Strona 1 z 1

Mały pożar pod maska

: pn mar 31, 2008 21:20
autor: CzapCzap
Witam. Wrocilem sobie z miasta, parkuje golfika na wstecznym biegu, do konca nawet nie zdazylem cofnac bo poczulem spalenizne. Z gasilem silnik i szybko pod maske. Smierdzialo ze hoho , z tylu silnika nawet lecial dymek ...... Balem sie odejsc od samochodu, stalem przy nim 20 min az ochlonie, polalem tez napoczatku woda tam z tylu.

I teraz , co to moglo byc , patrzylem z kolegami dosc dlugo. Zauwazylem cos czego wczesniej nie widzialem, dziure w oslonie od przegubu od ukladu kierowniczego.
Ale szczerze nie wiem czy to sie palilo , wydech nie jest blisko tego elementu.
Macie jakies sugestie, bo sie boje jezdzic.
Dojechalem do domu , ale nic juz nie czylem.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Aha nie dziwcie sie, moj golfik jest prawostronny.

: pn mar 31, 2008 21:28
autor: szsz01
Olej wyciekł na gorący wydech i stąd dym. Sam olej na szczęście słabo się pali.

: pn mar 31, 2008 21:39
autor: CzapCzap
Olej , kurcze zadnego wycieku nie widzialem , silnik trzymam w czystosci, sprawdze to.
Uszczelka pod pokrywa zaworow goetze we wrzesniu zalozylem.

: pn mar 31, 2008 23:01
autor: jhosef
Ja widzę że osłona kżyżaka kolumny kierowniczej spaliła Ci się od wydech. Wymień ją bo woda może dostawać się do maglownicy.

: pn mar 31, 2008 23:02
autor: Kisiel
CzapCzap pisze:polalem tez napoczatku woda tam z tylu.
woda sie na gasi silnika czy jego osprzetu, mogles zwarcie zrobic :)

: pn mar 31, 2008 23:11
autor: jhosef
woda sie na gasi silnika czy jego osprzetu, mogles zwarcie zrobic :)
Zwarcie jak zwarcie ale zimna woda na rozgrzany jazdą kolektor wydchowy moze spowodować nawet jego pęknięcie.

: pn mar 31, 2008 23:22
autor: CzapCzap
Ja widzę że osłona kżyżaka kolumny kierowniczej spaliła Ci się od wydech. Wymień ją bo woda może dostawać się do maglownicy.
A moze rzeczywiscie po 11 latach, siedzenia blisko kolektora nie wytrzymala :)
Obrazek
Trzeba odkrecic srube 21 ? i latwo wyjdzie ? czy jakis sciagacz trzeba ?. Rozumiem ze w ASO tylko tego szukac :), wezme numer z etki :)
Kisiel pisze:woda sie na gasi silnika czy jego osprzetu, mogles zwarcie zrobic :)
Wiem kolego , lalem na ta gume :), zreszta w tamtej sytuacji nie zalezalo mi nawet na kolektorze, balem sie ze zaraz auto sie zapali, za duzo filmikow sie naogladalem :)

: pn mar 31, 2008 23:36
autor: jhosef
CzapCzap pisze: Trzeba odkrecic srube 21 ? i latwo wyjdzie ? czy jakis sciagacz trzeba ?. Rozumiem ze w ASO tylko tego szukac :) , wezme numer z etki :)
Będziesz musiał z którejś strony zdjąć krzyżak albo od kolumny ablo przy maglownicy, raczej to obojętne. Ostatnio ją wymieniałem ale nie pamiętam czy kżyżak da się wyciągnąć z budy jak jest przykręcony do magla. Sciągacza nie potrzeba, po prostu trzeba odkręcić na krzyżaku przy frezie i ściągnąć. Wyciągnąć gumę i pomęczyć się z wciśnięciem w gródz nowej.

Co do dostępności. Nie widzę w ofercie intercarsu więc być moze tylko ASO.

: pn mar 31, 2008 23:42
autor: CzapCzap
Dzieki ,sam jutro sie przyjze i zobacze z ktorej strony to ugryzc

: wt kwie 01, 2008 11:04
autor: Lipek81
Mała wskazówka co do przykręcania krzyżaka - na frezie w maglownicy jest takie wyżłobienie, przez które przechodzi śruba zaciskająca przegub. Numer jest taki, że jak tego przegubu nie zaciśniesz do końca, to z początku wszystko będzie wyglądało ok, ale tak naprawdę, cała siła zamast przez frezy będzie przenoszona przez śrubę i te wyżłobienie. Z czasem to sie wyrobi (śruba się pokaleczy, wyżłobienie też) i będziesz miał siekawe efekty kręcąc kierownicą - dziwne trzeszczenia, przeskakiwania itp. Źle zaciśnięty przegub powoduje też uszkodzenie frezu w maglownicy.
Kiedyś warsztat wymieniał mi maglownice i właśnie nie dokręcił tej śruby, potem miałem właśnie takie problemy.

[ Dodano: Wto Kwi 01, 2008 11:05 ]
A sprawdź jeszcze, czy wydech masz szczelny w tych okolicach - tam spaliny są bardzo gorące i może od spalin się potopiło.

: wt kwie 01, 2008 23:30
autor: CzapCzap
Lipek81 , dzieki za cenne wskazowki. Dzis sprawdzilem ze zadnego wycieku nie ma.
A co do wymiany tego to nie wiem jak .... tam jest zero miejsca na jakies manewry, rak nie mozna wcisnac :blush:
Lipek81 pisze:A sprawdź jeszcze, czy wydech masz szczelny w tych okolicach - tam spaliny są bardzo gorące i może od spalin się potopiło.
Jutro sprawdze na zimnym silniku czy nie dmucha


W etce jest ta oslona LHD , dla lewostronnego golfa, moze ktos podac numer czesci dla prawostronnego ?