Strona 1 z 2

Podczas jazdy zapala się dioda od oleju i słyszę...

: sob mar 29, 2008 09:57
autor: jazdownica
Dzien dobry,
Mechanik wymienial mi uszczelke pod zaworami. Wczoraj jechalem i podczas jazdy zapalila sie
dioda od oleju i slyszalem dziwny dzwiek jakby zwarcie gdies na przewodach, byc moze jest to jakis dzwiek ostrzegawczy. Prosze napisac o co chodzi.
Później na zimniejszym silniku zrobilem 10km i juz mi sie to nie zdarzylo.

Wszystkim którzy pomoga z gory bardzo dziekuję.

1,3 wt. 1990r. silnik NZ

: sob mar 29, 2008 20:44
autor: horacjuszz
hmm ja w moim mk 3 tak miałem nagle sie zapaliła i zaczęła chodzić co sie okazało kabel wchodzący na czujnik miał luz po prostu sie złamał i raz po raz zwierał a raz nie i wtedy wył czujnik. Weź dokładnie sprawdź przewody czy gdzieś sie nie przetarł lub może czujnik masz walnięty spróbuj odczepić przewód i przejedź sie jak będzie cisza to czujnik pewnie dobry a zwarcie masz jak będzie wył to prawidłowo znaczy jak będzie sie świecić. Skoro słyszałeś jakieś odgłosy to raczej przyczyną będzie co inne a jakie to odgłosy z silnika? sprecyzuj

: sob mar 29, 2008 21:14
autor: jazdownica
mógłbys jeszcze raz powoli mi to wytlumaczyc, bo zawarles bardzo duzo informacji za co dzi dzikuje ale bardzo chaotycznie.
ja mialem tak 2 razy w zyciu w przerwie 1 minutowej. podczas jazdy nagle zapalila mi sie dioda oleju na tablicy i uslyszalem dzwiwk jakby zwarcie. oleju mam w silniku.
powiedz o jaki ci czujnik chodzi o gdzie on sie znajduje ewentualnie jak wyglada. dzieki bardzo

: ndz mar 30, 2008 14:27
autor: stonefree
Patrząc od strony chłodnicy - z tyłu głowicy masz 2 czujniki ciśnienia oleju. NIe wiem jakie są ich kolory,ale chyba niebieski i szary. Pierwszy opowiada za niskie ciśnienie oleju i włącza lampkę kiedy silnik nie pracuje i gasi,kiedy go uruchomisz. Drugi czujnik włącza lampke i sygnał, jeżeli silnik ma powyże 2500 obrotów,a cisnienie oleju nie jest dostatecznie wysokie. Trzeba sprawdzic ten drugi czujnik, czy npe przewód nie jest odłączony jak pisał horacjuszz,

: ndz mar 30, 2008 19:48
autor: marecki_vitor
temperatura oleju też powoduje wycie tego czujnika , jak u ciebie z tym ??

: ndz mar 30, 2008 21:06
autor: jazdownica
no jesli chodzi o temp oleju to niestety nie wiem jaka jest bo mi termometr chyba spi albo zle pokazuje. temperatura podczas normalnej jady podobno powinna byc w polowie skali moja natomiast niekiedy w ogole nie drgnie a niekiedy osiaga 1/4 skali. podejrzewam ze to termostat. :(

: ndz mar 30, 2008 21:11
autor: stonefree
marecki_vitor pisze:temperatura oleju też powoduje wycie tego czujnika
Możesz mi objaśnic, jak to działa?

: ndz mar 30, 2008 22:25
autor: marecki_vitor
No to proste , jeśli masz zbyt wysoką temperaturę oleju to czujnik temperatury oleju wyśle kod błędy do kompa i ten włącza buzer i diode

: ndz mar 30, 2008 22:45
autor: fincz
ja w trojce tez mialem takie jaja, i co sie okazalo? wszystkiemu winien byl filtr filtrona, nie wiem czy za gesty czy co, w kazdym razie po jego wymianie na filtr male problem sie rozwiazal i juz nic nie wylo. a juz wiara pierdzielila ze pewnie przedmuchy na panewkach ma- jakby mial na panewkach przedmuchy to by na cyka przy -20st nie odpalal :P

: ndz mar 30, 2008 23:00
autor: marecki_vitor
fincz,
fincz pisze:a juz wiara pierdzielila
co masz na myśli ??

: ndz mar 30, 2008 23:16
autor: guti
jazdownica pisze:no jesli chodzi o temp oleju to niestety nie wiem jaka jest bo mi termometr chyba spi albo zle pokazuje. temperatura podczas normalnej jady podobno powinna byc w polowie skali moja natomiast niekiedy w ogole nie drgnie a niekiedy osiaga 1/4 skali. podejrzewam ze to termostat

termostat nie ma nic wspolnego bezposrednio z temperatura oleju, pomyliles dwie inne wartosci. Wskazowka jest od temperatury cieczy tak jak i termostat. Posprawdzaj ten czujnik , jak kabelek bedzie ok zalozony to prawdodopodbnie bedzie czujnik do wymiany.

No to proste , jeśli masz zbyt wysoką temperaturę oleju to czujnik temperatury oleju wyśle kod błędy do kompa i ten włącza buzer i diode
jeszcze sie z takim czyms nie spotkalem chociaz nieraz ostro jezdzilem.

marecki_vitor pisze:fincz,
fincz napisał/a:
a juz wiara pierdzielila
co masz na myśli ??
po Waszymu to bydzie : ludzie godali , o ile dobrze rozszyfrowalem :)

: ndz mar 30, 2008 23:21
autor: marecki_vitor
guti pisze:termostat nie ma nic wspólnego bezpośrednio z temperatura oleju
a jednak ma bo jeśli auto przegrzejesz , a termostat walnięty to i olej sie będzie grzał to chyba logiczne jest , Ja miałem to samo walił ten buzer non stop dopóki nie wymieniłem termostatu , temperatura sie ustabilizowała i jest git

: ndz mar 30, 2008 23:28
autor: guti
marecki_vitor, czytaj ze zrozumieniem

[ Dodano: Nie Mar 30, 2008 11:31 pm ]
po drugie jezeli przegrzejesz auto to wywali Ci płyn , zacznie sie dyskoteka na desce rozdzielczej , gasisz auto , macha w góre i czekasz az ostygnie, widocznie miales cos z czujnikiem, bo czujniki w podstawie filtra i głowicy mierza cisnienie a nie temp, chyba ze masz przystawke do MFA i czujnik temperatury oleju, to nie jest super japonskie auto dzieki któremu jeden czujnik odpowiada za dwie sprawy.

: ndz mar 30, 2008 23:40
autor: marecki_vitor
Ale kolega napisał przecież że ma walnięty czujnik temperatury cieczy chłodzącej wiec nie wie czy ma przegrzany czy nie i nie otworzy machy i nie ostudzi silnika więc i olej sie zagrzeje , być może (na pewno) pod wpływem temperatury zmienia się lepkość oleju a co za tym idzie może się zmieniać ciśnienie i jego niedobory albo za wysokie ciśnienia .