Strona 1 z 1

Wysokie obroty...

: ndz mar 30, 2008 18:17
autor: zmooora
Witam,

dzisiaj po przejechaniu dosłownie 2km i powrocie do garażu silnik wszedł na wysokie obroty ok. 3 tyś. Działo się to na postoju. Po wyłączeniu silnika i odczekaniu chwili, pracował już równo i spokojnie na niskich obrotach. Sytuacja taka zdarzyła się już kiedyś ale wtedy nie zwróciłem na to uwagi. Co to może być ? Silnik to benzyna 1.6 z gazem.

I jeszcze jedno. Wszystkie światła samochodu tzn. mam na myśli oświetlenie wnętrza, tablicy rozdzielczej itp mrugają tzn świecą na przemian jaśniej i ciemniej. Co się dzieje ?

Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc,
zmora

: ndz mar 30, 2008 18:24
autor: barnaba
sprawdź silnik krokowy, może nawet nie trzeba będzie go wymieniać - u mnie wystarczyło wyczyścić

: ndz mar 30, 2008 18:39
autor: zmooora
A gdzie on jest / jak wygląda ? Jestem świeżym posiadaczem Golfa... Masz może jakieś zdjęcie ? Zauważyłem, że po zgaszeniu silnika, przez chwilę słychać pod maską jakieś bzyczenie, przez jakieś 2s. Słychać to przy otwartej masce. Czy to może być ten silniczek ?

: ndz mar 30, 2008 18:46
autor: barnaba
to może być krokowy, nie musi :) w MK3 znajdziesz go po otwarciu maski w lewym górnym rogu mniej więcej, jak to wygląda w dwójeczce - nie wiem...
poza tym może to być jeszcze: czujnik położenia przepustnicy albo lambda, ale tak sobie tylko gdybam... masz LPG - może jakieś "lewe" powietrze się dostaje??

niestety trzeba trochę pokombinować - dzieje się tak samo na LPG i na PB??

: ndz mar 30, 2008 18:51
autor: Jacenty80
W mkII 1.6 nie było krokowców. Wszystkie 1.6 były gaźnikowe. Jeżeli masz 1.6PN, to on ma bardzo fajny:) gaźnik Pierburg 2EE. Po prawej stronie jak spojrzysz pod maske jest taka biała grucha przy gaźniku. To nastawnik przepustnicy. Ten element to bolączka tych gaxników. Ale powtarzam... jeżeli masz 1.6PN.

: ndz mar 30, 2008 19:05
autor: zmooora
Jest to samo na LPG i PB. A co to znaczy 1.6PN ?

: ndz mar 30, 2008 19:43
autor: Cypis876
Koledzy pmózcie co może być przyczyną zacinania się linki gazu w Golfie 2 1.6. Kiedy wiadłem dałem lekko gazu linka ona w pewnym momecie się zacieła w połeowie a auto zaczeło się odcinać co może byc powodem tego że linka nie powraca

: ndz mar 30, 2008 20:51
autor: Jacenty80
PN to oznaczenie silnika. Zobacz w bagażniku na naklejce jakie masz oznaczenie. Będziesz miał PN lub RF. Jeżeli naklejki nie znajdziesz, to zobacz pod maską jaki masz gaźnik. Jeżeli dochodzi do niego kilka wtyk elektrycznych i jest ta biała grucha, to masz PN:).

: pn mar 31, 2008 13:47
autor: ppoll27
jeśli masz 2ee to na 99% masz nieszczelny lub zsunął ci się jeden z przewodów podciśnienia wychodzących z podstawy gaźnika - jak odkręcisz obudowę filtra powietrza to będziesz widział - są - dwa jeden do nastawnika przepustnicy (grucha po prawej stronie - reguluje gaz na wolnych obrotach) a drugi idzie zdajsie do obudowy filtra powietrza, koniecznie sprawdź oba - uważaj jeśli któryś jest w oplocie - bo może być pęknięty pod oplotem - na początku tylko wiesza obroty - ale jak złapie porządną dziurę to nie ruszysz z miejsca :bigok:
światłą migają powiadasz - to weź woltomierz i sprawdź napięcie na zaciskach akumulatora na załączonym silniku - powinno być 13,9 - 14,1 V niezależnie od: włączonych/wyłączonych świateł i obrotów - jeśli jest inaczej to szczotki/regulator napięcia do wymiany ... :bigok: