Silnik niedogrzany

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

leito1610
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: sob lip 08, 2006 19:31
Lokalizacja: Białystok

Silnik niedogrzany

Post autor: leito1610 » ndz mar 30, 2008 23:27

Witam wszystki forumowiczów mam problem ze swoim golfem a mianowicie jest niedogrzany temperatura dochodzi tylko do 70 stopni przy jezdzie w miescie czy to oznacza uszkodzony termostat czy ,,ten typ tak ma''??



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz mar 30, 2008 23:30

leito1610, wyciąg termaostat i sprawdź a najlepiej wymień na nowy na pewno mu to nie zaszkodzi :)



marecki_vitor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: marecki_vitor » ndz mar 30, 2008 23:46

sprawdź oporność czujnika , na forum gdzieś jest schemat jakie oporu na jakich pinach i przy jakich temperaturach mają być , może po prostu źle ci czujnik pokazuje . A załącza się wentylator ??



Awatar użytkownika
yolmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 09:19
Lokalizacja: Largo , Florida

Post autor: yolmen » ndz mar 30, 2008 23:53

najlatwiej zeby srpawdzic czy czujnik dziala to stanac na parkingu i na jalowym podniesc obroty zeby sie zagrzewal jesli temperatura sie bedzie podnosic tzn ze czujnik dziala , no i sprawdz przy tych 70C czy dolny waz od chlodnicy jest cieply/goracy bo jak jest cieply tzn ze termostat otwarty i chyba zreguly w takich wypadkach silnik sie grzeje do 70C



Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » pn mar 31, 2008 05:05

Podepnę się pod ten temat. Mam to samo temperatura cieczy dochodzi do 70 stopni i dalej nie chce. Bardzo szybko leci ciepłe powietrze z nawiewów. Co może być przyczyną takiego wskazania?? Czujnik?? :grin:



Awatar użytkownika
boro50
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 03, 2007 16:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: boro50 » pn mar 31, 2008 09:48

I ja mam to samo. Wczoraj stał chyba ze 20 min na jałowym i doszło tylko do tych 70*C. Później go przegoniłem ok 30 km do domu i też temp nie osiągnęła tych 90*C. Dolny wąż zimny, a termostat nowy Wahler'a (87*C). :panna:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn mar 31, 2008 10:17

boro50, ja mam u siebie identyczna sytuacje termostat nowy (gotowany w wodzie otwiera sie przy 90st) w aucie mam caly czas 75-80 st, na postoju normalnie 90 przy 95 wentylator sie wlancza i schladza, wiec czujnik sprawny, teraz pytanie do kolegow: co moze byc odpowiedzialne za niska temperature silnika przy sprawnym termostacie, czujniku temp. i sprawnych zegarach?


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
yolmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 09:19
Lokalizacja: Largo , Florida

Post autor: yolmen » pn mar 31, 2008 11:22

w zasadzie wiele nie mozna ... uklad napewno byl dobrze odpowietrzony ? sprawdzcie po uruchomieniu silnika czy na gornym wezu czuc przeplyw plynu bo wtedy mimo wszystko termostat do wymiany. podobno mozna trafic nawet na wadliwego wahlera od nowosci ... ja wymienialem kilka din temu w mk3 gtd tez bylo 70C i teraz jest ok :bajer:



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn mar 31, 2008 13:42

sprawdź czujnik temperatury - tylko ten od wskaźników (w mk2 są dwa osobne - jeden zegary, drugi ECU, w mk3 zazwyczaj są oba w jednej obudowie, nie wiem jak w mk1)
a jak będziesz pewny czujnika to termostat - tylko też sprawdzaj bo teraz badziewia sprzedają ... :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn mar 31, 2008 14:02

uklad sam sie odpowietrza, termostat zalozony poprawnie, testowane termostaty to wahler 87stC o orginal nowy (znaki VW i audi) tez na 87stC, sprobuje jeszcze zrobic test - termometr w zbiorniczek wyrownawczy i badanie dolnego werza od chlodnicy


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
yolmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 09:19
Lokalizacja: Largo , Florida

Post autor: yolmen » pn mar 31, 2008 17:04

ja bym mimo wszystko sprobowal odpowietrzyc ... a czuc na gornym wezu chlodnicy ze plyn leci ?



Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn mar 31, 2008 17:22

czuc lekko drgania od silnika i plynacy plyn, moim zdaniem jak by byl zapowietrzony uklad to grzal by sie bardziej (powyzej 90) i bomblowal w zbiorniczku


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » pn mar 31, 2008 19:56

Dzisiaj zagrzałem auto do 78 stopni i włączył się wentylator.To dobrze czy źle?? Grzał się ok 40 minut na postoju :grrr:



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt kwie 01, 2008 10:57

golfer_1984 pisze:Dzisiaj zagrzałem auto do 78 stopni i włączył się wentylator.To dobrze czy źle?? Grzał się ok 40 minut na postoju :grrr:
to raczej na pewno nie było 78 stopni (chyba że mierzyłeś termometrem) - z tego co wiem to włącznik wentylatora jest na ok 97-105 stopni ...
jak masz jakieś badziewny/uszkodzony czujnik od wskaźników to ci może pokazywać 0 a będziesz miał 80 ... :grrr:


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 316 gości