Elektrozawór na gazniku Pierburg 2e2
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Elektrozawór na gazniku Pierburg 2e2
Witam
Ze jestem nowy, to od razu pozdrawiam wszystkich.
Mam problem z samochodzikiem, szukam jakiegos info na temat elektrozaworu z tyłu gażnika, poniewaz mam problem z zalewaniem.
Elektrozawór podłączony, zalewa silnik, z wydechu leci czarny dym.
Po odłączeniu zasilania wszystko jest ok, tylko musze obroty podkrecic na srubie u góry od mieszanki
Sprawdzane na trzech gażnikach.
Wymienione
Swiece, przewody, kopułka, gaznik, czujnik temperatury czerwony, regulator cisnienia, czy jak to sie tam nazywa, zaplon sprawdzony, rozrzad rowniez.
Do czego służy szary czujnik wody? Bo mam u siebie trzy.
Co moze być przyczyna, ze po odlaczeniu go niezalewa, podczas pracy cały czas dostaje 12V, od wlaczenia zaplonu do zgaszenia silnika.
Dzieki za jakies sugestie, bo żaden mechanik ani elektryk nie chce dac się na to ustrojstwo.
To z elektrozaworem zauwazyłem dzisiaj.
Pozdrawiam
Ze jestem nowy, to od razu pozdrawiam wszystkich.
Mam problem z samochodzikiem, szukam jakiegos info na temat elektrozaworu z tyłu gażnika, poniewaz mam problem z zalewaniem.
Elektrozawór podłączony, zalewa silnik, z wydechu leci czarny dym.
Po odłączeniu zasilania wszystko jest ok, tylko musze obroty podkrecic na srubie u góry od mieszanki
Sprawdzane na trzech gażnikach.
Wymienione
Swiece, przewody, kopułka, gaznik, czujnik temperatury czerwony, regulator cisnienia, czy jak to sie tam nazywa, zaplon sprawdzony, rozrzad rowniez.
Do czego służy szary czujnik wody? Bo mam u siebie trzy.
Co moze być przyczyna, ze po odlaczeniu go niezalewa, podczas pracy cały czas dostaje 12V, od wlaczenia zaplonu do zgaszenia silnika.
Dzieki za jakies sugestie, bo żaden mechanik ani elektryk nie chce dac się na to ustrojstwo.
To z elektrozaworem zauwazyłem dzisiaj.
Pozdrawiam
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
tak ma być. Satarałeś się regulować skład mieszanki śrobą od góry jak zawór jest podlączony? I co sie dzieje z obrotami jak go odłączysz bez krecenia tą śróbą, rosną czy się nie zmieniają.marx232 pisze:podczas pracy cały czas dostaje 12V,
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Czyli elektrozawór ma być cały czas otwarty? Bo tam mam po podlaczeniu wtyczki
Po podłączeniu elektrozaworu, obroty mam wyzsze niz bez niego, moge zjechać z obrotami sruba od mieszanki, wkrecajac ja, ale wtedy mam po chwili czarny dym z wydechu, i czarne swiece wykrecajac srube oczywiscie obroty wzrastaja.
Z odlaczonym zasilaniem z elektrozaworu, bo jezeli na podlaczonym ustawie ok, to musze wykrecic srube od regulacji mieszanki o jakies 7 obrotow aby zaczal w miare chodzic.
Odpada ssanie, bo robi mi to na trzech gaznikach, z czego dwa sa po regeneracji.
Zostaje mi podstawa pod gaznik, ale to chyba nie miało by wplywu na tak wielkie spalanie i zalewanie, bo leci mi ciurkiem do wydechu i na gary.
Cisnienie na wszyskich garach rowne 11ATM.
Jakies sugestie? bo juz nie mam pomysłu.
Po podłączeniu elektrozaworu, obroty mam wyzsze niz bez niego, moge zjechać z obrotami sruba od mieszanki, wkrecajac ja, ale wtedy mam po chwili czarny dym z wydechu, i czarne swiece wykrecajac srube oczywiscie obroty wzrastaja.
Z odlaczonym zasilaniem z elektrozaworu, bo jezeli na podlaczonym ustawie ok, to musze wykrecic srube od regulacji mieszanki o jakies 7 obrotow aby zaczal w miare chodzic.
Odpada ssanie, bo robi mi to na trzech gaznikach, z czego dwa sa po regeneracji.
Zostaje mi podstawa pod gaznik, ale to chyba nie miało by wplywu na tak wielkie spalanie i zalewanie, bo leci mi ciurkiem do wydechu i na gary.
Cisnienie na wszyskich garach rowne 11ATM.
