje te opary.
: pt kwie 04, 2008 12:47
autor: ppoll27
jest elektrozawor ktory wpuszcza te pary w dolot w okreslonych warunkach albo cyklicznie np: hamowanie silnikiem, wolne obroty na ciepło czy cos takiego ... w sumie możesz go spróbować odpiąć od kompa ...
: pt kwie 04, 2008 16:19
autor: Lipek81
Silnik nie musi dostawać oparów. Tu chodzi o coś innego - żeby opary ze zbiornika nie dostawały się do atmosfery (ochrona środowiska). Opary te są właśnie filtrowane przez filtr węglowy. Opary osiadają na filtrze węglowym, a czyste powietrze wylatuje z drugiej strony. Gdyby nie czyściło się tego filtra, z czasem straciłby on swoje właściwości filtrujące. Zrobiono więc sprytny mechanizm - podciśnienie z silnika zasysa powietrze, które przechodzi przez filtr w odwrotną stronę, porywając ze sobo opary z filtra i dalej są one spalane w silniku. Tym "czyszczeniem" filtra zajmuje się specjalny elektrozawór podający podciśnienei na filtr w odpowiednim momencie.