Hitm@n,
ewentualnie jak masz wprawe albo checi to mozesz wyciagnac przegub , wyjac kulki , koszczyczek i obejrzec dokladnie wszystko, czy nie ma wzerów, pekniec itd.
Jak zlapiesz za przegub to jakbys chciał nim zakrecic prawo, lewo to nie ma prawa miec minimalnego luzu. Wciskajac i wyciagajac to on musi pracowa, ale krecac nie ma prawa miec luzu. Mozesz miec rownie dobrze niedokrecone przeguby
taka nakretka posrodku felgi w dziurze:) no ale podejrzewam ze masz zakrecone, podobnie zreszta jak koła dokrecone
Co do przegubów wew to one bardzo rzadko nawalaja, je słychac przy hamowaniu silnikiem i przy naciskaniu gazu.
a najwazniejsza sprawa, to obejrzyj manzety, ( gumy na przegubach) czy nie sa sparciałe, popekane lub nie maja dziur, jezeli tak jest to mozesz byc na 90% pewny ze w srodku jest piach a co za tym idzie przegub do wymiany ( sa szanse , wyjac , wymyc benzyna, obejrzec dokladnie , nasmarowac porzadnie i moze jezcze posmiga)
,
sprawdz sworznie wachacza, one tez stukaja , ale głownie na nierownosciach kiedy zawieszenie pracuje.
moze byc tez wina drazków kierowniczych , to poczujesz ruszajac kierownica (szybko 5cm prawo i 5cm lewo, na postoju , i sprawzdaja czy nic nie stuka tak jakby na kierownicy .
czy to jest stukanie zalezne od predkosci ? czyli wmiare zwiekszania predkosci to stukanie jest bardziej slyszalne ? czy to stuka miarowo ? czy raz na jakis czas ?