Strona 1 z 1

Jak wylaczyc czujnik spadku napięcia

: sob cze 04, 2005 18:21
autor: myken2003
Witam.
Mam pytanie. Jak wyłączyć czujnik spadku napięcia w mk 3, 1,8 ABS

: sob cze 04, 2005 20:30
autor: wojteks
jaki czujnik, do czego on jest.

jeżeli czujnik alarmu to do plusa np. bezpiecznika od oświetlenia wnętrza i masy

: pt mar 07, 2008 10:28
autor: neri
No właśnie szukam odpowiedzi na forum odnośnie czujnika spadku napięcia, gdzie on się znajduje i jak go wyłączyć?

: pt mar 07, 2008 15:05
autor: wojteks
No właśnie szukam odpowiedzi na forum odnośnie czujnika spadku napięcia, gdzie on się znajduje i jak go wyłączyć?
ale co ten czujnik robi??? jeżeli jest wbudowany w alarm to może można go wyłączyć w opcjach alarmu, zależy od konkretnego alarmu.

: pt mar 07, 2008 15:43
autor: T.O.B.I.
nie ma takiego czujnika, opisz jakie masz dolegliwosci, podejrzewam ze ciezko uruchomic auto, rozrusznik sie zacina, resetuja zegary?

: pt mar 07, 2008 21:53
autor: neri
nie mam w instrukcji montazu alarmu zalecane wylączenie czujnika spadku napiecia aby nie wywolywal alarmu
Oczywiście w instrukcji mk3 w ktorej dolaczono mi ja do alarmu, no ale jezeli dotyczy to alarmu a mk3 tego nie posiada to dzieki za porade nie bylem pewien o jaki czujnik chodzi widocznie moj alarm nie posiada tego czujnika bo w instrukcji montazu nic o nim nie wspomniano

: pt mar 07, 2008 22:03
autor: Paweł Marek
ależ to nie jest osobny czujnik, tylko większość alarmów posiada taką opcję, że po nagłym spadku napięcia uruchamia blokadę. Napisz jaki alarm może coś ustalimy.

[ Dodano: Pią Mar 07, 2008 9:04 pm ]
w sumie samemu mnie to parę razy zgnębiło bo nie pozwoli zapalić auta na bardzo słabym aku, mimo ze jeszcze rozrusznik zakręca silnikiem.

: pt mar 07, 2008 22:05
autor: wojteks
czujnik spadku napięcia jest często wbudowany w alarm i jedną z opcji programowania alarmu może być jego deaktywacja ale skoro nic w instrukcji nie pisze to pewnie go nie ma.

[ Dodano: 7 Marzec 2008, 21:12 ]
w sumie samemu mnie to parę razy zgnębiło bo nie pozwoli zapalić auta na bardzo słabym aku, mimo ze jeszcze rozrusznik zakręca silnikiem.
też mi się tak stało ale problemem był/jest przekaźnik obwodu immobilisera (blokady zapłonu wbudowanej w alarm) który jak ma za niskie napięcie to odcina zapłon/rozrusznik.

czujnik spadku napięcia ma za zadanie uruchomić alarm jak napięcie szybko spadnie ale jak alarm jest uzbrojony (w trybie czuwania)

: pt mar 07, 2008 22:20
autor: Paweł Marek
nie winien jest przekaźnik, tylko jego sterowanie z alarmu. Spadek napięcia powoduje uzbroijenie i zadziałanie alarmu i tym samym zadziałanie blokady (czyli tego przekaźnika) wtedy rownież, gdy alrm jest nieuzbrojony. Podaję przykład. Masz rozładowany aku. Otwierasz samochód z pilota, wsiadasz, włączasz zapłon, wszystko działa, kontrolki się palą, dioda alarmu jest zgaszona (zależy jaki alarm może migać inaczej jak przy uzbrojonym). Teraz probujesz zapalić, w tym momencie syrena się uruchamia, blokada zadziała i adios. Możesz podładować aku lub odłączyć blokadę lub wprowadzić alrm w tryb serwisowy. Tak to mniej więcej wygląda, oczywiście różne alarmy są, różne mają opcję. Ale jeśli stoimy na mrozie pod chmurką albo aku już nie jest świeżutki tolepiej tą funkcję w miaręmożliwości odłączyć coby stresu sobie nie robić.

: pt mar 07, 2008 22:55
autor: wojteks
Paweł Marek pisze:Ale jeśli stoimy na mrozie pod chmurką albo aku już nie jest świeżutki tolepiej tą funkcję w miaręmożliwości odłączyć coby stresu sobie nie robić.
z tym się w zupełności zgadzam, a co do zadziałania alarmu też nie będę oponował.

: pt mar 07, 2008 23:02
autor: Paweł Marek
w każdym razie autor tematu się już nim nie interesuje, więc co my się tu będziemy wysilać

: pt mar 07, 2008 23:04
autor: wojteks
pasowałoby ten temat zamknąć, szkoda czasu.

: pt mar 07, 2008 23:08
autor: Paweł Marek
wojteks pisze:pasowałoby ten temat zamknąć, szkoda czasu.
i to też niniejszym czynię