Jakies sugestie? bo juz nie mam pomysłu.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Tak ma byc otwarty.marx232 pisze:Czyli elektrozawór ma być cały czas otwarty? Bo tam mam po podlaczeniu wtyczki
Tak zgadza sie , elektrozawó umozliwia "wyskoczenie" trzpienia z siłownika 3 położeniowego. Powoduje to podniesienie przepustnicy i wzrost obrotów. Jeśli chcesz miec nizsze te obroty to poprostu musisz wyregulowac na śrubach siłownika (jedna przed trzpieniem gwintowa, druga z tyłu na klucz 13mm). Generalnie wolne obroty regulujesz ta śrubą od tyłu siłownika- w jedną strojne oborty wzrosna w druga bedą spadać.marx232 pisze:Po podłączeniu elektrozaworu, obroty mam wyzsze niz bez niego
Słuchaj jesli podłaczysz elektrozawór to otwierasz przepustnice , tym samym zwiekszasz obroty . Wyreguluj obroty początkowo na siłownika, a dostrój je na śrubie skłądu mieszanki . Pamiętaj że wkrecajac śrubę wzbogacasz mieszankę i na odwrót zubozasz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Z wzbogacaniem i zubozaniem mieszanki wiem, rowniez jak zejsc z obrotami.
Ale jezeli mi zaskoczy ten elektromagnes - cały czas mowimy o prostokatnym elektromagnesie - to nawet po zubozeniu mieszanki prawie na maksa go zalewa.
Dziwna sprawa, ale nie wiem co mam wykombinowac, ze wzgledu na to ze dzieje sie to na trzech gaznikach.
Ale jezeli mi zaskoczy ten elektromagnes - cały czas mowimy o prostokatnym elektromagnesie - to nawet po zubozeniu mieszanki prawie na maksa go zalewa.
Dziwna sprawa, ale nie wiem co mam wykombinowac, ze wzgledu na to ze dzieje sie to na trzech gaznikach.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Ale przeciez on tylko powoduje wysunięcie trzpienia siłownika 3 połozeniowego a co za tym idzie podniesienie przpeustnicy. wiec działa jak dodanie lekko gazu. Nie ma szans zeby on powodował zalewanie auta. Ssanie na górnej przepustnicy masz sprawne??.marx232 pisze:to nawet po zubozeniu mieszanki prawie na maksa go zalewa.
Zresztą po co chcesz zeby on był załączony.
Ja np mam tak zrobione ze on jest wcale nie potrzebny. Poza tym wysuniecie siłownika powoduje dodatkowo nierówne obroty-sam nie wiem dlaczego. Wiec ja jezdze bez tego.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
To odlaczam ten elktrozawór, ale czy wezyki zostawic na nim zalozone, czy inaczej pozakladac?
I jeszcze jedna sprawa, co to za szary czujnik na rurze od wody, przewod czarny i zółto-czarny, mam trzy czujniki, a ten nie mam pojecia do czego służy i nie widze żadnej róznicy przy podłączeniu i odłączeniu.
I jeszcze jedna sprawa, co to za szary czujnik na rurze od wody, przewod czarny i zółto-czarny, mam trzy czujniki, a ten nie mam pojecia do czego służy i nie widze żadnej róznicy przy podłączeniu i odłączeniu.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
nie odłączaj nic, tylko porządnie wyreguluj gaźnik, zaczynjąc od obrotów jałowych zimnego silnika, opisów multum na forum i w necie (niedomagania gaźnika pierburg 2E2)
w skrócie, odłączasz na ciepłym silniku i zaślepiasz ten wezyk:
i regulujesz tą śróbką obroty na 3000,
podłączasz weżyk nazad. Reszta potem, czyli regulacja obrotów jałowych zwyklych śróbą z tyłu siłownika 3-poł i składu cCO śróbą z góry
w skrócie, odłączasz na ciepłym silniku i zaślepiasz ten wezyk:
i regulujesz tą śróbką obroty na 3000,
podłączasz weżyk nazad. Reszta potem, czyli regulacja obrotów jałowych zwyklych śróbą z tyłu siłownika 3-poł i składu cCO śróbą z góry
Ostatnio zmieniony pt mar 28, 2008 18:27 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzieki za info, jutro go podreguluje i dam znac o rezultatach.
I pytanko o ten czujnik koloru szarego w przewodzie od wody, do czego służy?
Patrzałem w wielu golfach i niestety nie zauważyłem tego czujnika.
Mam czerwony - był uszkodzony wymieniłem, nie wiem od czego
Czarny pod spodem od licznika
Szary podobno to termowyłącznik, ale nie wiem własnie co wyłącza, moze to przyczyna, cały czas jest zwarty.
I pytanko o ten czujnik koloru szarego w przewodzie od wody, do czego służy?
Patrzałem w wielu golfach i niestety nie zauważyłem tego czujnika.
Mam czerwony - był uszkodzony wymieniłem, nie wiem od czego
Czarny pod spodem od licznika
Szary podobno to termowyłącznik, ale nie wiem własnie co wyłącza, moze to przyczyna, cały czas jest zwarty.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
kolorów nie pamiętam, ale jeden od wyłączania jeża (podgrzewacz kolektora ssącego), drugi od podgrzewania bimetalu w gaźniku - przyśpiesza wyłączenie ssania. Oba są zwykłymi wyłącznikami wyłączającymi prąd z tych dwóch urządzeń po ogrzaniu silnika, przy temperaturze ok 40-50 stopni
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
więc w krućcu sa na górze 2 wtyczki.
Czerwona(z przewodem różowo-czarnym)- to napięcie na jeża w kolektorze ssacym
Biała- (z przewodem zółto-czarnym) - to napięcie do bimetalu , czyli skraca ssanie.
Czerwona(z przewodem różowo-czarnym)- to napięcie na jeża w kolektorze ssacym
Biała- (z przewodem zółto-czarnym) - to napięcie do bimetalu , czyli skraca ssanie.
Ostatnio zmieniony pt mar 28, 2008 23:54 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Wiec tak.
Zapłon ustawiony, czujniki zmienione, mieszanaka problem z regulacja, cały czas za bogata i nie przepala.
Jednak po odlaczeniu elektrozaworu kwadratowego, przestaje kopcic na czarno, wiec cos jest raczej z podcisnieniami ale nie mam pojecia co, bo dzieje sie to niezaleznie od temperatury silnika.
Trzy gazniki jeden z tego samochodu i dwa regenerowane objaw ten sam.
Raczej wykluczam uszczelke po gaznikiem bo moim zdaniem nie miało by to wplywu na tak duze spalanie i zalewanie.
Rozrząd sprawdzony wszystko zgodnie ze znakami.
Nie mam pojecia, a szkoda mi samochodziku, bo wszystko zrobione na igle tylko cos mu odwalilo.
Zapłon ustawiony, czujniki zmienione, mieszanaka problem z regulacja, cały czas za bogata i nie przepala.
Jednak po odlaczeniu elektrozaworu kwadratowego, przestaje kopcic na czarno, wiec cos jest raczej z podcisnieniami ale nie mam pojecia co, bo dzieje sie to niezaleznie od temperatury silnika.
Trzy gazniki jeden z tego samochodu i dwa regenerowane objaw ten sam.
Raczej wykluczam uszczelke po gaznikiem bo moim zdaniem nie miało by to wplywu na tak duze spalanie i zalewanie.
Rozrząd sprawdzony wszystko zgodnie ze znakami.
Nie mam pojecia, a szkoda mi samochodziku, bo wszystko zrobione na igle tylko cos mu odwalilo.
Witam
Gaznik przełozony z inego jezdzacego golfa, tam było ok, zero zalewania itd.
U mnie w silniku dalej to samo.
Czyli wykluczam gaznik.
Oleju nie pali, sprezanie ok, swiece, przewody kopulka nowe, zaplon wyregulowany.
I dalej problem.
Teoretycznie - czy uszczelka pod gaznikiem lub kolektorem ssacym, oczywiscie nieszczelnosc, powoduje zmniejszenie podcisnienia, ale czy zmniejszenie tego podcisnienia wplywałoby na zwiekszenie spalania?
Nigdzie nie moge znalezc zadnego dokładnego info na temat podcisnien.
[ Dodano: 03 Kwi 2008 15:21 ]
Wymieniłem uszczelke pod gaznikiem, zauwazylem ze troche mniej go zalewa, ale jeszcze to nie jest to, na analizatorze za bogata mieszanka.
Wszystkie wezyki przy gazniku szczelne, sa nowe, gaznik jak pisałem po regeneracji.
Ktorędy moze dostawać jeszcze jakies lewe powietrze, bo po wymianie uszczelki pod gaznikiem, troche sie poprawiło, przewod od serwa? uszczelka pod ssacym?
Nie mam pomysłu.
Gaznik przełozony z inego jezdzacego golfa, tam było ok, zero zalewania itd.
U mnie w silniku dalej to samo.
Czyli wykluczam gaznik.
Oleju nie pali, sprezanie ok, swiece, przewody kopulka nowe, zaplon wyregulowany.
I dalej problem.
Teoretycznie - czy uszczelka pod gaznikiem lub kolektorem ssacym, oczywiscie nieszczelnosc, powoduje zmniejszenie podcisnienia, ale czy zmniejszenie tego podcisnienia wplywałoby na zwiekszenie spalania?
Nigdzie nie moge znalezc zadnego dokładnego info na temat podcisnien.
[ Dodano: 03 Kwi 2008 15:21 ]
Wymieniłem uszczelke pod gaznikiem, zauwazylem ze troche mniej go zalewa, ale jeszcze to nie jest to, na analizatorze za bogata mieszanka.
Wszystkie wezyki przy gazniku szczelne, sa nowe, gaznik jak pisałem po regeneracji.
Ktorędy moze dostawać jeszcze jakies lewe powietrze, bo po wymianie uszczelki pod gaznikiem, troche sie poprawiło, przewod od serwa? uszczelka pod ssacym?
Nie mam pomysłu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 258 gości