Strona 1 z 2

Silnik niedogrzany

: ndz mar 30, 2008 23:27
autor: leito1610
Witam wszystki forumowiczów mam problem ze swoim golfem a mianowicie jest niedogrzany temperatura dochodzi tylko do 70 stopni przy jezdzie w miescie czy to oznacza uszkodzony termostat czy ,,ten typ tak ma''??

: ndz mar 30, 2008 23:30
autor: To_mas
leito1610, wyciąg termaostat i sprawdź a najlepiej wymień na nowy na pewno mu to nie zaszkodzi :)

: ndz mar 30, 2008 23:46
autor: marecki_vitor
sprawdź oporność czujnika , na forum gdzieś jest schemat jakie oporu na jakich pinach i przy jakich temperaturach mają być , może po prostu źle ci czujnik pokazuje . A załącza się wentylator ??

: ndz mar 30, 2008 23:53
autor: yolmen
najlatwiej zeby srpawdzic czy czujnik dziala to stanac na parkingu i na jalowym podniesc obroty zeby sie zagrzewal jesli temperatura sie bedzie podnosic tzn ze czujnik dziala , no i sprawdz przy tych 70C czy dolny waz od chlodnicy jest cieply/goracy bo jak jest cieply tzn ze termostat otwarty i chyba zreguly w takich wypadkach silnik sie grzeje do 70C

: pn mar 31, 2008 05:05
autor: golfer_1984
Podepnę się pod ten temat. Mam to samo temperatura cieczy dochodzi do 70 stopni i dalej nie chce. Bardzo szybko leci ciepłe powietrze z nawiewów. Co może być przyczyną takiego wskazania?? Czujnik?? :grin:

: pn mar 31, 2008 09:48
autor: boro50
I ja mam to samo. Wczoraj stał chyba ze 20 min na jałowym i doszło tylko do tych 70*C. Później go przegoniłem ok 30 km do domu i też temp nie osiągnęła tych 90*C. Dolny wąż zimny, a termostat nowy Wahler'a (87*C). :panna:

: pn mar 31, 2008 10:17
autor: T.O.B.I.
boro50, ja mam u siebie identyczna sytuacje termostat nowy (gotowany w wodzie otwiera sie przy 90st) w aucie mam caly czas 75-80 st, na postoju normalnie 90 przy 95 wentylator sie wlancza i schladza, wiec czujnik sprawny, teraz pytanie do kolegow: co moze byc odpowiedzialne za niska temperature silnika przy sprawnym termostacie, czujniku temp. i sprawnych zegarach?

: pn mar 31, 2008 11:22
autor: yolmen
w zasadzie wiele nie mozna ... uklad napewno byl dobrze odpowietrzony ? sprawdzcie po uruchomieniu silnika czy na gornym wezu czuc przeplyw plynu bo wtedy mimo wszystko termostat do wymiany. podobno mozna trafic nawet na wadliwego wahlera od nowosci ... ja wymienialem kilka din temu w mk3 gtd tez bylo 70C i teraz jest ok :bajer:

: pn mar 31, 2008 13:42
autor: ppoll27
sprawdź czujnik temperatury - tylko ten od wskaźników (w mk2 są dwa osobne - jeden zegary, drugi ECU, w mk3 zazwyczaj są oba w jednej obudowie, nie wiem jak w mk1)
a jak będziesz pewny czujnika to termostat - tylko też sprawdzaj bo teraz badziewia sprzedają ... :bigok:

: pn mar 31, 2008 14:02
autor: T.O.B.I.
uklad sam sie odpowietrza, termostat zalozony poprawnie, testowane termostaty to wahler 87stC o orginal nowy (znaki VW i audi) tez na 87stC, sprobuje jeszcze zrobic test - termometr w zbiorniczek wyrownawczy i badanie dolnego werza od chlodnicy

: pn mar 31, 2008 17:04
autor: yolmen
ja bym mimo wszystko sprobowal odpowietrzyc ... a czuc na gornym wezu chlodnicy ze plyn leci ?

: pn mar 31, 2008 17:22
autor: T.O.B.I.
czuc lekko drgania od silnika i plynacy plyn, moim zdaniem jak by byl zapowietrzony uklad to grzal by sie bardziej (powyzej 90) i bomblowal w zbiorniczku

: pn mar 31, 2008 19:56
autor: golfer_1984
Dzisiaj zagrzałem auto do 78 stopni i włączył się wentylator.To dobrze czy źle?? Grzał się ok 40 minut na postoju :grrr:

: wt kwie 01, 2008 10:57
autor: ppoll27
golfer_1984 pisze:Dzisiaj zagrzałem auto do 78 stopni i włączył się wentylator.To dobrze czy źle?? Grzał się ok 40 minut na postoju :grrr:
to raczej na pewno nie było 78 stopni (chyba że mierzyłeś termometrem) - z tego co wiem to włącznik wentylatora jest na ok 97-105 stopni ...
jak masz jakieś badziewny/uszkodzony czujnik od wskaźników to ci może pokazywać 0 a będziesz miał 80 ... :grrr: