MK4 licznik skalowany logarytmicznie a równomiernie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
MK4 licznik skalowany logarytmicznie a równomiernie
Mam problem z prędkościomierzem w VW MK4, 2002r. 1,9TDI (6 biegów).
Problem polega na tym, iż obecnie dla przykładu jadąc ~130km/h licznik pokazuje 100km/h, gdyż mam licznik skalowany logarytmicznie.
Sprawdzałem z innymi samochodami oraz z GPS i rzeczywiście pokazuje prędkości nie od tego licznika - na środku jest różnica ~30km/h a czym większa prędkość tym różnica ta się zmniejsza.
W VW golfach wychodziły 2 liczniki (w zasadzie 3 ale ten 3 do 220km/h):
1. Skalowalny równomiernie (zdjęcie 'Skal_równom.jpg'): od 0 do 260 na środku ma 130km/h (wydaje mi się, że właśnie mam zamontowany czujnik do takiego licznika).
2. Skalowalny logarytmicznie (zdjęcie 'Skal_logarytm.jpg'): od 0 do 260 na środku ma 100km/h.
Czy problem leży po stronie czujnika?
W serwisie mówią tylko jaki powinien być zamontowany czujnik z nic nie pytają sie o rodzaj licznika
Problem polega na tym, iż obecnie dla przykładu jadąc ~130km/h licznik pokazuje 100km/h, gdyż mam licznik skalowany logarytmicznie.
Sprawdzałem z innymi samochodami oraz z GPS i rzeczywiście pokazuje prędkości nie od tego licznika - na środku jest różnica ~30km/h a czym większa prędkość tym różnica ta się zmniejsza.
W VW golfach wychodziły 2 liczniki (w zasadzie 3 ale ten 3 do 220km/h):
1. Skalowalny równomiernie (zdjęcie 'Skal_równom.jpg'): od 0 do 260 na środku ma 130km/h (wydaje mi się, że właśnie mam zamontowany czujnik do takiego licznika).
2. Skalowalny logarytmicznie (zdjęcie 'Skal_logarytm.jpg'): od 0 do 260 na środku ma 100km/h.
Czy problem leży po stronie czujnika?
W serwisie mówią tylko jaki powinien być zamontowany czujnik z nic nie pytają sie o rodzaj licznika
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Rzeczywiście 'greg' masz rację co do czujnika. Sprawdziłem w serwisie i seryjnie:
Zegary 1j0 920 826 c
Czujnik 1j0 919 149 a
a w rzeczywistości nie sprawdzałem.
Ale czy ten czujnik jest do zegarów skalowalnych logarytmicznie czy skalowanych równomiernie?
Jak sprawdzić jaki to licznik na podstawie numeru: 1j0 920 826 c?
Zegary 1j0 920 826 c
Czujnik 1j0 919 149 a
a w rzeczywistości nie sprawdzałem.
Ale czy ten czujnik jest do zegarów skalowalnych logarytmicznie czy skalowanych równomiernie?
Jak sprawdzić jaki to licznik na podstawie numeru: 1j0 920 826 c?
wg mnie logarytm. a to dlatego ze zegary z milach i zegary rytm. maja końcówkę CX
[ Dodano: Wto Kwi 01, 2008 12:23 pm ]
soorry lekka poprawa
[ Dodano: Wto Kwi 01, 2008 12:29 pm ]
porównując oba zegary - one mają taki sam układ prędkościomierza pomimo że jeden jest w milach
[ Dodano: Wto Kwi 01, 2008 12:23 pm ]
soorry lekka poprawa
[ Dodano: Wto Kwi 01, 2008 12:29 pm ]
porównując oba zegary - one mają taki sam układ prędkościomierza pomimo że jeden jest w milach
Ostatnio zmieniony wt kwie 01, 2008 12:24 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.
No to DU...
Myślałem, że ktoś założył ten nowy licznik i nie zmienił czujnika, a jeśli ten który mam (skalowany logarytmicznie) jest założony seryjnie to nie rozumiem czemu źle pokazuje? No chyba, że ktoś zmienił czujnik.
Napisałeś, że czujników prędkości jest 7, zatem który proponujesz do licznika skal. logarytmicznie?
Myślałem, że ktoś założył ten nowy licznik i nie zmienił czujnika, a jeśli ten który mam (skalowany logarytmicznie) jest założony seryjnie to nie rozumiem czemu źle pokazuje? No chyba, że ktoś zmienił czujnik.
Napisałeś, że czujników prędkości jest 7, zatem który proponujesz do licznika skal. logarytmicznie?
Jak juz bedziesz mial dostep do Vaga wejdz w:
[Select]
[17 - Instruments]
[Recode - 07]
Pojawi sie obrazek mniej wiecej jak na zdjeciu
Interesuje mnie software coding przepisz ten numerek i podaj mi. Dam ci wtedy odp czy licznik jest dobrze zaprogramowany.
Noo chyba ze pottrafisz sibie sam poradzic to tu masz wskazowke
http://de.openobd.org/vw/golf_1j.htm#19
Pozdrawiam
[Select]
[17 - Instruments]
[Recode - 07]
Pojawi sie obrazek mniej wiecej jak na zdjeciu
Interesuje mnie software coding przepisz ten numerek i podaj mi. Dam ci wtedy odp czy licznik jest dobrze zaprogramowany.
Noo chyba ze pottrafisz sibie sam poradzic to tu masz wskazowke
http://de.openobd.org/vw/golf_1j.htm#19
Pozdrawiam
Cyferke te o ktorej pisalem ci wczoraj.....Brylek pisze:Jaką cyferkę? W software coding?
A czy przekłamywał 20km/h przy prędkości ~130km/h a później różnica malała czy w całym zakresie prędkości?
Zrobilem wczoraj taki test ze zmienilem ustawienie mojego licznika.
Mam 1.6 a zmienilem na 1.4 przy 60 km/h przeklamywal ok 5mk/h... szybciej sie nie dalo bo bylem w miescie....
Dlatego smiem twierdzic ze ablo masz PODMIENIANY licznik lub tak jak pisalem ktos bawil sie ustawieniami.. No coz wystarczylo tylko jedna wartosc zmieni i juz pokazuje zle.
Pisales ze byles w ASO ale moze nikt tam nie wpadl na pomysl ze ustawienia moga byc nie takie....
Dlatego tak jak pislaem wejdz w te ustawienia o ktorych wczoraj pisalem i podaj wartosc jaka masz.. wtedy wszystko sie wyjasni
http://motors-leicester.co.uk
K.P.J. Motors
Unit 8-9 Jarvis Street
LE3 5BN
Leicester
e-mail: kpj.motors@wp.pl
Mobile: 07515651171
K.P.J. Motors
Unit 8-9 Jarvis Street
LE3 5BN
Leicester
e-mail: kpj.motors@wp.pl
Mobile: 07515651171
Wiem, wiem, że pisałeś ale nie myślałem, że zmiana 1 cyfry może tak wpłynąć na rzeczywiste pomiary - wszyscy sugerują wymianę czujnika, których podobno jest 7.
W sobotę postaram się sprawdzić u kolegi i napiszę jak 'cyfry sie mają'?
PS
Ciężko się przyzwyczaić do jazdy szczególnie po mieście jak licznik pokazuje tak mało
W sobotę postaram się sprawdzić u kolegi i napiszę jak 'cyfry sie mają'?
PS
Ciężko się przyzwyczaić do jazdy szczególnie po mieście jak licznik pokazuje tak mało
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 145 gości