Swap z 1.8
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Swap z 1.8
Witam mam golfa 1.8 monowtrysk silnik bieze dosc sporo oleju i chciałbym go wymienic,chciałbym zamontowac moze mniejszy silnik bo ten mi duzo palił gazu na który silnik ewentualnie byloby najłatwiej zamienic na 1.6 czy na 1.3, prosze o porade.
pozdro:)
pozdro:)
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
co to znaczy dużo, różnice spalania w tych silnikach są na tyle niewielkie, że nie warto zakładać mniejszego. Poza tym tylko 1,8 był na motowtrysku, więc szukaj takiego samego i odpadnie masa pracy z modyfikacją elektryki i przeróbkami osprzętu..
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
dokladnie tak jak mowi Pawel Marek. Koszty ktore poniesiesz przy zmianie silnika na mnieszy np na 1,6 wystarcza ci na rok jazdy na starym silniku. Nie chcial bym cie straszyc ale przejscie na gaznikowca np kochanego PN'a to mysle ze nie najleszy pomysl. Trzymaj sie postepu czyli wtrysku.Radze nie kombinowac...pozdavwiam!
Szukasz idealnej kobiety??...wez piwo i idz do garażu ;)
Koledzy mają rację. Nie lic z na to że silnik 1,6 będzie ekonomiczniejszy od 1,8 na mono. A zmiana na 1,3 wiąże się ze mnianą całej jednośtki napędowej i dużo większymi kosztami. A przy spalaniu 1,3 oszczędzać na to będziesz długo. Nie twierdzę że 1,3 jest paliwożerny ale koszty minimum 1000-1200 t zet (wielopunk) za samą jednostkę napędową długo będą się zwracać. Do tego dochodza zmiany licznika i innych pierduł oraz koszt dostosowania ew instalacji LPG. Lepiej sprawdz dlaczego skąd zawyżone spalanie w Twoim silniku. On powinien palić niewiele więcej niż 1,6.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
kutwica, zastanów sie dobrze co chcesz zrobić !! Kup takiego jak miałeś i wszystko poprzekładać to będzie pestka !!
jak kupisz coś innego zawsze coś nie edize pasowac coś będzie trzeba przerabiać orabiac itd !! jak jesteś kipeski w tych sprawach to sie zgubisz albo koszta Cie zjedzą !! wierz mi
Co do spalania 1.8 palip prawie tyle co 1.6 a różnica z jazdy duza !!
1.3 tez taki oszczędny nie jest !!a w rasie nim tez nie zasalejesz
jak chcesz ekonomie to wkładaj diesla !! ale tam to 3a w temacie siedzieć by ogarnąć elektryke itd osprzęt inny itp itd
da sie to zrobić ale wypadało by mieć 2 auta z między którym,i wymieniasz silniki 
jak kupisz coś innego zawsze coś nie edize pasowac coś będzie trzeba przerabiać orabiac itd !! jak jesteś kipeski w tych sprawach to sie zgubisz albo koszta Cie zjedzą !! wierz mi

Co do spalania 1.8 palip prawie tyle co 1.6 a różnica z jazdy duza !!
1.3 tez taki oszczędny nie jest !!a w rasie nim tez nie zasalejesz

jak chcesz ekonomie to wkładaj diesla !! ale tam to 3a w temacie siedzieć by ogarnąć elektryke itd osprzęt inny itp itd


- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
twój R powinien palić 8,5 w mieście 12 w trasie to że dużo pali to nie znaczy żeby odrazu go wymieniać może wystarczy tylo czujnik wymienić bo zle działa , najlepiej podjechać na kompter koszt 20 zł , może sona padła? i dlatego masz takie spalanie albo żle wyregulowany gaz przyczyn może być wiele , jaki mas zprzebieg bolida.
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Tylko wymiana na 1,6 jest totalnie bez sensu. Oszczędności żadne, a w PN gaźnik nie jest zbyt szczęśliwy. Dodatkowo jescze zmiany w dowodzie wprowadzać.Jacenty80 pisze:Jeżeli się uprzesz na 1.6 to wkladaj PN. Ma juz w kolektorze sondę lambda i kolektor dolotowy też podejdzie tylko gume do wtrysku musisz założyć. Z elektryki nic nie będziesz musiał przerabiać... Ale ja na Twoim miejscu zostałbym przy 1.8:).
RP-ek to najleprzy silnik jaki w mk2 był (takie jest moje zdanie)
A co do palenia oleju nic nie napisałes... może poprostu wystarczy wymienic uszczelniacze za nie wiecej jak 50 zł ? po co odrazu silnik wymieniac :0 spalanie jak koledzy już napisali nie będzie opłacalnie niższe przy słabszym silniku. Może da sie jeszcze cos podregulowac ... pzdr.
A co do palenia oleju nic nie napisałes... może poprostu wystarczy wymienic uszczelniacze za nie wiecej jak 50 zł ? po co odrazu silnik wymieniac :0 spalanie jak koledzy już napisali nie będzie opłacalnie niższe przy słabszym silniku. Może da sie jeszcze cos podregulowac ... pzdr.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
100% racji wytrzymują po 500 tys bez remontu i są ekonomiczne 6.5 i 10 w miescieqbap pisze:RP-ek to najleprzy silnik jaki w mk2 był
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Ma gadane
- Posty: 231
- Rejestracja: śr lis 24, 2004 22:08
- Lokalizacja: Wrocław/Sulechów
- Kontakt:
jhosef, gaźnik wywaliłby, założył gumę pod wtrysk i wtrysk, który ma w RPeku zostałby... ale osobiście nie robiłbym tego tylko został przy 1.8. Tak tylko teoretycznie napisałem, że bez żadnych przeróbek jest to możliwe aby włożyc 1.6PN zamiast 18RP...
[ Dodano: Sob Mar 29, 2008 11:10 pm ]
Ja u siebie mam założony wtrysk od RP i pali ok. 8 w mieście i 6-6.5 na trasie (prędkość do 120km/h).
[ Dodano: Sob Mar 29, 2008 11:10 pm ]
Ja u siebie mam założony wtrysk od RP i pali ok. 8 w mieście i 6-6.5 na trasie (prędkość do 120km/h).
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
panowie ,wartosci rzędu 8,5-9 ltrów na mięscie mam w 1,6 RF ,gaxnik mniej kłopotliwy poza tym tanio mozna webera zalożyc koszt z materialem kryzy (przejściówki) to 80zł,w tym 50zł gaźnik by FSO1500.
Niektórzy też wkładaja tu mono wtrysk ,(co się da w tym kraju?)inna sprawa ,że 1,8 w mk2 też były na gaźniku (GU/RH) lecz zgadzam się z kolegami,że mimo wszystko zostań przy RP lub jeśli chcesz wymienic to na to samo,lub chociaż dół silnika od GU/RH bo to jest to samo (srednica i skok tłoka).........ewentualnie podjedż do dobrego gazownika może trzeba wymienic filtr gazu ,może parownik szwankuje lub zwykła regulacja pomoże?
Niektórzy też wkładaja tu mono wtrysk ,(co się da w tym kraju?)inna sprawa ,że 1,8 w mk2 też były na gaźniku (GU/RH) lecz zgadzam się z kolegami,że mimo wszystko zostań przy RP lub jeśli chcesz wymienic to na to samo,lub chociaż dół silnika od GU/RH bo to jest to samo (srednica i skok tłoka).........ewentualnie podjedż do dobrego gazownika może trzeba wymienic filtr gazu ,może parownik szwankuje lub zwykła regulacja pomoże?
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
może rzeczywiscie zostane przy moim 1.8 ale chyba wymiany itak wymaga ma przejechane 290 tys,niedawnoi go kupilem i w dwa tygodnie zjadl mi duzo oleju a wiekszych wyciekow niewidac troche na misce olejowej i gdzies w okolicach paska rozrzadu,wiec pewnie juz przepala olej a wy co otym sdzicie??Dzieki wielkie za rade
[ Dodano: 30 Mar 2008 01:35 ]
jeszcze mam pytanie mowiliscie otym ze mogl pasc czujnik i dlatego duzo pali o jaki czujnik chodzi?,ja mam lpg gdzie na wezu doprowadzajacym gaz do wtrysku jest sruba a nie silniczek krokowy,
[ Dodano: 30 Mar 2008 01:39 ]
jeszcze mam takie pytanie poniewaz wymienilem w nim ostatnio czujnik temperatury ktory steruje wtryskiem poniewaz stary jak wyciagnalem byl pekniety od spodu znajomy mi powiedzial ze silnik mogl byc przegrzany i dlatego byl pekniety czujnik czy to moze byc prawda??
[ Dodano: 30 Mar 2008 01:35 ]
jeszcze mam pytanie mowiliscie otym ze mogl pasc czujnik i dlatego duzo pali o jaki czujnik chodzi?,ja mam lpg gdzie na wezu doprowadzajacym gaz do wtrysku jest sruba a nie silniczek krokowy,
[ Dodano: 30 Mar 2008 01:39 ]
jeszcze mam takie pytanie poniewaz wymienilem w nim ostatnio czujnik temperatury ktory steruje wtryskiem poniewaz stary jak wyciagnalem byl pekniety od spodu znajomy mi powiedzial ze silnik mogl byc przegrzany i dlatego byl pekniety czujnik czy to moze byc prawda??
- krzysio1985
- Ma gadane
- Posty: 202
- Rejestracja: czw lis 15, 2007 23:40
- Lokalizacja: Kielce/Włoszczowa
- Kontakt:
PanoVWie, dajcie narazie na luz z paliwem.najpierw zajmijmy sie olejem.moze faktycznie silnczek dostal troche ciepla i mu sie troche zepsulo.pytanie zasadnicze:ile konkretnie zjadl Ci tego oleju???jak jedziesz to widzisz cos na czarno w lusterku??mierzyles mu cisnienie sprezania??290 tys km to nie jest duzo na ten silnik wiec moze ktos"pojezdzil do tylu"??zmierz mu cisnienie, zrob probe olejowa i bedziemy(moze)wiedzieli na czym stoimy...jesli wyjdzie za male to pierscienie out(co podejrzewam).powiem tak...kupisz silnik i MOZE byc gorszym stanie!!!poza tym podlaczam sie do b.dobrej opinii krazacej o RPkach.powaznie,poza szczegolami sa bezawaryjne.pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości