Swap z 1.8

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kutwica
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob mar 15, 2008 19:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Swap z 1.8

Post autor: kutwica » sob mar 29, 2008 18:11

Witam mam golfa 1.8 monowtrysk silnik bieze dosc sporo oleju i chciałbym go wymienic,chciałbym zamontowac moze mniejszy silnik bo ten mi duzo palił gazu na który silnik ewentualnie byloby najłatwiej zamienic na 1.6 czy na 1.3, prosze o porade.
pozdro:)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob mar 29, 2008 18:37

co to znaczy dużo, różnice spalania w tych silnikach są na tyle niewielkie, że nie warto zakładać mniejszego. Poza tym tylko 1,8 był na motowtrysku, więc szukaj takiego samego i odpadnie masa pracy z modyfikacją elektryki i przeróbkami osprzętu..


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
tursky
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 305
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 09:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: tursky » sob mar 29, 2008 18:42

dokladnie tak jak mowi Pawel Marek. Koszty ktore poniesiesz przy zmianie silnika na mnieszy np na 1,6 wystarcza ci na rok jazdy na starym silniku. Nie chcial bym cie straszyc ale przejscie na gaznikowca np kochanego PN'a to mysle ze nie najleszy pomysl. Trzymaj sie postepu czyli wtrysku.Radze nie kombinowac...pozdavwiam!


Szukasz idealnej kobiety??...wez piwo i idz do garażu ;)

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » sob mar 29, 2008 18:55

Koledzy mają rację. Nie lic z na to że silnik 1,6 będzie ekonomiczniejszy od 1,8 na mono. A zmiana na 1,3 wiąże się ze mnianą całej jednośtki napędowej i dużo większymi kosztami. A przy spalaniu 1,3 oszczędzać na to będziesz długo. Nie twierdzę że 1,3 jest paliwożerny ale koszty minimum 1000-1200 t zet (wielopunk) za samą jednostkę napędową długo będą się zwracać. Do tego dochodza zmiany licznika i innych pierduł oraz koszt dostosowania ew instalacji LPG. Lepiej sprawdz dlaczego skąd zawyżone spalanie w Twoim silniku. On powinien palić niewiele więcej niż 1,6.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob mar 29, 2008 19:19

kutwica, zastanów sie dobrze co chcesz zrobić !! Kup takiego jak miałeś i wszystko poprzekładać to będzie pestka !!
jak kupisz coś innego zawsze coś nie edize pasowac coś będzie trzeba przerabiać orabiac itd !! jak jesteś kipeski w tych sprawach to sie zgubisz albo koszta Cie zjedzą !! wierz mi :)

Co do spalania 1.8 palip prawie tyle co 1.6 a różnica z jazdy duza !!
1.3 tez taki oszczędny nie jest !!a w rasie nim tez nie zasalejesz :)

jak chcesz ekonomie to wkładaj diesla !! ale tam to 3a w temacie siedzieć by ogarnąć elektryke itd osprzęt inny itp itd :) da sie to zrobić ale wypadało by mieć 2 auta z między którym,i wymieniasz silniki :)



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob mar 29, 2008 19:19

twój R powinien palić 8,5 w mieście 12 w trasie to że dużo pali to nie znaczy żeby odrazu go wymieniać może wystarczy tylo czujnik wymienić bo zle działa , najlepiej podjechać na kompter koszt 20 zł , może sona padła? i dlatego masz takie spalanie albo żle wyregulowany gaz przyczyn może być wiele , jaki mas zprzebieg bolida.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » sob mar 29, 2008 20:42

Jeżeli się uprzesz na 1.6 to wkladaj PN. Ma juz w kolektorze sondę lambda i kolektor dolotowy też podejdzie tylko gume do wtrysku musisz założyć. Z elektryki nic nie będziesz musiał przerabiać... Ale ja na Twoim miejscu zostałbym przy 1.8:).



