Strona 1 z 1

Silniczek krokowy - gdzie go szukać?

: sob mar 29, 2008 15:16
autor: VWjeździec
witajcie,
przekopałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi na falujące obroty w VW - doczytałem że to sprawa najprawdopodobniej silniczka krokowego.
Czy faktycznie warto go czyścić?
Jakie są szanse na uszkodzenie silniczka podczas tego zabiegu?

No i będę wdzięczny za wskazane go na poniższej fotce :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

: sob mar 29, 2008 16:27
autor: KONDZIO222
Podaj oznaczenie jaki to typ silnika np.PF,PB itd. To zpewnością ułatwi sprawę w zlokalizowaniu ślniczka krokowego jeśli faktycznie on się znajduje w twoim silniku.

: sob mar 29, 2008 18:05
autor: VWjeździec
KONDZIO pisze:Podaj oznaczenie jaki to typ silnika np.PF,PB itd. To zpewnością ułatwi sprawę w zlokalizowaniu ślniczka krokowego jeśli faktycznie on się znajduje w twoim silniku.
już piszę.
silnik: PN
rok prod: 1991
poj: 1595
Gilf 1.6 GL

: sob mar 29, 2008 18:14
autor: Sieergiej
Po prawej stronie od gaznika, ponizej linki gazu jest regulator polozenia przepustnicy czyli ten Twoj silniczek krokowy :P

: sob mar 29, 2008 19:04
autor: VWjeździec
dzięki za szybkie info - jutro postaram się w tym pogrzebać.
czy szczególnie na coś uważać? no i jak najłatwiej do niego się dobrać?

: sob mar 29, 2008 21:22
autor: Sieergiej
Nie wiem za bardzo czy trzeba sciagac caly gaznik czy nie bo tego nie rozbieralem.
Wg ksiazki przyczyn nierownomiernej pracy silnika moze byc duzo.
Jak cos to moge ci podeslac info o tym gazniku jak sprawdzic itp, tylko daj maila

: pn mar 31, 2008 14:04
autor: ppoll27
nie ruszaj tego lepiej BO TO WCALE NIE JEST SILNICZEK KROKOWY !
jaki masz problem z tym gaźnikiem - napisz to postaram się pomóc
w tym silniku silnik krokowy jest gdzie indziej = z drugiej strony gaźnika i steruje dopływem powietrza do pierwszej gardzieli gaźnika - i to powinneś wyczyścić - odkręcasz obudowę filtra powietrza i czyścisz dopóki klapką nie będzie miała żadnych oporów ruchu ...
ta "grucha" co steruje przepustnicą to nastawnik przepustnicy - odpowiada za regulacją wolnych obrotów - teoretycznie nierozbieralny praktycznie nie ma go co ruszać jak sie nie ma pewności że nawalił !
chcesz wiedzieć więcej zanim "zepsujesz" ? napisz maila na PW to ci podeślę info o 2ee :bigok:

: pn mar 31, 2008 16:15
autor: Sieergiej
ppoll27, co sadzisz o patencie z denaturatem na te falujace obroty?

: wt kwie 01, 2008 11:04
autor: ppoll27
Sieergiej pisze:ppoll27, co sadzisz o patencie z denaturatem na te falujace obroty?
falujące - w którym momencie ? na ciepło w granicach większych niż +/-50 obr/min ? czy po zapaleniu na zimno ? z mojego doświadczenia dykta pomaga bardziej na gaśnięcie po wysprzęgleniu np. przy dojeździe do skrzyżowania ... zobacz czy falowanie jest spowodowane nastawnikiem przepustnicy jeśli nie to zdejmij obudowę filtra i zobacz zachowanie przesłony powietrza (płynność jej ruchu itp) ... poza tym sprawdź rurki od podciśnień - szczególnie dwie wychodzące z dolnej części gaźnika poniżej przepustnicy - mogą być spękane itp ... :bigok:

: wt kwie 01, 2008 14:43
autor: Jacenty80
Dykta nie-dykta najlepszym sposobem na udrożnienia kanałów jest rozebranie gaźnika i porządne czyszczenie... Przerabiałem u siebie i dopiero po rozkręceniu widac ile w nim syfu się nazbierało po kilku latach.