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » sob mar 29, 2008 21:25

Jacenty80 pisze:Jeżeli się uprzesz na 1.6 to wkladaj PN. Ma juz w kolektorze sondę lambda i kolektor dolotowy też podejdzie tylko gume do wtrysku musisz założyć. Z elektryki nic nie będziesz musiał przerabiać... Ale ja na Twoim miejscu zostałbym przy 1.8:).
Tylko wymiana na 1,6 jest totalnie bez sensu. Oszczędności żadne, a w PN gaźnik nie jest zbyt szczęśliwy. Dodatkowo jescze zmiany w dowodzie wprowadzać.



qbap
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: ndz wrz 16, 2007 21:31
Lokalizacja: Ciechocinek

Post autor: qbap » sob mar 29, 2008 23:10

RP-ek to najleprzy silnik jaki w mk2 był (takie jest moje zdanie)
A co do palenia oleju nic nie napisałes... może poprostu wystarczy wymienic uszczelniacze za nie wiecej jak 50 zł ? po co odrazu silnik wymieniac :0 spalanie jak koledzy już napisali nie będzie opłacalnie niższe przy słabszym silniku. Może da sie jeszcze cos podregulowac ... pzdr.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob mar 29, 2008 23:53

qbap pisze:RP-ek to najleprzy silnik jaki w mk2 był
100% racji wytrzymują po 500 tys bez remontu i są ekonomiczne 6.5 i 10 w miescie


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Jacenty80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 231
Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
Kontakt:

Post autor: Jacenty80 » ndz mar 30, 2008 00:09

jhosef, gaźnik wywaliłby, założył gumę pod wtrysk i wtrysk, który ma w RPeku zostałby... ale osobiście nie robiłbym tego tylko został przy 1.8. Tak tylko teoretycznie napisałem, że bez żadnych przeróbek jest to możliwe aby włożyc 1.6PN zamiast 18RP...

[ Dodano: Sob Mar 29, 2008 11:10 pm ]
Ja u siebie mam założony wtrysk od RP i pali ok. 8 w mieście i 6-6.5 na trasie (prędkość do 120km/h).



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » ndz mar 30, 2008 00:52

panowie ,wartosci rzędu 8,5-9 ltrów na mięscie mam w 1,6 RF ,gaxnik mniej kłopotliwy poza tym tanio mozna webera zalożyc koszt z materialem kryzy (przejściówki) to 80zł,w tym 50zł gaźnik by FSO1500.
Niektórzy też wkładaja tu mono wtrysk ,(co się da w tym kraju?)inna sprawa ,że 1,8 w mk2 też były na gaźniku (GU/RH) lecz zgadzam się z kolegami,że mimo wszystko zostań przy RP lub jeśli chcesz wymienic to na to samo,lub chociaż dół silnika od GU/RH bo to jest to samo (srednica i skok tłoka).........ewentualnie podjedż do dobrego gazownika może trzeba wymienic filtr gazu ,może parownik szwankuje lub zwykła regulacja pomoże?


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

kutwica
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: sob mar 15, 2008 19:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: kutwica » ndz mar 30, 2008 02:33

może rzeczywiscie zostane przy moim 1.8 ale chyba wymiany itak wymaga ma przejechane 290 tys,niedawnoi go kupilem i w dwa tygodnie zjadl mi duzo oleju a wiekszych wyciekow niewidac troche na misce olejowej i gdzies w okolicach paska rozrzadu,wiec pewnie juz przepala olej a wy co otym sdzicie??Dzieki wielkie za rade

[ Dodano: 30 Mar 2008 01:35 ]
jeszcze mam pytanie mowiliscie otym ze mogl pasc czujnik i dlatego duzo pali o jaki czujnik chodzi?,ja mam lpg gdzie na wezu doprowadzajacym gaz do wtrysku jest sruba a nie silniczek krokowy,

[ Dodano: 30 Mar 2008 01:39 ]
jeszcze mam takie pytanie poniewaz wymienilem w nim ostatnio czujnik temperatury ktory steruje wtryskiem poniewaz stary jak wyciagnalem byl pekniety od spodu znajomy mi powiedzial ze silnik mogl byc przegrzany i dlatego byl pekniety czujnik czy to moze byc prawda??



Awatar użytkownika
krzysio1985
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
Kontakt:

Post autor: krzysio1985 » ndz mar 30, 2008 04:46

PanoVWie, dajcie narazie na luz z paliwem.najpierw zajmijmy sie olejem.moze faktycznie silnczek dostal troche ciepla i mu sie troche zepsulo.pytanie zasadnicze:ile konkretnie zjadl Ci tego oleju???jak jedziesz to widzisz cos na czarno w lusterku??mierzyles mu cisnienie sprezania??290 tys km to nie jest duzo na ten silnik wiec moze ktos"pojezdzil do tylu"??zmierz mu cisnienie, zrob probe olejowa i bedziemy(moze)wiedzieli na czym stoimy...jesli wyjdzie za male to pierscienie out(co podejrzewam).powiem tak...kupisz silnik i MOZE byc gorszym stanie!!!poza tym podlaczam sie do b.dobrej opinii krazacej o RPkach.powaznie,poza szczegolami sa bezawaryjne.pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 310 gości